Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
En kompis till mig har strax innan jul läst någonstans att en TV-kanal de inte har sökte deltagare till ett tv-program (-serie?) om stickning. Det skulle vara tv3 eller tv5 eller någon annan betalkanal. Jag hittar bara tv4s "Sveriges hobbyskräddare", men det handlar bara om sömnad och det är fel tv-kanal. Är det någon som vet vilket program det kan handla om? Jag har tittat på olika hemsidor och försökt leta på nätet, men hittar inget.
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag stickar vantar och ska göra tummarna nu. har gjort tumkil så en del är ju redan klart. Jag stickar på fri hand och nu undrar jag hur jag ska börja minska. Minskar man i varje sida eller på flera ställen. Vad är bäst? Det är tunna vantar på st 2,5.
Såhär ser det ut
Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
När jag stickar vanttummar gör jag dem raka tills det är dags att ta ihop i toppen. Då minskar jag på fyra ställen.
Användarens profilbild
Av berit
Jag stickar också rakt tills tummen är tillräckligt lång men sen brukar jag göra "platt" intagning, alltså bara på två sidor. det är nog en smaksak.

Och vilket sjukt fin vante!! Villdu.dela med dig av mönster/anteckningar?
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag gjorde som Fryle på fyra ställen vartannat varv, det blev bra. Ska sticka den andra tummen också. Återkommer med bild o beskrivning Berit!
De här vill jag göra!!! :love: Men hur??? :hmm: (Ursäkta stora bilder... :oops: )

Bild

Bild
Bild

Jag hittade dessa på nån slags välgörenhetssida, och de verkar ha sålts på auktion som kaffemuggsvärmare. :tumup:

http://desertbus.org/silent-auction/90
Användarens profilbild
Av berit
Mosan skrev:Jag gjorde som Fryle på fyra ställen vartannat varv, det blev bra. Ska sticka den andra tummen också. Återkommer med bild o beskrivning Berit!
:tumup: och :vågen:
Åh... Blir så ledsen och less...
Min fina kofta Bild
Är klar och den såg så fin ut, till dess att jag sköljde upp den, nu har den växt och blivit ett oformligt monster... :purskis:
Jag blir mer och mer anti Drops garner, alla tröjor jag stickat i deras ullgarner sista året har växt väldigt mycket efter tvätt, även om jag stickar rätt hårt...
Användarens profilbild
Av Eyia
CAKirre skrev:Åh... Blir så ledsen och less...
Min fina kofta Bild
Är klar och den såg så fin ut, till dess att jag sköljde upp den, nu har den växt och blivit ett oformligt monster... :purskis:
Jag blir mer och mer anti Drops garner, alla tröjor jag stickat i deras ullgarner sista året har växt väldigt mycket efter tvätt, även om jag stickar rätt hårt...
Usch vad tråkigt =(
Användarens profilbild
Av Mosan
CAKirre skrev:Åh... Blir så ledsen och less...
Min fina kofta Bild
Men fy vad trist! Vilket garn var det?
Användarens profilbild
Av berit
CAKirre: :klappa: så himla tråkigt!

Blir också nyfiken på vad det är för garn.
På Ravelry finns det ju ofta kommentarer och diskussioner om olika garner, det var så jag valde bort karisma till en kofta - just för att flera skrev att deras projekt hade vuxit och blivit oformligt vid tvätt. Kanske brukat du redan läsa kommentarerna om garn innan du köper, men om inte är det ett tips.
Garnet jag använde var Drops Merino. Och nej, jag läser inte alltid kommentarer kring garner, tänker inte alltid så långt... Det jag stickat i karisma har växt lite grann, men inte alls på samma sätt som denna kofta, denna kofta blev nästan två storlekar större. Har tvättat upp den igen och nu ligger den torkning ännu en gång, denna gång tvättade jag med tvättnötter, vet inte om det kan göra någon skillnad...
Om det inte blir bättre står jag mellan valet och kvalet om jag ska prova att tvätta den varmare, eller om jag ska repa upp skiten... Känns så surt när den satt jättebra och såg fin ut som otvättad.

:notes: (fast med en mindre glad smileys) kontrollera noga recensioner kring garnerna...
Användarens profilbild
Av berit
Egentligen ska en ju inte behöva plöja nätet inför varje garnköp, det är jättedåligt att det färdiga plagget växer sådär. Just drops verkar ha ganska ojämn kvalitet, eller?

Och kram! Hoppas den krymper ihop lite nu efter tvätten.
Användarens profilbild
Av Moson
mly skrev:Har enny surfplatte fråga, behöver en app för att kunna ladda upp bilder på ravelry, men vad är det för app?
Jag har mina bilder på flickr och då kan man koppla ihop sitt konto där med ravelry och använda "flickr importer" istället. Funkar på mobil och dator också.
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?