Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av isbl
isbl skrev:Nu vill jag ha tips och råd!
Har stickat en sjal där trådar ska fästas och så ska den blockas. Är det bäst att fästa trådar först och blocka sen, eller tvärtom?
Och hur fäster en egentligen trådar snyggt? Någon som har någon teknik? Jag har mest gjort mössor och sånt där trådarna försvinner på insidan, men en sjal är ju lite annorlunda.
:help:
:floet2:
isbl skrev:
isbl skrev:Nu vill jag ha tips och råd!
Har stickat en sjal där trådar ska fästas och så ska den blockas. Är det bäst att fästa trådar först och blocka sen, eller tvärtom?
Och hur fäster en egentligen trådar snyggt? Någon som har någon teknik? Jag har mest gjort mössor och sånt där trådarna försvinner på insidan, men en sjal är ju lite annorlunda.
:help:
:floet2:
jag fäster först och blockar sen. varannanmaskbåge upp och ner
Användarens profilbild
Av sus
Jag har köpt ett fint vitt alpackagarn idag och behöver tips på lätt, men fint mönster till en sommarsjal. Garnet är ganska tunnt, men inte supertunt. (Jag uppskattar att det är ca 1,5 mm).
Användarens profilbild
Av sus
Amaltea skrev:
sus skrev:Jag har köpt ett fint vitt alpackagarn idag och behöver tips på lätt, men fint mönster till en sommarsjal. Garnet är ganska tunnt, men inte supertunt. (Jag uppskattar att det är ca 1,5 mm).
Denna gillar jag

http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =2&lang=se
Den var fin, men den ser ut att vara stickad i tunnare garn. Men det kanske funkar att använda mönstret ändå. Det gör ju inget om den blir större.
Av Ponyo
sus skrev:Jag har köpt ett fint vitt alpackagarn idag och behöver tips på lätt, men fint mönster till en sommarsjal. Garnet är ganska tunnt, men inte supertunt. (Jag uppskattar att det är ca 1,5 mm).
Hur många meter garn?
Jag älskar quill
Användarens profilbild
Av sus
Ponyo skrev:
Hur många meter garn?
Jag älskar quill
Garnet är 1474 meter och väger 128 gram. När jag räknar och jämför med garnet som rekomenderas till det mönstret så väger mitt garn bara hälften så mycket åker meter. Det är ganska löst spunnet. Det borde väl inte spela någon roll om jag bara går upp lite i stickstorlek så att antal maskot och varv stämmer med stickfastheten, eller?
(det är vår granne på landet som jag köpt garnet av, så jag kan köpa mer om det skulle behövas, om det var det du menade)
Av Ponyo
sus skrev:
Ponyo skrev:
Hur många meter garn?
Jag älskar quill
Garnet är 1474 meter och väger 128 gram. När jag räknar och jämför med garnet som rekomenderas till det mönstret så väger mitt garn bara hälften så mycket åker meter. Det är ganska löst spunnet. Det borde väl inte spela någon roll om jag bara går upp lite i stickstorlek så att antal maskot och varv stämmer med stickfastheten, eller?
(det är vår granne på landet som jag köpt garnet av, så jag kan köpa mer om det skulle behövas, om det var det du menade)
Jag tänkte att det var lättare att rekommendera mönster om vi vet antal m. (Och gram)
  • 1
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?