Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tuviluvis
jag är sugen på att fixa en typ bean bag till barnens rum, men vad kan jag ha i den som inte är av plast? finns det något i hemmet som jag kan återanvända?
Användarens profilbild
Av tuviluvis
Kanske inte en bean bag jag menar, jag tänker på typ en sittpuff, kommer bara inte ihåg vad de heter :)

De ska alltså sitta på den, då borde väl inte ärtor funka? :hmm:

Ang plast så fanns någon tidigare tråd om det med att de plastkulorna kunde vara fulla m olika slags medel jag inte gärna tar in i barnens rum.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Varför skulle inte ärtor funka att sitta på? Det tror jag det gör, förutom att det blir dyrt kanske...

Styrolit, är väl inte så bra, eller? :hmm:
Användarens profilbild
Av Ketronya
marmite skrev:Ärtor skulle nog bli fruktansvärt tungt!
Ja.. Där har du en poäng förstås, men att sitta på det går ju! :lol:
Användarens profilbild
Av Ketronya
Boveteskal! :D
Användarens profilbild
Av tuviluvis
Ketronya skrev:Boveteskal! :D
Åh, det låter spännande, vart kan man hitta något sådant? :)

Funderar annars på gamla jackor och täcken, vad tror ni om det, eller blir mer som en stor kudde isf?
Användarens profilbild
Av Ketronya
tuviluvis skrev:
Ketronya skrev:Boveteskal! :D
Åh, det låter spännande, vart kan man hitta något sådant? :)

Funderar annars på gamla jackor och täcken, vad tror ni om det, eller blir mer som en stor kudde isf?
Här tex, finns nog på fler ställen, googla! :)

http://jelimassage.se/wordpress/?p=426
Av Natoolia
Ketronya skrev:Varför skulle inte ärtor funka att sitta på? Det tror jag det gör, förutom att det blir dyrt kanske...

Tvivlar på att det kan vara så farligt. 98% är väl typ luft och jag tror att det är livsmedelsgodkänt, fisk levereras ju i frigolitlådor.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Natoolia skrev:
Ketronya skrev:Varför skulle inte ärtor funka att sitta på? Det tror jag det gör, förutom att det blir dyrt kanske...

Tvivlar på att det kan vara så farligt. 98% är väl typ luft och jag tror att det är livsmedelsgodkänt, fisk levereras ju i frigolitlådor.
Mja, alltså det beror nog på hur noggrann man är. Det finns mycket som är livsmedelsgodkänt som ändå är farligt, ta bara teflon tex. Frigolit, är detsamma som polystyren. Så här står det om det det på sund.nu:

"Polystyren tillverkas av etylbensen och det finns vissa uppgifter som tyder på att polystyren kan läcka till livsmedel.

Riskbedömning: Undvik så långt det är möjligt."

Jag skulle i alla fall hellre välja något annat om jag hade möjlighet.
Användarens profilbild
Av tuviluvis
Ketronya skrev:
Natoolia skrev:

Mja, alltså det beror nog på hur noggrann man är. Det finns mycket som är livsmedelsgodkänt som ändå är farligt, ta bara teflon tex. Frigolit, är detsamma som polystyren. Så här står det om det det på sund.nu:

"Polystyren tillverkas av etylbensen och det finns vissa uppgifter som tyder på att polystyren kan läcka till livsmedel.

Riskbedömning: Undvik så långt det är möjligt."

Jag skulle i alla fall hellre välja något annat om jag hade möjlighet.

ja, det är lite så jag tänker också :)

andelle skrev: Går det att använda rispuffar kanske?
rispuffar? sådana man kan äta, eller menar du några andra? :hmm:
Användarens profilbild
Av tuviluvis
Fridute skrev:Det största problemet är om de har flamskyddsmedel i sig. Alltså att EPS/frigoliten är behandlad. De flesta är nog tyvärr det.

Sedan finns en sak till, att man verkligen måste se till att de inte smiter, för om man andas in dem, kanske främst småbarn, så kan man få kemisklunginflammation. Men det finns det ju många andra saker man kan få ifrån.

ush, det lät ju väldigt hemskt! :shock:

då är jag inte helt ute och cyklar när jag vill ha i annat än detta :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?