Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jennelii
Amanda ska sy en rockabillykjol som hon ska ha IMORRN!! Smart.. hur i hela friden gör man o hur fållar man en rund kjol? Om jag gör två halvcirklar o syr ihop, hur ska jag tänka för att den ska bli lagom lång? hur blir linningen?
Senast redigerad av Jennelii den ons jul 02, 2014 00:31, redigerad totalt 1 gånger.
Av Sofie
Fållningen kommer troligen behöva göras om när den hängt ut sig efter ett tag, annars får hon en ojämn fåll sen. Så lägg inte massor av jobb på att få en helt perfekt fåll nu.

Vad har hon för midjemått på smalaste stället och hur långt ner från midjan vill hon att den ska hänga? Jag kan hjälpa :)
Av Sofie
Ska ni sätta dragkedja eller knäppning eller?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag har inte fått tag i henne men tipsade om att det var mer jobb än hon trodde så det är bra om hon har nåt annat imorrn. Hon har en sån superfluffig underkjol hon ska ha under iaf.
Av Sofie
Kanske två tre timmars jobb för att få något som duger till en utekväll.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Nu hörde hon av sig igår o det var inte superakut men den ska vara klar till Power meet i Västerås, när är det? Om en vecka?

Ska kolla in länken men jag tror hon köpt för lite tyg =/ hon hade frågat på ohlssons men jag får inte riktigt till det..
Av Sofie
Hur lång är underkjolen? Det är snyggast om kjolen är ca 5 cm längre än underkjolen. Finns det mönster på tyget som skall anpassas till?

Man kan göra en kjol som inte är en cirkelkjol utan rynkad upptill. Det kan ev spara på tygåtgången, men det blir ändå rejält med tyg som behövs om man ska göra en kjol som set bra ut med fluffig underkjol.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Jennelii skrev:Nu hörde hon av sig igår o det var inte superakut men den ska vara klar till Power meet i Västerås, när är det? Om en vecka?

Ska kolla in länken men jag tror hon köpt för lite tyg =/ hon hade frågat på ohlssons men jag får inte riktigt till det..
Ska hon dit alla dagar? Det börjar torsdag den 3 juli och sista dagen är lördag 5 juli.
Användarens profilbild
Av Jennelii
5 cm längre? *gulp* det är en nog inte nu, har klippt ut en rundel o fållat den, blir det bra så får vi göra en mer riktig kjol sen där vi tvättar tyget innan... Linningen väntar vi med tills imorrn då får vi ev hjälp men hur om helst så är det lite för lite tyg men hon tyckte att et är väl bara att hissa upp underkjolen isf.. Hoppas verkligen det blir bra så vi slipper göra om det, det var iaf inte så svårt att fålla den som jag trodde.

Hon åker på torsdag o stannar nog hela helgen.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Det fick bli såhär, nästa kjol gör vi ordentligt med dragkedja o snyggare linning

Bild

Bild

Jag är väldigt nöjd med fållen, trodde det skulle vara svårt o besvärligt men det gick snabbt o var enkelt

Bild
Användarens profilbild
Av Jennelii
Ja hon vet, hon sa att aaaaalla skulle åka idag utom dom och tjurade över det :lol:

Jag är så avundsjuk på henne som får åka så det kliar i hela kroppen :purskis:
Av Sofie
Finfint! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?