Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har en del klar och så har jag börjat på ytterligare en del... ;)
Här är min kofta:
Bild
Bild

Först hade jag tänkt göra en väst, eftersom jag länge tänkt att jag behöver en väst. Jag letade inspiration både på nätet och i mina böcker och planerade hejvilt. :vågen:

Sedan föll jag tillbaka i mina gamla spår och gjorde ett randigt rätstickat hittepåalster. :lol:

Men jag är nöjd, har redan använt koftan en del och gillar den . Och så tyckte jag bytet var roligt. Jag har ju flera olika band här hemma, men har inte riktigt kommit mig för att använda dem. Det blev snyggt med bandet på denna tyckte jag, så det blir nog mer band i fortsättningen. :tumup:
Fryle skrev:Här är min kofta:
Bild
Bild

Först hade jag tänkt göra en väst, eftersom jag länge tänkt att jag behöver en väst. Jag letade inspiration både på nätet och i mina böcker och planerade hejvilt. :vågen:

Sedan föll jag tillbaka i mina gamla spår och gjorde ett randigt rätstickat hittepåalster. :lol:

Men jag är nöjd, har redan använt koftan en del och gillar den . Och så tyckte jag bytet var roligt. Jag har ju flera olika band här hemma, men har inte riktigt kommit mig för att använda dem. Det blev snyggt med bandet på denna tyckte jag, så det blir nog mer band i fortsättningen. :tumup:
Wow, Fryle :love:
Du är fantastiskt duktig på det där "randigt rätstickat hittepåalster". Verkligen :heart:
Bild

Jag hade en bild till men den vill ta mig sjutton inte visa sig på bloggen.. :whut: Jag hoppas att jag lyckas få med den här åtminstone! ;)

Det är tvåändstickat, fodral för surfplatta och laddarsladden när den ska med på utflykt! ;) Garnet höll på att driva mig till vansinne och jag tror jag har repat upp olika grejer sjuttioelva gånger :whut: Men till slut blev det något! :vågen:
Fryle skrev:Här är min kofta:
Bild
Bild

Wow! Snyggt! hann du verkligen sticka allt detta under februari? Galet imponerande!

Så kul att se vad det blev av paketet :mrgreen:
Snurrfian skrev:Bild

Jag hade en bild till men den vill ta mig sjutton inte visa sig på bloggen.. :whut: Jag hoppas att jag lyckas få med den här åtminstone! ;)

Det är tvåändstickat, fodral för surfplatta och laddarsladden när den ska med på utflykt! ;) Garnet höll på att driva mig till vansinne och jag tror jag har repat upp olika grejer sjuttioelva gånger :whut: Men till slut blev det något! :vågen:
Fint! Tvåändsstickat, wow!
Resultatet av mitt pysslande blev:

Bild

Och en närbild av tröjorna (förlåt en felvänd bild!):

Bild

Jag är egentligen inte så mycket för syskonmatchning, men sommartyget var så underbart att jag inte kunde välja vem jag skulle sy åt. Så jag vände och vred på tyget så att jag precis fick ut två linnen. Lillebror fick ett med grön kantning, stl 98. Storasyster fick med turkos mudd och knappar, stl 110. Byxorna är trekvartslånga, loose fit, stl 110. Tänkta att matchas med linnet och kanske tuffa till den lite tjejiga skärningen på linnet. Perfekt litet sommar set! Jag är fortfarande överlycklig över det fina paketet! Det enda tyget jag inte använde var den turkosa jerseyn, så lite har jag kvar att pyssla med :D

Detta var ett otroligt roligt byte!

Ps. Jag blev så inspirerad att jag passade på att i samma veva sy ett linne till en kompis barn, som har samma stl som vår lillebror. I somrigt gula giraffer. :tumup:
Verkligen fina saker ni har gjort. Vilket roligt byte det här var.

Fryle:
Wow, vad snyggt det blir när du gör ett rätstickat hittepåalster.
Ryggen är ju supersnygg.

Ildita:
Jättefina kläder du gjort. Bra jobbat att få ut två linnen av tygbiten.
Jag gömmer dina bilder så inte Arvid ser. Då kommer han kräva att jag omedelbart syr tröjan jag lovade honom. Jag har lite kvar av tyget och Arvid beställde en tröja direkt han såg det.

Jag verkar tyvärr inte lyckas prestera några bilder. Jag har problem med att få till internetuppkopplingen till datorn och min ITsupport åker skidor i Österrike. Jag skall göra ett nytt försök men går det inte så får ni vänta på bilder från mig.
Ildita skrev:
Fryle skrev:Tre av sex har visat sina alster. När får vi se resten?

Jag är ju nyfiken! :eld:

Jag undrar det samma! Kom igen, jag är såå nyfiken på resten :-D
Hallå!?
:mitvit:
Och så måste jag säga att min kofta är favorit för tillfället :loving: .

Jag hade nog inte kommit på att sticka en kofta till mig i så tunt garn och inte att dekorera med band om det inte vore för detta bytet. :vågen:
Härligt! Här använder sonen sina fodral med stor belåtenhet och fått frågor från kompisar var han har köpt dem! :D Så jag känner mig väldigt nöjd! :D
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?