Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
Aborre skrev:
Kaffemoster skrev:
Aborre skrev:Hur blir dubbelstickade mönstrade tumvantar? Funkar det?
Det funkar, men kan vara lite pilligt. Nu stickade jag iofs dessutom inte efter mönster utan gjorde om ett mönster som eg skulle vara enkelstickade. Men jag är allt lite kaxig över dem.

Masktätheten blir väldigt annorlunda i dubbelstickning kan vara värt att nämna, om du också tänker ampassa mönster.
Planen var att göra ett par totorovantar, jag får väl göra en provlapp först :tumup: Måste ta ändan ur vagnen och se över möjligt garn först.
Jag stickade precis ett par rutiga vantar till min treåring 2 maskor blått, 2 maskor grått det funkar bra!
Användarens profilbild
Av Mosan
Fryle skrev:Jag kanske bara gör något enkelt mönster av aviga och räta.
Bild
Bild
Eller något med flätor .
Bild
Åh denna beslutsångest. :roll:
Fiskbensmönster kanske. Lägg upp ca 300 maskor som en tub på lite större stickor och sticka runt. Det finns beskrivningar på nätet hur man gör fiskben om du inte kan.
Användarens profilbild
Av Fryle
Mosan skrev:
Eller något med flätor.
Fiskbensmönster kanske. Lägg upp ca 300 maskor som en tub på lite större stickor och sticka runt. Det finns beskrivningar på nätet hur man gör fiskben om du inte kan.
Jag tycker att det är lite för ospännande utseende, kanske blir nåt med aviga och räta ändå.
Har på musikhjälpen i bakgrunden och såg precis en jättefin mormorsfilt med musikhjälpen-loggan i mitten. :vågen: Hoppas den budas på ordentligt :tumup:
Björklöv skrev:Har på musikhjälpen i bakgrunden och såg precis en jättefin mormorsfilt med musikhjälpen-loggan i mitten. :vågen: Hoppas den budas på ordentligt :tumup:
2275:- högsta bud just nu :vågen:
Användarens profilbild
Av Mosan
Björklöv skrev:
Björklöv skrev:Har på musikhjälpen i bakgrunden och såg precis en jättefin mormorsfilt med musikhjälpen-loggan i mitten. :vågen: Hoppas den budas på ordentligt :tumup:
Jag såg också men det rasslade iväg snabbt!
Mosan skrev:
Björklöv skrev:
Jag såg också men det rasslade iväg snabbt!
6300 just nu :vågen:
Användarens profilbild
Av Mosan
Fryle skrev:
Mosan skrev:
Eller något med flätor.
Jag tycker att det är lite för ospännande utseende, kanske blir nåt med aviga och räta ändå.
:tumup:
Jag skulle vilja överraska min vän med ett par handledsvärmare/fingerlösa vantar i julklapp. Och jag behöver förslag!
Hon har mycket mindre händer än mig och jag kommer inte kunna prova, dels pga överraskning förstås men vi bor inte i samma stad. Så jag behöver ett mönster som är ganska flexibelt eller som ni vet passar bra på någon med mindre händer.
Inte för komplicerat mönster men gärna något lite extra, inte bara vanlig resår hela vägen. Nån som har nån idé? :help:

Juste, jag har tänkt sticka i magasin duett donegal tweed.
Av Ponyo
hörnsten skrev:Jag skulle vilja överraska min vän med ett par handledsvärmare/fingerlösa vantar i julklapp. Och jag behöver förslag!
Hon har mycket mindre händer än mig och jag kommer inte kunna prova, dels pga överraskning förstås men vi bor inte i samma stad. Så jag behöver ett mönster som är ganska flexibelt eller som ni vet passar bra på någon med mindre händer.
Inte för komplicerat mönster men gärna något lite extra, inte bara vanlig resår hela vägen. Nån som har nån idé? :help:

Juste, jag har tänkt sticka i magasin duett donegal tweed.
Något ur "vantar för alla årstider"? Jag fick ett par underbara handledsvärmare av självaste Clara.
Bild

Eller Ginger ur finstickat
Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Mosan skrev:
Fryle skrev:
Mosan skrev:
Eller något med flätor.
Nu har jag nog bestämt mig. :shock: :lol:
Det blir en Stockholm:
Bild
http://www.ravelry.com/patterns/library/stockholm-scarf
Fryle skrev:
Mosan skrev:
Fryle skrev:
Mosan skrev:
Eller något med flätor.
Nu har jag nog bestämt mig. :shock: :lol:
Det blir en Stockholm:
Bild
http://www.ravelry.com/patterns/library/stockholm-scarf
snygg!
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?