Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av eldbackvall
Hej, jag är ny här men behöver råd. Jag har en ettåring på 13 kg och 83 lång och är dessutom
Gravid. Jag har väldogt svårt att bära min son på magen med vårt ergobaby och fundersr nu på sjal eller att bära på höft wller ryggen. Har ni något tips på hur jag ska göra? Ska jag köpa en sjal o isåfall vilken?? Har en riktigt dålig rygg och däröfr jag vill och behöver hjälp. Tacksam för svar.
Användarens profilbild
Av martinah
Grattis till graviditeten!

Så länge du inte får ont, är ryggbärandet bra. Det är ju snällare mot kroppen. Att bära på mage. Ha en spegel med eller en smartphone, där kameran funkar som spegel är ett tips.
Att hålla igång, men inte ta ut sig, är bra även under en graviditet. Kanske inte bära förlänge tänker jag, det ska var bekvämt, både för gravidmagen och ryggen... Jag kunde bära min ettåring i ergo på rygg, enkelt att få till, liksom, när jag väntade tvåan. Jag kände mig väldigt stark under graviditeten, trotsat jag inte tränade, eftersom jag hade ett barn som jag bar, gick med och höll mig igång :D

Givetvis tycker jag att du ska ta hänsyn till din individuella situation, dvs att allt förlöper normalt, att du mår bra etc.... Jag fick mkt förvärkar i slutet och blev nojjig att de var öpnningsvärkar så det fick jag kolla upp på förlossningen ett par gånger...

Vet inte om jag alls gjorde dig klokare?
Senast redigerad av martinah den ons nov 06, 2013 11:56, redigerad totalt 1 gånger.
Av eldbackvall
Hej, jo jag funderar på att testa på ryggen. Jag har försökt att få till det med höften nu typ 10 gånger och det har inte gått trots att jag har haft instruktionsvideo. Så ska testa ryggen nu också.. Jag vill bara kunna gå med honom till affären o inte behöva ta vagnen. Lättare med selen menar jag. På magen går det inte längre. Nu har jga kastat selen åt skogen haha. Blir frustrerad då jag itne får till det på höften, men ska testa ryggen. Min rygg blev förstörd under mitt kejsarsnitt för ett år sedan. Något hände och sedan dess har jag haft väldigt ont varje dag. Så jag vill försöka hitta ett sätt som fungerar utan vagnen. men vi får se. Kanske ska skaffa mig en sjal. Verkar vara lättare med sjal än med ergo selen. Jag tycker det är krångligt att få ihop det här selen ordentligt. men ska försöka med ryggen så återkommer jag. =)
Användarens profilbild
Av martinah
Jag har haft god hjälp av både sjukgymnast och osteopat under grav nr två. Gick ca en gg i månaden minst under hela grav.
Osteopat kostade ca 700 kr per gång (men det bääääästa jag gjort, unnat mig, inte ont alls längre) men sjukgymnast ingår i högkostnadsskydd så 100 per gg tills du når upp t max. Kanske ngt som kan hjälpa dig?
Stretcha höftböjaren hjälpte mig, den är ofta grovt förkortad efter en grav och orsakar mkt smärta i länd/korsrygg, snitt eller ej...

:heart:
Användarens profilbild
Av Skuttan
Åååh, samma å lika! :D Har också en ettåring och är gravid! :love: Också funderat på hur jag ska kunna fortsätta bära. Kommit fram till att det är sele på ryggen som gäller. Har i dagsläget en Ergo. Lite trixigt i början men sen lättare än jag trodde. Se till att få midjebältet lågt, så det hamnar under magen och inte stör. Gå inte för fort och för långt, håller jag mig till. Ner på affären är lagom som du säger.

Sätter barnet bakom mig i soffan och puttar upp på ryggen. Även lyckas få upp honom ståendes nu på sistone, men det blir ju lite mer påfrestande för kroppen att göra.

Släng i väg ett PM om du vill bolla lite mer! :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?