Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag vill ha garnhjälp! Jag vill ha ett ljust grått garn som är lite melerat mot svart. Typ som det på bilden nedan, kan vara lite mörkare/jämnare i färgen också och vara mer som ett tweedgarn med svarta "prickar". Någon som vet var jag kan hitta något liknande?
Bild

Sen undrar jag om det finns någon bra fb-grupp för stickning och eller försäljning av garn
Aborre skrev:Hej!

Jag undrar hur ni gör när ni stickar såcken där steeek eller vad ni kallar dom. När ni stickar med flera färger, stickar ni bara en färg i steeeeken eller gör ni dubbelt? Om man bara stickar en färg.. är det inte risk att det går upp sen vid klippning? Jag känner mig för gammeldags för steeeekar och sen så är jag ju nästan uttalad vegetariand :roll: :wink: :duh: det var inte ens roligt.. ursäkta.

Men jag undrar faktiskt hur man ska göra. :D
Jag har stickat mi a få steekar med båda färgerna, varannan maska. Den kante viks in sen och syns inte.
Användarens profilbild
Av Fryle
Häromdagen träffade jag min makes kusin som stickat mycket binge. Enligt henne är det bara att klippa utan att säkra så länge det handlar om ylle, det repar inte upp sig hävdar hon. Hon har lärt sig av en gammal tant som stickat binge hela sitt liv och tydligen klippte hejvilt med gott resultat. Sedan tror jag dock att hon tygskonar klippkanterna så att de inte repar upp sig när plagget används.
Användarens profilbild
Av isbl
Kaffemoster skrev:

Jag undrar hur ni gör när ni stickar såcken där steeek eller vad ni kallar dom. När ni stickar med flera färger, stickar ni bara en färg i steeeeken eller gör ni dubbelt? Om man bara stickar en färg.. är det inte risk att det går upp sen vid klippning? Jag känner mig för gammeldags för steeeekar och sen så är jag ju nästan uttalad vegetariand :roll: :wink: :duh: det var inte ens roligt.. ursäkta.

Jag har stickat mi a få steekar med båda färgerna, varannan maska. Den kante viks in sen och syns inte.
Jag känner mig också lite nervös för steekar. Men jag tänker mig att det är en sån där grej som, när en väl testat, inte tycker att det är så stor grej längre. Ska bara sticka en kofta först då... :roll:
Användarens profilbild
Av Mosan
Kaffemoster skrev:

Jag har också stickat varannan maska och sen sytt och vikt in.
Av Ponyo
Åh, jag blev helt galet nervös nu.
Elin (stickpoddselin) bjöd precis in mig på deras lilla stickhelg i Köpenhamn.
Gissa hur gärna jag vill åka?!?

Eller, det var snarare Eddy.
Användarens profilbild
Av isbl
Ponyo skrev:Åh, jag blev helt galet nervös nu.

:banana:
De ä väl bare å åk! Låter ju urkul! Kanske måste försöka mig på och bli lite stickkändis jag också. På något vis :wink:
Av Ponyo
isbl skrev:
Ponyo skrev:Åh, jag blev helt galet nervös nu.

:banana:
De ä väl bare å åk! Låter ju urkul! Kanske måste försöka mig på och bli lite stickkändis jag också. På något vis :wink:
:tumup:
Fast jag är ju mer en stick-hang-around
Blir så irriterad på mig själv... Tänkte tidigare i månaden att jag skulle passa på att handla lite på Drops ullrea (och sticka dem i en storlek mindre med tanke på mina tidigare erfarenheter...) men tror ni inte att jag inte kommer på det igen förrän nu, när klockan snart är 22... Började leta efter butiker online som kunde tänkas ha färger som kunde passa min pappa, min tanke var nämligen att sticka honom en "tea with jam and bread" eftersom han tyckte sambons var snygg, men att hitta tre färger som passar bra ihop och dessutom finns hemma i webbutikerna är inte riktigt vad kvällströtta jag mäktar med inser jag...
Nå, en rabatt på fem kronor nystanet kan man överleva utan, men det stör mig, det blir ju ändå ett par nystan jag skulle "fått gratis" eftersom jag ska sticka en långärmad tröja i XL. :duh:
ok, tänkte ge mig på den omtalade tubular cast on. Följde en video men jag undrar om den varianten verkligen var lämplig, det blev inte direkt elastiskt. Meningen var att jag borde fått min tub över huvudet då det skall bli halsen på en tröja (uppifrån o ner), men den kom inte över huvudet. Vilken tubular uppläggning tippsar ni om, en som lämpar sig till cirkelsticking (finns det ordet?)
Av Ponyo
Juliusdotter skrev:ok, tänkte ge mig på den omtalade tubular cast on. Följde en video men jag undrar om den varianten verkligen var lämplig, det blev inte direkt elastiskt. Meningen var att jag borde fått min tub över huvudet då det skall bli halsen på en tröja (uppifrån o ner), men den kom inte över huvudet. Vilken tubular uppläggning tippsar ni om, en som lämpar sig till cirkelsticking (finns det ordet?)
Jag gillar den italienska, där man använder sig av annat garn för att lägga upp.
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 198

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?