Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elin G
Nyfödda ska ju ha benen innanför sjalen när man bär i X-omslut. Men hur länge är barnet nyfött? När man bär en nyfödd i dubbelt X (det står i Hoppedizhäftet att man kan det), hur ska benen vara då?
Användarens profilbild
Av Mia
Nyfödd är väl ungefär upp till 3mån och upp till dess äär det bra att ha benen innanför.
Knytér du dubbelX så gör så att du knyter i sidan istället för mitt fram och drar upp den del som knyten skulle varit på, som ett smokingbälte! Det är också bäst med "smokingbältes-knytningar" av andra anledningar till så små. Tex stödjer det ryggen mer, sidorna och nacken.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker att det beror lite på hur snabbt barnet växer. mias nemo och min atlas var ganska olika stora vid tre månader :wink: .

när det börjar kännas trångt och ihoptryckt att ha benen innanför så känns det mer naturligt att ha dem utanför sjalen. ungefär då borde väl vara lagom?
Användarens profilbild
Av Mia
Det är helt rätt Diddeldi! Lite helan och halvan :lol: :wink: Men han har allt växt till sig nu!
Jag tankte på de "generella" rekomendationerna som tex Ringo går ut med...
Användarens profilbild
Av Helena
Det finns nog lite olika åsikter om det där med ifall benen ska vara inne i sjalen eller utanför. I Tyskland verkar man ha benen utanför även på väldigt små bebisar. Här är en bild från www.didymos.de

Bild

Själv har jag en kompis som bar sin ett-åring med fötterna inne i sjalen, eftersom hon tyckte att då slapp hon ta på varma sockar på barnet.
Användarens profilbild
Av Mia
Frida med Mea skrev:..Men att ha de innanför är kanske inte så tokigt nu när det är kallt med hur knyter man då? sätter man dem bara med knäna uppdragna?
Ja! :)
Men det är bäst med smokingbälte utanför till det!
Av luxia
Vi körde med fötterna utanför från början ...

Bild
(Sjutton dagar gammal. Premiärtur i sjal.)

Men det ser väldans mysigt ut med fötterna inuti. Jag tror bara inte att jag hade sett det då.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?