Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo skrev:
MuuM skrev:
Ponyo skrev:
MuuM skrev:Okej... Rickard vill ha ett par vantar med Sean Banan-mönster... Några förslag?
Tänker gult med djurmönster. Kanske med lite blingbling också.
Jag vet ju ingenting om Sean Banan. Lite länkar?
Bildgoogla :lol:
:-D Bild
Användarens profilbild
Av Mosan
Är ni också med i online stickcafe på Facebook? Det är kul och så men det är nästan det ända jag ser i min feed. Har försökt hitta inställningar för att inte få så mycket hela tiden men det verkar inte gå. Någon som vet? Jag vill ju inte gå ur bara för det.
Av leonie
Jag hoppas på att få lite tid över till stickning igen... dessutom har jag en bebis i magen som jag vill sticka lite smått till! :D Men nu har jag nog tänkt börja på en tröja till sonen, har ett mönster jag gillar, men hittar inte garnet. Det ska vara New Lanark Bulky och det hittar jag inte Sverige (vill inte beställa från utlandet). Så, vad kan jag ersätta med?
Masktätheten är 13m X 20 rader = 10 cm. Och det ska vara ullgarn. Gärna rosa eller rött, det är favoritfärgerna.

Förslag?
Användarens profilbild
Av MuuM
Mosan skrev:Är ni också med i online stickcafe på Facebook? Det är kul och så men det är nästan det ända jag ser i min feed. Har försökt hitta inställningar för att inte få så mycket hela tiden men det verkar inte gå. Någon som vet? Jag vill ju inte gå ur bara för det.
Det är tydligen fel på facebook, det spelar ingen roll vilka inställningar du gör, du får alla meddelanden. Så du får stå ut ett tag, det ska lösa sig. Det har varit uppe i gruppen.
Användarens profilbild
Av Mosan
MuuM skrev:
Mosan skrev:Är ni också med i online stickcafe på Facebook? Det är kul och så men det är nästan det ända jag ser i min feed. Har försökt hitta inställningar för att inte få så mycket hela tiden men det verkar inte gå. Någon som vet? Jag vill ju inte gå ur bara för det.
Det är tydligen fel på facebook, det spelar ingen roll vilka inställningar du gör, du får alla meddelanden. Så du får stå ut ett tag, det ska lösa sig. Det har varit uppe i gruppen.
Okej tack! :tumup:
Ponyo skrev:
melon skrev:
Mosan skrev:Är det bara jag som tycker Steven Wests senaste sjal i KALen är konstig. :D
Nä jag med :lol:
Jag med. :lol:
Jag med men den var rolig att sticka och väldigt fin på och kan bäras på många olika sätt. Jag håller på med en till fast denna gången virkar jag i stället och än så länge blir det ännu snyggare :app:
Användarens profilbild
Av Mosan
Maddemoa skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
Mosan skrev:Är det bara jag som tycker Steven Wests senaste sjal i KALen är konstig. :D
Jag med men den var rolig att sticka och väldigt fin på och kan bäras på många olika sätt. Jag håller på med en till fast denna gången virkar jag i stället och än så länge blir det ännu snyggare :app:
Låter ju kul ändå!
De sidor jag bläddrade igenom på färdiga projekt på ravelry såg så många konstiga ut.
Mosan skrev:
Maddemoa skrev:
Ponyo skrev:
melon skrev:
Låter ju kul ändå!
De sidor jag bläddrade igenom på färdiga projekt på ravelry såg så många konstiga ut.
Jag stickade min i entrådigt ullgarn så den blev inte sådär jättestor som en del har blivit utan mer lagom att ha runt halsen.
Användarens profilbild
Av isbl
leonie skrev:Jag hoppas på att få lite tid över till stickning igen... dessutom har jag en bebis i magen som jag vill sticka lite smått till! :D Men nu har jag nog tänkt börja på en tröja till sonen, har ett mönster jag gillar, men hittar inte garnet. Det ska vara New Lanark Bulky och det hittar jag inte Sverige (vill inte beställa från utlandet). Så, vad kan jag ersätta med?
Masktätheten är 13m X 20 rader = 10 cm. Och det ska vara ullgarn. Gärna rosa eller rött, det är favoritfärgerna.

Förslag?
Rowan Cocoon kanske kan funka? Suuupermjukt!
Användarens profilbild
Av Moson
Ponyo skrev:
MuuM skrev:Okej... Rickard vill ha ett par vantar med Sean Banan-mönster... Några förslag?
Guldleopardmönstrade med en gul banan på?
Användarens profilbild
Av Moson
Moson skrev:
Ponyo skrev:
Guldleopardmönstrade med en gul banan på?
De här? Så kan du kanske brodera en banan
http://www.ravelry.com/patterns/library/leopard-mittens

Ingen ide att söka på banana på ravelry i alla fall ;)
Ponyo skrev:
melon skrev:
Nja jag är inte såld på den
Användarens profilbild
Av ellla
isbl skrev:
leonie skrev:Jag hoppas på att få lite tid över till stickning igen... dessutom har jag en bebis i magen som jag vill sticka lite smått till! :D Men nu har jag nog tänkt börja på en tröja till sonen, har ett mönster jag gillar, men hittar inte garnet. Det ska vara New Lanark Bulky och det hittar jag inte Sverige (vill inte beställa från utlandet). Så, vad kan jag ersätta med?

Förslag?
Men väldigt konstigt när det tvättas. Det växer väldigt mycket!!!!
Av Ponyo
ellla skrev:
isbl skrev:

Förslag?
Jag Har hört att man bara bör sticka små saker med cocoon.
Entrådigt brukar överlag vara lite svårt
Användarens profilbild
Av isbl
Ponyo skrev:
ellla skrev:
isbl skrev:

Förslag?
Jag Har hört att man bara bör sticka små saker med cocoon.
Entrådigt brukar överlag vara lite svårt
Aha bra att veta, tar tillbaka tipset :wink:
och ska inget säga till min vän som stickat en superfin uggle-tröja i cocoon-garn :(
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?