Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Snurrfian
:whut: Åh vad ni är snabba! Jag som känner att just nu har jag inte tid och inte lust när det är så här extremt varmt! ;) Men jag har en tanke i huvudet, jag måste bara klura på hur jag ska få det att fungera i verkligheten också... ;)
Av Smultronbarn
Maddemoa: :klappar:

Jag har börjat planera nu, och vet vad jag vill göra. Velade mellan två saker, men nu tror jag jag prövar med den andra. :wink: Ska försöka få tid denna vecka att ta fram symaskinen, för tror jag hittat rätt material till saken. :tumup:
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag har inte alls börjat. Jag vet vad jag ska göra och övervägde att ta med grejorna till sommarstugan men bestämde att jag behövde så mycket olika prylar och kanske även köpa lite nytt material så det fick stanna hemma. Tar tag i det när jag kommer hem och hoppas att allt flyter på bra då.
Användarens profilbild
Av LottaLuvin
Jag hade kommit fram till vad jag ville göra, och gick in i pysselrummet för att packa med mig rätt grejor (åker hundramånga mil imorgon och stannar borta till början av september)... och har uppenbarligen helt glömt att vi motorsågat oss genom en vägg (har byggt till utanför) utan att på något sätt skydda mitt pysselmaterial. Allt är alltså helt täckt av sågspån och blandat väggmaterial. :shock:

Nya planen är att snarast möjligt när jag landat mångamilbort bege mig till kupan/reprisen/myrorna/whatever och hitta nåt annat att leka med. Wish me luck!
Användarens profilbild
Av AnKa
LottaLuvin skrev:Jag hade kommit fram till vad jag ville göra, och gick in i pysselrummet för att packa med mig rätt grejor (åker hundramånga mil imorgon och stannar borta till början av september)... och har uppenbarligen helt glömt att vi motorsågat oss genom en vägg (har byggt till utanför) utan att på något sätt skydda mitt pysselmaterial. Allt är alltså helt täckt av sågspån och blandat väggmaterial. :shock:

Nya planen är att snarast möjligt när jag landat mångamilbort bege mig till kupan/reprisen/myrorna/whatever och hitta nåt annat att leka med. Wish me luck!
Åhh nej, vilken mardröm; att få allt pysselmaterial täckt av sågspån. Hoppas att det går att rädda.

Lycka till på loppisjakten. Du hittar säkert något kul.
Användarens profilbild
Av AnKa
Hur går det för er? Orkar ni pyssla i värmen?
Jag börjar bli lite orolig för hur jag ska hinna faktiskt. Eftersom vädret är så fantastiskt stannar vi på semesterstället längre än vad vi först hade planerat vilket betyder att jag inte har tillgång till mina pysselprylar. Men än finns ju tid så jag hinner nog.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Maddemoa skrev::gaah: :gaah:
Satte mig med mitt pyssel idag. Hade först en ide men efter att ha rotat runt lite fick jag en annan. Satte igång med den. Upptäckte att det var helt fel färger för min mottagare. Började om efter ytterligare en stunds letande. Stryka,stryka, stryka, nåla, nåla. Dags att sy! Syr ett par cm, maskinen låter väldigt konstigt och nålen verkar ha svårt att sticka igenom tyget... byter nål... funkar lite bättre... låter fortfarande konstigt... blir inget flyt i sömnaden men inget trassel i alla fall... börjar sy på nästa del, funkar dåligt... byter nål igen... syr en bit... låter konstigt... stannar för att ta ut en knappnål och lyckas på något vis få in symaskinsnålen i pekfingret AJ! och nålen är varm... syr en bit till... klarar mig fint förbi flera knappnålar... lyckas få symaskinsnålen in i fingret igen... letar plåster... sista biten... om jag syr snabbt kanske jag hinner innan allt havererar... TRASSEL... ger upp maskinen och syr de sista cm för hand.

Men jag blev färdig! Hoppas nu bara att min mottagare blir glad. Har nog aldrig varit såhär nervös vid något byte. Måste nog leta upp nått ställe där jag kan lämna in symaskinen på lagning.
Jag gissar att det var jag som fick från dig och jag kan tala om att Vimplarna var ASGRYMMA enligt min 9 åring! :mrgreen: Han la beslag på dem och ska ha dem på sitt rum! :D Jag tyckte också om dem väldigt mycket och hade nog tänkt mig en annan placering men han får ha dem så länge så kan jag ta dem sen! :D Tusen tack! :heart:
Användarens profilbild
Av sus
Fryle skrev:Jag är fortfarande bara på planeringsstadiet. :oops:
Jag med. Jag har bestämt vad jag ska göra men väntar på att rätt material ska ramla ner i knät på mig typ.
Av Smultronbarn
Här har jag inte ens funderat på att orka börja pyssla i värmen ännu... :roll:
Användarens profilbild
Av LottaLuvin
Imorgon ska det visst vara trettio grader varmt, så jag och ungen ska nog hålla oss svalt till och inte fara runt på secondhand-osv-ställen. Men dagarna efter tokvärmen startar jakten på pysselmaterialet! Tjohoo!
Av Smultronbarn
LottaLuvin skrev:Imorgon ska det visst vara trettio grader varmt, så jag och ungen ska nog hålla oss svalt till och inte fara runt på secondhand-osv-ställen. Men dagarna efter tokvärmen startar jakten på pysselmaterialet! Tjohoo!
Låter klokt att hålla sig på svala ställen! :tumup: Hörde på nyheterna på P4 att det nu varit 27 grader i tre dagar, och det är tydligen då det "börjar bli farligt för små barn och gamla". Så drick mycket, svalka sig (tex duscha svalt) och inte göra tunga ansträngande arbeten rekommenderade de.

Undrar om syning och virkning inomhus räknas som tungt arbete... :hmm: :lol:

Vi skulle vara hemma och röja och städa denna vecka, men känns inte så piffigt just nu, pust. Glass får det bli nu! :vågen:
Användarens profilbild
Av Fryle
Nu har jag plockat fram material men har inte börjat pyssla ännu. Jag njuter av värmen så länge den varar :solsken: och tänker att jag kommer att hinna pyssla klart i tid ändå. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av camsch
Ja, jag hade ju tänkt göra en grej till, men jag klarar inte av något i den här värmen... Hoppas på lite svalare innan det är för sent :-)
Av Smultronbarn
Håller med, det är så varmt att jag knappt kan tänka eller röra mig... :roll: Vet vad jag ska göra, men har inte ens orkat plocka fram symaskinen ännu. Men snart så! :tumup:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?