Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jordans mamma
Har tänkt köpa en vävd långsjal ( en hoppediz lr en stork) Vilken längd ska jag ha? 4,6 lr 5,4? Jag är 175 cm och har stl 38 på kläder, min sambo är 180 cm och ganska normalt byggd. Vi hade tänkt använda den båda två och så länge dottern vill sitta i den. Är väldigt ny på sjalområdet och skulle verkligen behöva hjälp :oops:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag tror att 4,6 kommer att bli bra. 5,4 blir väldigt mycket tyg för dig!
Användarens profilbild
Av melles mamma
hur gammal är er lilla? om hon är yngre än 1år så rekomenderar jag en stork 5,2 för att kunna göra alla knytningar med knuten fram (avlastar bättre och är mycket mer praktiskt)

är hon äldre så kanske ni kommer att bära en del på ryggen ochså och då kan det vara skönare med en lite kortare sjal.....
Användarens profilbild
Av melles mamma
Helen skrev:En 4.6m räcker för er.
jag är också 174cm och strl 38 men för att kunna knyta frm så krävs det en 5,2 av storkarna. Klarar du dig med en 4,6 för knuten fram? hur stor/liten är du då?
Av Jordans mamma
Min dotter är nu 7 månader :) Ni tror alltså att det räcker med en 4,6m, hade ju varit jättebra.
Användarens profilbild
Av melles mamma
Jordans mamma skrev:Min dotter är nu 7 månader :) Ni tror alltså att det räcker med en 4,6m, hade ju varit jättebra.
jag tror inte att det räcker för att ha knuten fram. Så här ser det ut när jag knyter en 5,2-det Bild

med knuten bak så skulle jag vid detta tillfälle tex behöva stå resten av kvällen (var på fest) . Men med knuten fram så kunnde jag sitta bekvämt :wink: du kan även knyta den före du sätter dig i bilen för att sedan smidigt stoppa ner barnet när ni kommer fram. Eller om ni åker kommunalt så kan du sitta ordentligt. Jag skulle aldrig ha klarat mig med en sjal som jag behövde knyta bak de första åren :shock: då skulle jag ju inte ens kunnat setat och fikat när melle sov i sjalen?att det avlastar ännu bättre :D
Användarens profilbild
Av Anna
Jag tycker inte att knyta fram känns lika viktigt längre. Man kan ju knyta i sidan och så har man ändå inte knuten ivägen då man sitter ner. Tycker 5.2m är mycket på en stork och en 5.4m hoppis är jättelång. Men min easy på 5.2 är inte så farligt lång ändå, men den har ju raka ändar.
Användarens profilbild
Av melles mamma
ja, det är ju uppenbarligen en smaksak det här :wink: det bästa är ju om du kan prova lite innan.....men du kan ja alltid byta sjal om du ej blir nöjd :D
Användarens profilbild
Av Anna
ja smaksak är det helt klart. Vill du kunna ta varvet runnt och knyta på magen så är dock 5.2 nödvändigt skulle jag tro. Jag är 160cm och ligger nu i storleksklassen 38/40 ochjag kan knyta fram i allra yttersta spetsarna på min 4.6m och då blir det ganksa dumt med de sneda ändarna så sjalen liksom inte håller ihop utan hänger i helbredd runt midjan.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag är 164 (men har överkropp för att vara ca 173) och kör M/L i tröjor. Jag knyter omslutet med knuten fram på min 4.6m Ulli (Stork).
Emil är 9 månader och väger 8,3 kg.

Bild

På bilden har jag knutit väldigt långt ut i ändarna, med lite vana knyter jag nu lite längre in.
Användarens profilbild
Av maimiti
Jag kan också knyta fram med Inkan, 4,6m. Visserligen knyter jag med de avsmalnade ändarna men det tycker jag är helt ok eftersom knuten blir liten och behändig då. Jag är 164 och har storl. 40 i byxor och Julian är 8 månader och väger 10,5Kg. Tyvärr har jag ingen bild på det men det ser ut ungefär som lwinroth visar, fast jag har brukar ha smokingbältet innanför.
Av Jordans mamma
Hjälp, nu blir jag osäker :( Kanske bäst att välja den längsta för säkerhets skull eller kommer jag bli galen på att den blir för lång? Tack alla för hjälpen! :D
Användarens profilbild
Av melles mamma
Jordans mamma skrev:Hjälp, nu blir jag osäker :( Kanske bäst att välja den längsta för säkerhets skull eller kommer jag bli galen på att den blir för lång? Tack alla för hjälpen! :D
den blir aldrig för lång om du knyter fram. du kommer säkert byta sjal många ggr hur du än gör :wink:
kan du kanske prova någonstans...?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag förstår inte vart allt tyg tar vägen på mig? Jag är kort, med kort och smal överkropp och litet barn och jag kan PRECIS knyta omslutet med knuten fram med Easyn som är ca 5 m....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?