Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimani
Jag har blivit helt insnöad på att göra egna smycken, det är såå kul! Någon annan här som pysslar med det?
Användarens profilbild
Av ossilian
Ja, jag gör. Askul verkligen. Just nu är jag sugen på att lära mig pärlbroderi och googlar "native american jewelry" :)
Vad gör du för smycken?
Användarens profilbild
Av milimani
Jag har precis startat så jag började göra enkla armband med elastisk tråd. Nu har jag gett mig på halsand med kedjor och prälor och även örhängen. Har inga riktigt bra tänger än, men jag hittade mycket användbart i vår verktygslåda :D
Användarens profilbild
Av AnKa
Yes!
Jag har gjort smycken i sex år nu. Tycker fortfarande att det är lika kul. Fast tillverkningen går i perioder. Ibland mycket ibland mindre, men jag har alltid idéer på gång och oftast även något startat projekt.

Jag gillar att jobba med metalltråd och tänger men trär även på wire eller elastisk tråd. Har provat olika sydda tekniker som raw och spiral rope tex men det är inte riktigt min grej. Macrame har jag också provat och tycker är kul men jag har inte gjort något avancerat.
Användarens profilbild
Av AnKa
milimani skrev:Jag har precis startat så jag började göra enkla armband med elastisk tråd. Nu har jag gett mig på halsand med kedjor och prälor och även örhängen. Har inga riktigt bra tänger än, men jag hittade mycket användbart i vår verktygslåda :D
I verktygslådan hittar man mycket bra. Jag har faktiskt hämtat flera av mina tänger från sambon och köpt på typ biltema.
Så har jag snott min mors tänger från den tid hon gjorde smycken.
Men du kommer långt med en platttång en smal rundtång och en avbitartång och det brukar finnas i verktygslådan. Särskilt om någon i huset brukar pilla med elektroniksaker.
Av Smultronbarn
Här med, här går det i perioder. :D Har varit många armband de senaste gångerna, men nu har jag rätt mycket småpärlor kvar och orkar inte riktigt sitta och pilla med dem just nu.
Användarens profilbild
Av ossilian
Är du fortfarande igång millimani? Har du testat att göra örhängen?

Jag har införskaffat en pärlväv och är helt hooked! Väver efter klassiska indianmönster och det blir så fantastiskt vackert, tycker jag. Fast vad jag ska göra av alla vävda stumpar, det vet jag inte :lol:
Användarens profilbild
Av AnKa
ossilian skrev:Är du fortfarande igång millimani? Har du testat att göra örhängen?

Jag har införskaffat en pärlväv och är helt hooked! Väver efter klassiska indianmönster och det blir så fantastiskt vackert, tycker jag. Fast vad jag ska göra av alla vävda stumpar, det vet jag inte :lol:
Små vävda provbitar borde väl bli perfekta örhängen
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?