Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Trulsamin skrev:
Fryle skrev:Vilken är den mest elastiska metoden för avmaskning? Gärna en som görs med befintligt garn och stickor och som inte innefattar stoppnål och extra garn.
Jag gör den som heter någonting med amazingly stretchy bindoff
Man gör omslag som man drar med över varje avmaskad maska, verkligen jätteelastisk avmaskning...
Jag hittar surprisingly stretchy bind-off. Kan det vara den?
Av Ponyo
Jag lärde mig en riktigt bra när jag maskade av Carpinon.
Elastic Bind Off
Knit 1-tbl, purl 1, slip both stitches back to L needle and purl them together, *knit 1-tbl, slip 2 stitches from R to L needle and knit them together through the back loops, purl 1, slip 2 stitches from R to L needle and purl them together; repeat from * until 1 stitch remains on R needle, then break yarn and draw tail through final stitch to fasten off.
Användarens profilbild
Av Fryle
Ponyo skrev:Jag lärde mig en riktigt bra när jag maskade av Carpinon.
Elastic Bind Off
Knit 1-tbl, purl 1, slip both stitches back to L needle and purl them together, *knit 1-tbl, slip 2 stitches from R to L needle and knit them together through the back loops, purl 1, slip 2 stitches from R to L needle and purl them together; repeat from * until 1 stitch remains on R needle, then break yarn and draw tail through final stitch to fasten off.
Tyvärr kan jag bara sticka på svenska. :?
Användarens profilbild
Av isbl
Fryle skrev:
Elastic Bind Off
Sticka 1 rät i bakre maskbågen/tbl (?), sticka 1 avig, lyft tillbaka båda maskor tillbaka till vänster sticka och sticka dem avigt tillsammans *sticka 1 rät i bakre maskbågen/tbl, lyft 2 maskor från höger till vänster sticka och sticka dem tillsammans genom bakre maskbågen, sticka 1 avigt, lyft 2 maskor från höger till vänster sticka och sticka dem avigt tillsammans. Repetera från * tills 1 maska återstår på höger sticka, ta av garnet och dra garnet genom sista maskan för att fästa.
Typ :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
isbl skrev:
Fryle skrev:
Elastic Bind Off
Sticka 1 rät i bakre maskbågen/tbl (?), sticka 1 avig, lyft tillbaka båda maskor tillbaka till vänster sticka och sticka dem avigt tillsammans *sticka 1 rät i bakre maskbågen/tbl, lyft 2 maskor från höger till vänster sticka och sticka dem tillsammans genom bakre maskbågen, sticka 1 avigt, lyft 2 maskor från höger till vänster sticka och sticka dem avigt tillsammans. Repetera från * tills 1 maska återstår på höger sticka, ta av garnet och dra garnet genom sista maskan för att fästa.
Typ :roll:
Tack :heart:
Vilket sockgarn tycker ni är mest slitstarkt?
Är ute efter en halvtjock sort - ska sticka till pappa som tycker att det går hål HELA tiden på de billiga ullstrumpor han köper :roll:
Amaltea skrev:Vilket sockgarn tycker ni är mest slitstarkt?
Är ute efter en halvtjock sort - ska sticka till pappa som tycker att det går hål HELA tiden på de billiga ullstrumpor han köper :roll:
Jag brukar köpa sockgarn på Rusta, finns i flera fina färger och håller jättebra! Det är ett garn från Finska Novita och det är det hållbaraste sockgarn jag har hittat. 50 kr för 100 g. Har för mig att jag brukar använda storlek 4-5 när jag stickar med det.
Bild
CAKirre skrev:
Amaltea skrev:Vilket sockgarn tycker ni är mest slitstarkt?
Jag brukar köpa sockgarn på Rusta, finns i flera fina färger och håller jättebra! Det är ett garn från Finska Novita och det är det hållbaraste sockgarn jag har hittat. 50 kr för 100 g. Har för mig att jag brukar använda storlek 4-5 när jag stickar med det.
Bild
:iagree: mitt favorit garn också när det gäller den typen av sockor.
Fryle skrev:
Trulsamin skrev:
Fryle skrev:Vilken är den mest elastiska metoden för avmaskning? Gärna en som görs med befintligt garn och stickor och som inte innefattar stoppnål och extra garn.
Jag gör den som heter någonting med amazingly stretchy bindoff
Man gör omslag som man drar med över varje avmaskad maska, verkligen jätteelastisk avmaskning...
Jag hittar surprisingly stretchy bind-off. Kan det vara den?
Ja precis den :)
Stickringar, kan det vara kul för barn? Från vilken ålder tror ni det funkar? Jag har aldrig själv provat, men fått tips om att det kan vara roligt för min fyra-åring. Kan det vara värt att testa?
Användarens profilbild
Av isbl
Ildita skrev:Stickringar, kan det vara kul för barn? Från vilken ålder tror ni det funkar? Jag har aldrig själv provat, men fått tips om att det kan vara roligt för min fyra-åring. Kan det vara värt att testa?
Aldrig testat, men det kanske vore ett bra sätt att få över min egen fyraåring to the dark side :wink:
Av Ildita
isbl skrev:
Ildita skrev:Stickringar, kan det vara kul för barn? Från vilken ålder tror ni det funkar? Jag har aldrig själv provat, men fått tips om att det kan vara roligt för min fyra-åring. Kan det vara värt att testa?
Aldrig testat, men det kanske vore ett bra sätt att få över min egen fyraåring to the dark side :wink:
Hehe, precis den tanken jag också tänkt ;-)
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?