Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
emindy skrev:
MuuM skrev:
Mosan skrev:Jag tycker det är lite intressant... När jag började hänga i denna tråden för ca 3-4 år sen så höjdes knit pro till skyarna och nu är det ingen som vill ha dem längre. Det händer lite på materialutvecklingen med andra ord.
Nä, jag älskar mina fortfarande!
:iagree:
jag har trä men drar åt ordentligt med mina hovslagarhänder och då är det sällan de skruvar upp sig!
Visst kan jag störa mig på detaljer ibland men så är det ju med allt, tycker jag.
Så bra, jag gillar också mina! Men har inte testat vare sig addi eller signature
Användarens profilbild
Av brisea
Ponyo skrev:
Mosan skrev:
Moson skrev:
Mosan skrev:Mina knit pro skruvar nästan aldrig upp sig. :hmm: Det händer bara vid enstaka tillfällen. Är det för jag drar åt ordentligt tro?
Visst har du metall? Du kanske vågar dra hårdare då.
Jag vågar inte dra så hårt för att jag inte vill att träet ska lossna och det är svårt att få grepp om det lilla metallfästet.
Jo jag har metall, det kanske spelar in. :hmm:
Jag tror det beror på hur man stickar. Om gängorna gick åt andra hållet skulle jag vara safe. Jag vrider mina mycket när jag stickar (det märks på kabel bl.a.)
Där är Signature så överlägsna, eftersom de snurrar i kabeln
Jag tror också det beror på hur man stickar, mina nya snurrar i kabeln och jag har därmed kommit ifrån det problemet. Jag har alltid dragit åt knit pro så hårt jag kunnat, med verktyg och allt, men de har ändå skruvat upp sig. Annars gillade jag dem, jag köpte nya för att jag hade haft sönder flera stickor och ändå var tvungen att köpa nytt, så då tänkte jag att det var läge att prova något annat och se om det fungerade bättre.
Användarens profilbild
Av melon
brisea skrev:
Ponyo skrev:
Mosan skrev:
Moson skrev:
Mosan skrev:Mina knit pro skruvar nästan aldrig upp sig. :hmm: Det händer bara vid enstaka tillfällen. Är det för jag drar åt ordentligt tro?
Visst har du metall? Du kanske vågar dra hårdare då.
Jag vågar inte dra så hårt för att jag inte vill att träet ska lossna och det är svårt att få grepp om det lilla metallfästet.
Jo jag har metall, det kanske spelar in. :hmm:
Jag tror det beror på hur man stickar. Om gängorna gick åt andra hållet skulle jag vara safe. Jag vrider mina mycket när jag stickar (det märks på kabel bl.a.)
Där är Signature så överlägsna, eftersom de snurrar i kabeln
Jag tror också det beror på hur man stickar, mina nya snurrar i kabeln och jag har därmed kommit ifrån det problemet. Jag har alltid dragit åt knit pro så hårt jag kunnat, med verktyg och allt, men de har ändå skruvat upp sig. Annars gillade jag dem, jag köpte nya för att jag hade haft sönder flera stickor och ändå var tvungen att köpa nytt, så då tänkte jag att det var läge att prova något annat och se om det fungerade bättre.
Jag tror också det beror på stickaren. Mina snurrade alltid upp sig trots att jag skruvade åt dem så hårt jag kunde. Och jag gillar inte riktigt Addi heller, jag stör mig på skarven mellan sticka och vajer.
Användarens profilbild
Av berit
Är det någon mer som har problemet att ni letar efter mönster och planerar olika projekt men inte får så mycket stickat?

Om det vore en hobby att planera stickandet hade det ju kunnat vara kul att planera och planera istället för att sticka, men jag upplever det nästan lite tvångsmässigt hos mig. Det finns så mycket att jag göra att jag inte gör nåt. Hur kommer en förbi det?
Användarens profilbild
Av isbl
Någon som har tips något supermjukt garn som absolut inte kliar eller sticks? Tänkte sticka en kofta eller tröja till min fyraåring, men hon vägrar allt som har en tillstymmelse till sticktendenser. Det ska inte vara jättetunt garn, gärna stickor 4-5 så att det inte tar så lång tid att slutföra. Finns det något vettigt bomulls(blandnings)garn?
berit skrev:Är det någon mer som har problemet att ni letar efter mönster och planerar olika projekt men inte får så mycket stickat?

Om det vore en hobby att planera stickandet hade det ju kunnat vara kul att planera och planera istället för att sticka, men jag upplever det nästan lite tvångsmässigt hos mig. Det finns så mycket att jag göra att jag inte gör nåt. Hur kommer en förbi det?
Känner igen mig så väl. Önskar jag hade något mer tröstrikt att säga än; Du är inte ensam. :heart:
Användarens profilbild
Av Fryle
berit skrev:Är det någon mer som har problemet att ni letar efter mönster och planerar olika projekt men inte får så mycket stickat?

