Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Franneke
Kära allvetande sjalbarnare,

långsamt finner jag mig tillrätta i Stockholm, men jag har märkt att mycket viktigt inte har hittats än efter vår flytt till Bromma. En av de allra viktigaste sakerna är just att hitta bra ställen för mina handarbetsprojekt. Jag behöver vackra garner, bra stickor, snyggt tyg, sytillbehör etc. i mitt liv. Kan ni tipsa mig och var jag kan hitta sånt i Stockholm?

Tack! :heart:
Av Franneke
Mmh, jag har varit hos Ljungqvists här i Vällingby och det kändes väldigt... tantigt. Tråkiga färger, inget ekologiskt, mycket akryl och sånt jag hatar. De i stan kanske är bättre?

Fryle: Tack för tips! Ska kollas upp!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
När jag är i Stockholm brukar jag försöka besöka Mattsons band. Hur mycket knappar, band och andra sybehör som helst!
Nästa gång jag är nere ska jag försöka ta mig till SidenCarlson och Tygverket. Så de tipsar jag om även om jag inte varit där.
och så Ohlssons såklart! Finns på Sveavägen och i Sickla.
Av Franneke
Vad mycket bra tips redan! :vågen: Tack!

Mattsons band ska jag definitivt kolla upp, ban och knappar, yeah! :D
Användarens profilbild
Av Björklöv
I Sundbyberg har du textilcentrum där brukar jag hitta det jag behöver i tygväg.

Tygverket är bra och då är det nära till Litet Nystan.

Ljungqvist garn Odenplan är en helt okej garnbutik tycker jag, men de har mest Dropsgarner, då tycker jag det är trevligare att gå till Wincentgarner på Norrtullsgatan.

På hantverkargatan hittar du garnverket

När jag inte vill eller orkar åka runt i halva länet så gillar jag att stötta det lokala Ejes garn. Ajsha brukar alltid ge mig en komplimang för det jag gör så det gör alltid besöket extra trevligt. De har även en butik i Hässelby, det kanske är lättare för dig att ta dig dit
Användarens profilbild
Av Rawa
Sidenkarlsson som finns både på Drottninggatan mellan PUB och biografen Skandia samt i NK är en av få butiker som finns kvar där man kan köpa riktigt fina bra ulltyger och andra hållbara fina tyger!

Tygverket tror jag det fanns en butik på söder som hette innan vi flyttade från stan, om den finns kvar var det ett bra ställe för vanligt bomullstyg av de flesta slag.
Återkommer med mer.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?