Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ellinorsju
det skiljer 17 mån mellan mina barn

jag bär lillasyster och låter storebror gå för det mesta. ibland när jag vill gå längre/snabbare sätter jag honom i vagnen men tycker den är osmidig att ha med sig egentligen.

Jag tror att jag skulle orka att bära båda om jag hade ngt vettigt verktyg - finns det? kan man kombinera olika på ngt vettigt sätt? Hur gör tvillingfräldrar?
Användarens profilbild
Av Ashe
ellinorsju skrev:vad hade du för sjal och sele?
I början hade vi en looma sino och sen en calin bleu gauze, och selen var manduca. Sen köpte vi en ergo också, men vi bar nog inte båda så mycket då.
Användarens profilbild
Av Ashe
ellinorsju skrev:Det låter precis som oss. Har en ergo till stora och hade en sino till pluttan men behver ngt stadigare nu,,, kanske ska testa den som du hade, det är en sådan man kallar "gås" va?
Ja, precis. En gås. :tumup:
Det finns en gammal tråd med syskonbärbilder. Vovvemor är en av dem som bar två barn mycket som jag minns från den tråden, hon hade nog oftast lilla i sjal på magen och stora i sele på ryggen tror jag :hmm: Ska se om jag kan hitta den eller också får vi väl ropa på zink, vår superletare
efter gamla trådar :D

Edit: Jag hittade den! http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... hilit=Ergo
Vi har 16 månader mellan våra äldsta. Bar lillebror i sjal på mage och storebror på ryggen i sele. Selar jag använt när de blivit lite större: Boba2G och en Oh snap från babyhawk.
:tumup: Jag har dubbelburit mest med sele både på magen och ryggen eller sjal + meitai, sjal + sele eller meitai + sele. Huvudsaken är att ha det tyngsta barnet på ryggen. :) Jag tyckte det var enklare att dubbelbära täta syskon med olika ålder än tvillingarna, det är skönare att inte riskera att bli framtung på något sätt.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?