Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimina
jag skulle så gärna vilja ha en overlock, men fastnar lite på att jag inte riktigt vet vad jag ska ha för en... har försökt leta lite i gamla trådar här (tycker sökfunktionen är lite oöverskådlig och svår :oops:) men blir liksom inte klokare. jag har aldrig köpt nån symaskin förut, den jag har nu är lånad från min moster (gammal rejäl begagnad från en slöjdsal), så jag vet inte ens var jag ska börja...

jag syr inte så himla mycket, så det behöver absolut inte vara någon proffsmaskin. vill kunna sy lite mössor, nån enkel tröja, muddar och sånt smått. frågan är om det finns nån enkel, billig sort, och varifrån det är billigast att handla?
Användarens profilbild
Av Fryle
En overlock ersätter ju inte en vanlig symaskin, utan är ett komplement. De enkla och billiga är tyvärr ofta inte så bra. Bättre då att köpa en begagnad, gärna nyservad från butik.
Användarens profilbild
Av milimina
Fryle skrev:En overlock ersätter ju inte en vanlig symaskin, utan är ett komplement. De enkla och billiga är tyvärr ofta inte så bra. Bättre då att köpa en begagnad, gärna nyservad från butik.

nej men jag har ju en vanlig redan :)

hur hittar man dem då? mig veterligen har vi ingen fysisk symaskinsbutik här i stan :/ den som fanns har klappat igen.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag trodde att overlocken skulle ersätta den som du lånat.

Många symaskinsaffärer säljer även på nätet, säkert också av de begagnade. Annars vet jag inte, synd att den fysiska affären lagt ner.
Användarens profilbild
Av milimina
ah, nej nej, den ska vara kvar :)

äh jag får sätta mig och researcha helt enkelt. tänkte mest att många har en ol här och det är alltid trevligare med personliga erfarenheter :)
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag köpte en begagnad Pfaff Hobbylock som jag är nöjd med. Några som köpt Yamata billigt var missnöjda, denna såldes (säljs?) billigt lite varstans för några år sedan.
Användarens profilbild
Av CAKirre
Jag har en begagnad Bernette (ett märke som säljs av Bernina) som jag köpte från en symaskinsaffär. De servade den och gick genom den innan jag fick hem den. Jag är nöjd med den. :tumup:
De äldre maskinerna är oftast bättre och rejälare än vad du skulle få för samma summa om du köpte en ny.
Användarens profilbild
Av teres
Jag har en Bernina och är supernöjd med den. Den tar sig igenom många lager med jeanstyg och syr fina stygn, är inte vidare svårträdd och pålitlig. Dess enda nackdel är att den är lite kinkig med vilken tråd jag stoppar in i den, den tycker inte om billig tråd utan vill ha kvalitet för att sy som bäst.
Användarens profilbild
Av mimpen
Jag köpte en ny för typ 3 år sen och har knappt använt den... Jag kom liksom inte riktigt överens med den och trikåtygerna, gillar mer att sy i stumma tyger, de är lite mer lätta att ha att göra med tycker jag :) Vore det inte så bökigt att skicka hade jag kanske kunnat tänka mig att sälja min vidare :hmm:
Av majo0322
Jag köpte Janome från England (Sewingmachines direct), och är nöjd. Det är meckigare om något skulle gå sönder, men jag valde en standardmaskin som är rätt robust.
Av Kyltsi
Jag hade en Huskylock S15, som jag inte var riktigt nöjd med. Den skallrade och lät väldigt mycket när jag sydde tyckte jag. Jag var nästan lite rädd för att använda den för att jag ogillar att störa mina grannar.
Så jag köpte mig en ny en, janome my lock 644d fick det bli efter att jag provsytt med några olika maskiner på syfestivalen i Älvsjö i höstas.
Än så länge är jag riktigt nöjd med mitt köp :)

Jag köpte min overlock maskin på mässan men har handlat min vanliga symaskin från symaskinswebshoppen.se som jag kan rekommendera, jag har också handlat från symaskinskungen.se och även de har jag varit nöjd med, även BG sycenter har jag fått riktigt bra service ifrån. Sen finns det en drös andra webbshoppar också som säljer symaskiner som inte jag har erfarenhet av.
Av Cockaby
Det är många som har köpt från England och är riktigt nöjda. Tror de betalar typ 2600 för en maskin plus massa tråd och andra tillbehör. Bra service och får maskinen snabbt. Får även en adapter med.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?