Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
Juliusdotter skrev:Oj, december for iväg (och halva januari) och sjalbarn fick en paus. I denna tråd finns några utav de jag tänkte lite extra på.
Hur mår melons händer? Blir det någon garnwebbbutik Ponyo? Hur går det för mly i nya hemmet?
Såg dig i en annan tråd nyss och kom på att du varit borta ett tag, är allt väl med dig? Det går väl rätt bra i det nya hemmet, lite konstigt, men mycket skönt. Tar väl tid att vänja sig antar jag...
Av Ponyo
Juliusdotter skrev:Oj, december for iväg (och halva januari) och sjalbarn fick en paus. I denna tråd finns några utav de jag tänkte lite extra på.
Hur mår melons händer? Blir det någon garnwebbbutik Ponyo? Hur går det för mly i nya hemmet?
Ja du, webbutik är på gång. Så svårt att hinna med allt bara. Men det kommer. :D
Mosan skrev:Jag är projektlös... :siishah:
Jag har stickat två provlappar och tänker mig en randig kofta men har inte bestämt vilken.

Den där KALen verkar ju kul men frågan är vilket garn och om jag har något. :hmm:
Jag är ju också projektlös fortfarande, trots idoga försök att komma på vad jag ska göra...
Användarens profilbild
Av Mosan
Trulsamin skrev:
Jag har stickat två provlappar och tänker mig en randig kofta men har inte bestämt vilken.

Den där KALen verkar ju kul men frågan är vilket garn och om jag har något. :hmm:
Jag är ju också projektlös fortfarande, trots idoga försök att komma på vad jag ska göra...
Jag hade inget lämpligt garn.
Men nu har jag bestämt vilken kofta, :tumup: men jag får börja i morgon.
Användarens profilbild
Av Mosan
Fryle skrev:Jag måste säga att jag hittat en snabbstickad och välsittande tröjmodell. Först gjorde jag en orange/brun till mig av gotländskt ullgarn, nu en av islandsgarn till min make (giraff-size). Båda tog sex dagar vardera. Jag älskar sömlösa modeller! :vågen:
Bild
6 dar, gör du inget annat än att stickar? :app:
Mosan skrev:
Trulsamin skrev:

Jag har spenderat hela kvällen till att sortera mina garnlådor, har fyllt en låda med restgarner i ull, en låda med strumpgarner, en med bomull och lin, en med sjalgarner och så har jag nånstans mellan 2000 och 3000 meter obehandlat grått ullgarn i olika nyanser som skulle kunna få bli någon slags kofta till mig men det är helt omöjligt att välja vad för kofta jag ska göra...
Trulsamin skrev:
Mosan skrev:
Trulsamin skrev:

Jag har spenderat hela kvällen till att sortera mina garnlådor, har fyllt en låda med restgarner i ull, en låda med strumpgarner, en med bomull och lin, en med sjalgarner och så har jag nånstans mellan 2000 och 3000 meter obehandlat grått ullgarn i olika nyanser som skulle kunna få bli någon slags kofta till mig men det är helt omöjligt att välja vad för kofta jag ska göra...
Dessutom saknar jag en hel påse med garner, undrar var de kan ha gömt sig :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
Tack för omtanken, vad glad jag blir :heart: Händerna satt fast i en väldigt utmattad kropp som nu har tagit en paus. Det onda i armen hänger nog ihop med datorn på jobbet och det utmattade med 170% sysselsättning. Nu i denna veckan tar jag (förhoppningsvis) examen och det lugnar ner sig väldigt efter det.

Hur är det själv?
Ponyo skrev:
Ja du, webbutik är på gång. Så svårt att hinna med allt bara. Men det kommer. :D
Tjoho vad kul :vågen:
mly skrev:
Såg dig i en annan tråd nyss och kom på att du varit borta ett tag, är allt väl med dig? Det går väl rätt bra i det nya hemmet, lite konstigt, men mycket skönt. Tar väl tid att vänja sig antar jag...
:heart:
melon skrev:
Tack för omtanken, vad glad jag blir :heart: Händerna satt fast i en väldigt utmattad kropp som nu har tagit en paus. Det onda i armen hänger nog ihop med datorn på jobbet och det utmattade med 170% sysselsättning. Nu i denna veckan tar jag (förhoppningsvis) examen och det lugnar ner sig väldigt efter det.

Hur är det själv?
Tack, själv är jag en "vanlig" trött småbarnsmamma med ett jobb, kan bara ana hur du har/har haft det. Vågar mig på ett litet smyg grattis i förskott, eller det är väl klart att du tar examen, vad kan hindra en talang som dig :)
Användarens profilbild
Av melon
Jag har beslutsångest. Den har pågått sedan sommaren och jag kan bara inte bestämma mig. Det är det här garnet och det ska bli en kofta.

Bild

Jag ser framför mig en liten kofta med flätor, inte på hela men någon sorts flätor. Först tänkte jag mig en kofta från Drops men sedan hittade jag Chuck och så kom jag ju ihåg Hooray. Jag släppte det ett tag... Och sedan lade jag upp till en February lady sweater men det blev inte bra så jag repade upp.

Nu har jag hittat Coriander, Charisse och Sophie.

Jag tror kanske inte att jag vill ha fler förslag. Och inte kan ni hjälpa mig heller. Men ni kan hjälpa mig och säga GAAAAH :gaah: på min beslutsångest. Jag brukar aldrig ha problem med att bestämma mig för det brukar gå av sig självt men det går troll i det här jäkla garnet.
Användarens profilbild
Av Mosan
Maddemoa skrev:
Ponyo skrev:Någon här som ska vara med på Ysoldas mysteriestickning?
Jag ska. Och jag har nästan lyckats lura med mig Elin (och kanske Karin) från Stickpodden.
Du lyckades lura med mig också :D
Men jag har inte startat ännu men till helgen så :tumup:
Jag har inget garn annars hade jag nog också hängt på.
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?