Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annachen
Är rel ny på detta med sjalar och jag undrar om jag gör nåt fel när jag knyter, för jag tycker min lilla tjej verkar sitta så obekvämt! Har provat x-omslut, dubbelt x och X-omslut 2 med henne mage mot mage. Problemet är att hon inte alls vill sitta med huvudet "under" sjalen - då blir hon skitsur. Hon är 3,5 mån men är väldigt stark i nacken så hon kan hålla huvudet, men hon verkar inte vilja... Istället så böjer hon sig bakåt som en banan för att få utsikt och jag tycker hon blir så sned och ihoptryckt i ryggen... När hon sitter i selen (vi har en sån där "oergonomisk" bb :wink: ) håller hon huvudet hur fint som helst, och det ser ut att vara bättre för hennes rygg - men alla säger ju att det är tvärtom, så jag antar att det är jag som gör nåt fel!? Om det är någon som känner sig manad att rädda en stackars bebis ur bb-fällan så tar jag gärna emot tips... :lol: Har en elastisk trikåsjal (babybundler) och en ringsjal, by the way...
Användarens profilbild
Av Mia
Knyt hårdare! Särskilt i överkant! Se till att knäna är särade och är högre än rumpan.
Sen tycker jag att det är så ibland när de faktiskt inte Vill åka sjal.. Prova senare igen då istället.
Användarens profilbild
Av Kristina
Freja gör likadant. Se till bara att benen är ordentligt isär och rumpan djupt nere i sjalen (helst lägre än knävecken), sen kan du försöka få sjalen att "hålla fast" runt nacken på henne, men en elastisk brukar inte palla det så bra, då får man stödja lite med handen istället.
Och så långa stunder åt gången brukar inte en så liten bebis vara vaken (särskilt inte i sjal), så när hon sover kan du ju stoppa fast huvudet också.
Användarens profilbild
Av annachen
Kristina skrev:sen kan du försöka få sjalen att "hålla fast" runt nacken på henne, men en elastisk brukar inte palla det så bra,
Borde jag satsa på en vävd, kanske?? Men jag har hört att de ska vara lite svårare att knyta, och jag är fortfarande inte helt "varm i kläderna" vad det gäller sjalhantering...
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Fast du lär dig snabbt. Särskilt som du haft en elastisk innan. Ett par, tre gånger sen funkar det bara bättre o bättre.

Gabriel hänger också ut ibland. Jag tror han tycker det är lite mysigt, men det är bara kortare stunder och med en bra knuten vävd sjal blir det inte så fasligt svajigt.
Användarens profilbild
Av Helen
Borde jag satsa på en vävd, kanske?? Men jag har hört att de ska vara lite svårare att knyta, och jag är fortfarande inte helt "varm i kläderna" vad det gäller sjalhantering...
När du knutit en vävd 3 gånger så kan du det.
Jag kan inte säga om en vävd sjal hade varit bättre er. Mitt tips är att du går till en sjalträff eller kontaktar någon av de här på forumet som bor i närheten av dig. Det finns alltid någon som du kan få prova en vävd av.

Det kan vara så att det din dotter gör är tillfälligt. Att hon kommit på att det här kan jag göra. Vissa barn trivs direkt i sjal andra behöver gå in sig lite.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Kristina
Jo, en vävd sjal funkar oftast bättre just för att man kan dra åt smokingbältet mycket mer och dessutom rulla det lite så det blir en stabil kant.
Fast det är ju så smidigt med elastisk sjal när bebisen ska i och ur sjalen mycket och så, så jag väljer oftare den elastiska, hon är som sagt inte vaken så långa perioder i sjalen ändå och nu har hon faktiskt börjat kunna sitta vaken i sjalen utan att försöka bryta nacken av sig... :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av annachen
Bissa skrev: Lilla annachen akta dig, akta dig ... annars tar sjal- :twisted: dig 8)
*ler* jo, jag tror nästan den har gjort det redan... pratade mig så varm om sjalar idag på mammagruppen att två sa att de skulle beställa direkt! :D Hoppas jag inte "lurar" dem bara och de inte gillar det :roll: :? Dessutom har jag kommit på att den jag har ju kanske behöver tvättas ibland, och vad ska jag då bära i!!??

Tycker hon sitter lite bättre nu, förresten... har dragit åt lite extra i överkanten och "samlat ihop" tyget som blir över i ovankant som nån här tipsade om... Men idag när vi kom hem började hon krångla lite och kastade sig bakåt så hon liksom "trillade ur" ( ja, rumpan blev ju kvar, men ryggen böjdes jättemycket bakåt) lite otäckt - får passa bättre...
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tycker faktistk att min Easy är lättare att knyta än vad Mobyn är. Men mobyn måste jag vara så himla noga med att det blir tillräckligt hårt, men Easyn gör det inget om knytningen inte blir perfekt, det avlastar bra ändå och Albert-sprattelbäbis sitter där han sitter ;-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?