Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av petwol
Jag behöver något avkopplande pyssel som leder till något konkret så jag tänkte pimpa dotterns hårklämmor. Hon har fått en massa klämmor där överdragsplasten trillat bord så det är bara en tråkig metallklämma istället för glitter/rosa/figurer och allt vad det brukar vara på dem.

Nu vill jag ha jättemycket tips på hur jag kan fixa till dem på roligt sätt. Helst återanvändning (jag är ju miljömupp :lol: ) Hon älskar just nu Hello kitty, rosa/lila, glitter och annat som 4-5-åringar brukar gilla.

Det enda jag kan komma på är att limma på en knapp :roll: Lite på den nivån är min energi att tänka i nya banor just nu :intetitta: Men vill gärna pyssla även om jag inte har kreativiteten att komma på vad :D
Måla med nagelack? Borde gå att hälla glitter i det innnan det torkar också?
Virka blommor och limma fast.
Humle skrev:En del hårspännen har hål där den tidigare dekorationen satt fast. Vi har jättesöta där det är trådar med pärlor trädda dinglande fästa där.
Om man trär dem på ståltråd så kan man forma hjärtan, blommor, rymdskepp och bokstäver också? :hmm:
nano skrev:Måla med nagelack? Borde gå att hälla glitter i det innnan det torkar också?
Borde funka men jag är anti nagellack då det luktar så stark innan det torkar, tyvärr.
tuviluvis skrev:du kan göra små rosetter av de sidenbanden som sitter på kläderna och man alltid klipper av och klistra fast.
Smart :tumup: gillar miljömuppen i mig. Sedan har jag nog ett gammalt lager med sidenband som gärna vill användas till något.
Teusa skrev:Virka blommor och limma fast.
En bra anledning att ta fram virknålen :D men tror inte jag har så roliga garner, men helt klart ett bra tips.
zink skrev:
Humle skrev:En del hårspännen har hål där den tidigare dekorationen satt fast. Vi har jättesöta där det är trådar med pärlor trädda dinglande fästa där.
Om man trär dem på ståltråd så kan man forma hjärtan, blommor, rymdskepp och bokstäver också? :hmm:
:vågen: Åh fina pärlor har vi massor av ståltråd likaså.

Tack för alla tips, nu känner jag att jag verkligen blir inspirerad. Har ni fler förslag så får ni gärna fylla på. Det borde väl finnas fler som har gamla klämmor liggandes. Eller är det bara våra som är så dålig kvalitet att plasten lossnar?
zink skrev:
Det kan man säkert. Och lika säkert fastnar tråden sedan i håret, mössan, tröjan när denna dras över huvudet... :roll:

Nej, nu ska jag inte förstöra stämningen! Jag hade kört med lim och glitter, paljetter och sånt festligt! :tumup:
Fryle skrev:
zink skrev:
Det kan man säkert. Och lika säkert fastnar tråden sedan i håret, mössan, tröjan när denna dras över huvudet... :roll:

Nej, nu ska jag inte förstöra stämningen! Jag hade kört med lim och glitter, paljetter och sånt festligt! :tumup:
:lol:

Kanske ska tillägga att jag aldrig använt hårspännen själv och inte sonen heller. Dock granngrabben ;-)

På sommaren funkar min ide när man har vida linnen 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?