Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av LillaGrodan
Hej!

Jag hört mycket gott om icebug. Nu är isen här och jag har ingen riktig lust att krångla med broddar. Någon som kan rekommendera? Jag vill ha bugrip (tror jag). Hur är storlekarna?
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag är också intresserad av Icebug, men har andra vinterskor nu, så jag köper nog inga nya i brådrasket. Tassar här för tips ändå. :D
Droppen skrev:Jag har ett par Ivalo-L BUGrip som jag är väldigt nöjd med! De är helt normala i stl.
Ja, det var ett par som jag funderade på.
Av p_sarah
Jag har creek-L buggrip (?), tredje vintern nu, älskar dem :) de ser lite ut som sneakers men jag gillar dem främst för att jag kan ha dem löst knutna och bara köra ned fötterna utan att böja mig ned, bra om man bär på mage.
p_sarah skrev:Jag har creek-L buggrip (?), tredje vintern nu, älskar dem :) de ser lite ut som sneakers men jag gillar dem främst för att jag kan ha dem löst knutna och bara köra ned fötterna utan att böja mig ned, bra om man bär på mage.
Tror jag föredrar ivalo då....lite högre och varmare om jag förstått det hela rätt. Ska ju användas vintertid och får gärna hålla snö borta i pulkabacke med äldre barn. Dragkedja....borde vara relativt smidigt det med av och på.....
Är de lika bra som de kostar? Vill lägga, inte obegränsade, resurser rätt :D .
Hittade förresten en måttabell för icebug......där verkade de små i storlekarna. Jag brukar ha stl 37 och ett par vinterskor jag har nu i stl 37 mäter 24 cm i innermått. Icebug stl 37 ska vara 23.....? Gäller i och för sig löparskor:

http://www.loplabbet.se/store/storleksguide-skor.html
Av Annamamman
jag har ett par HIKO-L Bugrip, lite tunnare skor, men med vätskespärr. Jag har i princip bott i dessa skor i tre vintrar, och först nu börjar de se lite slitna ut. Sulan är inte särskilt sliten, en dubb har lossnat, men de andra är fortsatt vassa. Så, ja, jag tycker att de är väl värda sitt pris. Jag kommer att vara lite modigare i vinter och använda andra skor ibland, men dessa räcker definitivt i en vinter till för mina behov. Detta är en "springsko-modell" och jag har elastiska skosnören, så jag inte behöver knyta. Jag har 37,5 på dessa, och det är vad jag brukar ha.
Har bestämt mig för ett par ivalo, men tveksam på storlek. Mäter jag vinterskor och andra skor jag har så ligger de oftast på cirka 24. Vissa tunnare skor är mindre. Enligt måttabell för icebug så ska jag då ha stl 38. Vill inte ha för stora och inte för små.....
Någon som har icebugs som även har en mätsticka som kan tänka sig att mäta innermåtten på sina skor/kängor? I så fall kan jag jämföra med måttabellen...om den verkar stämma.
Användarens profilbild
Av vimla
Jag har ivalo (de röda) sen ett par vintrar tillbaka.
Plus: de tål både kyla, halka, gegga och slask (perfekt för en göteborgsvinter :D ) och man behöver inte vara rädd om dem. Jag gillar också att man får med ett par broddar som man kan sätta på, det känns onödigt att gå omkring med broddskor jämt när det inte behövs.
Minus: de är inte särskilt snygga 8), de är inte vääärldens varmaste även om de räcker för mig. Med en gosig fårskinnssula i blir de nog perfekta. Jag har mina inlägg så jag får inte plats med mycket mer.
Jag tror inte att de är särskilt små i storlekarna? Jag tror jag har en storlek större än vanligt men det är för att få plats med formgjutna inlägg. Jag ska verkligen försöka komma ihåg att mäta innermåttet hemma!
Användarens profilbild
Av vimla
Just det, jag glömde skriva ett stort minus: en dragkedja gick sönder i slutet av förra vintern, alltså efter två säsonger. Lite tidigt tyckte jag. Nu har jag fått det lagat av en skomakare och det var inte så dyrt, men ändå.
Användarens profilbild
Av vimla
Jag igen :hello:
Jag hittar inte riktigt på hemsidan men jag har i alla fall modellen som inte har dubbar men ett väldigt bra grepp ändå, och så får man med dubbar att sätta på.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?