Nja, jag får en hel del gjort när jag stickar, men projektkön i mitt huvud är oändlig... :roll:
Användarens profilbild
Av berit
tack för era svar! :heart:
Det är frustrerande, minst sagt.
Jag tror jag måste ransonera ravelry lite igen. Det eskalerar gärna till ett missbruk :wink: . Nu satte jag mig tex och "började sticka" för 1,5 timmar sedan men har fortfarande inte ens kunnat bestämma mig för vilken stickning jag ska ta upp. Blir rätt knäpp på mig själv :roll:
Av Ponyo
isbl skrev:Någon som har tips något supermjukt garn som absolut inte kliar eller sticks? Tänkte sticka en kofta eller tröja till min fyraåring, men hon vägrar allt som har en tillstymmelse till sticktendenser. Det ska inte vara jättetunt garn, gärna stickor 4-5 så att det inte tar så lång tid att slutföra. Finns det något vettigt bomulls(blandnings)garn?
:floet2:
Jag vet ett.
Handfärgat, ekologiskt, och så mjukt att den mest känslige klarar det.
Tar man det dubbelt så blir stickor 5 perfekt.
Av Ponyo
Berit, du är verkligen inte ensam :heart:

Jag har börjat försöka tänka på att det är själva stickandet jag bör fokusera på. Inte på att bli klar. Men så ser jag det samlade garnet som ligger och väntar. Så blir jag stressad igen.
Användarens profilbild
Av isbl
Ponyo skrev:
isbl skrev:Någon som har tips något supermjukt garn som absolut inte kliar eller sticks? Tänkte sticka en kofta eller tröja till min fyraåring, men hon vägrar allt som har en tillstymmelse till sticktendenser. Det ska inte vara jättetunt garn, gärna stickor 4-5 så att det inte tar så lång tid att slutföra. Finns det något vettigt bomulls(blandnings)garn?
Jag vet ett.
Haha, hade faktiskt Dandelion i åtanke... Men det är handtvätt va? Skulle gärna ha något maskintvättbart, annars kommer det bli liggande ändå, hur mjukt det än är :roll:
Användarens profilbild
Av isbl

:hello:
Jag är mästaren på att planera saker i huvudet. Näst efter det är jag bra på att köpa garn till projekt, därefter påbörja (något helt annat). Slutföra? Sker nästan aldrig :oops:
Jag har haft en lång period av sticktorka, först på grund av stickutmattade handleder/händer och därefter tidsbrist/ork pga bebisar. Men nu börjar lusten återvända och jag får liksom tvinga mig själv till att faktiskt sätta igång och sen monogamsticka tills det jag påbörjat är färdigt. Jag misstänker att om jag drar i gång för många projekt blir ingenting klart. Jag har dessutom infört garninköpsförbud, så jag tar mig igenom stashen. I somras gjorde jag tex en Ishbel av ett garn som jag köpt till just det projektet för flera flera år sedan. Väldigt tillfredställande (sen att den blev alldeles för liten och just nu bara ligger hopknölad i garnlådan talar vi tyst om).
Ravelrypaus kan nog vara bra, det är som att min inspiration mättas lite av att se alla andras fina alster. Det känns lite sorgligt, men alla fina bloggar och instagramflöden kan nog vara hämmande för det egna skapandet, i alla fall för mig.
Av Ponyo
isbl skrev:
Ponyo skrev:
Jag vet ett.
Haha, hade faktiskt Dandelion i åtanke... Men det är handtvätt va? Skulle gärna ha något maskintvättbart, annars kommer det bli liggande ändå, hur mjukt det än är :roll:
Nej då, det är maskintvättbart :tumup:
Känner igen mig, jag planerar, läser stickböcker på kvällen, räknar garnåtgång, rotar i gömmorna för att se vilket garn som skulle kunna passa, gör listor på kommande projekt :app:

Sedan blir det ofta inte ens påbörjat och jag har ändå alltid minst tre parallella projekt på gång.

Men, jag tycker inte att det är ett problem för om jag skulle sticka allt jag planerade - var skulle jag göra av med allt? Det är illa redan nu. Jag prackar på min omgivning sjalar, strumpor, mössor.........

Barnen börjar tack och lov så smått uppskatta stickat för de får ofta uppmärksamhet för plaggen (dock tror ju alla att det är mormor för inte stickar väl "yngre" människor :lol: )
Användarens profilbild
Av isbl
Ponyo skrev:
isbl skrev:
Ponyo skrev:
Jag vet ett.
Nej då, det är maskintvättbart :tumup:
Ja men då så, då ska jag nog trotsa mitt garninköpsförbud :app: När blir det påfyllnad i shoppen? :wink:
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?