Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cisco
Jag har väl kommit fram till att det ultimata bärdonet för mig torde vara en wrap conversion. Jag ÄLSKAR min melkaj mt, men vill ha utbredbara axelband och vad kan då passa bättre än dylika av en sjal?! :)

Jag har noll i budget, förutom till kanske lite sytråd. Men jag har en "slaktbar" vävd och en bra symaskin att tillgå! Tänkte utgå från min mt som mönster, men hur göra de utbredbara banden? Någon som har tips/vill fota på sin wc hur banden är vikta för att sys fast?

Behöver man vaddera sittdelen tros; det borde man nog..?
Användarens profilbild
Av anna76
Jag har en mei tai med utbredbara axelband, och på den är tyget lagt i 2 veck, 1 åt varje håll.
Tyget är 30 cm brett. Där det är fastsytt är bredden 11 cm.
Tänk dig tyget så här:
___S---Z___. (Bokstäverna ska illustrera vikningarna).

De heldragna delarna är 5,5 cm, sen är det vikningen på varje sida och den streckade delen är knappt 9 cm. Den streckade delen är utåt från kroppen sett.

Är det helt uppåt väggarna beskrivet, eller går det att förstå? :whut:
Användarens profilbild
Av Cisco
anna76 skrev:Jag har en mei tai med utbredbara axelband, och på den är tyget lagt i 2 veck, 1 åt varje håll.
Tyget är 30 cm brett. Där det är fastsytt är bredden 11 cm.
Tänk dig tyget så här:
___S---Z___. (Bokstäverna ska illustrera vikningarna).

De heldragna delarna är 5,5 cm, sen är det vikningen på varje sida och den streckade delen är knappt 9 cm. Den streckade delen är utåt från kroppen sett.

Är det helt uppåt väggarna beskrivet, eller går det att förstå? :whut:
Tack för ditt svar! Hmm, tror inte jag fattar riktigt.. :roll: Ska läsa några gånger till så kanske det klarnar:)
Användarens profilbild
Av Cisco
anna76 skrev:Sittdelen är inte vadderad på min :wink: bara avlastarbandet.
Sittdelen är alltså bara ett laget tyg?
Användarens profilbild
Av Cisco
SCSI skrev:Jag har sytt en vadderad kant på varje sida av sittdelen där benen kommer ut
Så tänkte jag också göra. Men själva sittdelen är alltså bara ett laget tyg? Det jag tänker är att sjaltyget är för töjbart för att bara ha ett lager.. Båda mt jag har, har två lager tyg och även de Mt jag sytt. Men just om sjaltyget blir för tunt/töjbart att ha som sittdel, med bara ett lager, vad tror ni?
Användarens profilbild
Av anna76
Cisco skrev:
anna76 skrev:Sittdelen är inte vadderad på min :wink: bara avlastarbandet.
Sittdelen är alltså bara ett laget tyg?
Det är två lager tyg i hela panelen och i remmarna.
Användarens profilbild
Av Sara+
Hur blev det Cisco? Gjorde du dubbelt tyg i axelremmarna?
Funderar på om jag skulle klippa till lite...
Användarens profilbild
Av Cisco
Sara+ skrev:Hur blev det Cisco? Gjorde du dubbelt tyg i axelremmarna?
Funderar på om jag skulle klippa till lite...
Hm. Jag upptäckte hur skönt det var att sjala på ryggen så jag har inte slaktat den än... Har ingen annan långsjal:) men när jag hittat en bra sjal att slakta; då! :) Då kommer jag ha enkelt tyg på axelbanden, dubbelt runt midjan, och dubbelt på sittdelen!
Användarens profilbild
Av emindy
Jag vet att det fanns mönster på såna men hittar dem inte nu. Nån som har en länk?
Användarens profilbild
Av kapdurk
I klistrade tråden högst upp med sybeskrivningar finns mönster på Knyttets mei tai.
Den är av wrap-modell med utbredbara axelband.
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=79816

Jag länkar även till mönster på wrap pod - som jag själv fundrat på att sy som inte gillar midjeband.
http://wrap-pod.blogspot.se/

Lycka till!
Användarens profilbild
Av emindy
ooooh!
De har jag hört om förut men aldrig tänkt på som ett bra alternativ. Dumt nog för det känns faktiskt rätt lockande!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?