- sön okt 20, 2013 19:55
Leta efter garn av merinoull. Tänker du köpa online eller i en fysisk butik? Mitt bästa onlinetips är Garnkorgen.se och ett garn som heter Malabrigo.
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Aborre skrev:Missade att skriva att ull är uteslutet, minsta procent känns av av merinoull så, annat varm garn behövsKashmir är ju också ull. Från en get.![]()
Är silke eller bambu varmt? Finns cashmiregarn att köpa eller är det svindyrt och sällsynt?
Kaffemoster skrev:jak!Jag skulle inte våga mig på jak - jag som inte tål ull. Då skulle jag först prova med något litet först. Inte en hel tröja.
Det är varmt och tunt - däremot är jag en urusel referens på om det kan tänkas klia eller inte.
Silke som sagt, är ju också jättebra annars.
Cayenne skrev:Nej, det är ju åt ull-hållet i fiberkänsla. Men otroligt mjukt (särskilt efter tvätt).Kaffemoster skrev:jak!Jag skulle inte våga mig på jak - jag som inte tål ull. Då skulle jag först prova med något litet först. Inte en hel tröja.
Det är varmt och tunt - däremot är jag en urusel referens på om det kan tänkas klia eller inte.
Kaffemoster skrev:Vart hittar man jakgarn? *grymt nyfiken*Cayenne skrev:Nej, det är ju åt ull-hållet i fiberkänsla. Men otroligt mjukt (särskilt efter tvätt).Kaffemoster skrev:jak!Jag skulle inte våga mig på jak - jag som inte tål ull. Då skulle jag först prova med något litet först. Inte en hel tröja.
Jag har nog en provlapp som jag skulle kunna skicka för utvärdering, om TS är nyfiken att känna på det innan garnköp.
CAKirre skrev:Ingen aning var man finner jak garn men vinterverkstan har topsband för den som vill spinna själv.Kaffemoster skrev:Vart hittar man jakgarn? *grymt nyfiken*Cayenne skrev:Nej, det är ju åt ull-hållet i fiberkänsla. Men otroligt mjukt (särskilt efter tvätt).Kaffemoster skrev:jak!Jag skulle inte våga mig på jak - jag som inte tål ull. Då skulle jag först prova med något litet först. Inte en hel tröja.
Jag har nog en provlapp som jag skulle kunna skicka för utvärdering, om TS är nyfiken att känna på det innan garnköp.
CAKirre skrev:Jag köpte mitt på Lienes design innan de lade ner. Men jag vet att jag sett det på andra webshoppar... Garnkorgen? *minns inte*Kaffemoster skrev:Vart hittar man jakgarn? *grymt nyfiken*Cayenne skrev:Nej, det är ju åt ull-hållet i fiberkänsla. Men otroligt mjukt (särskilt efter tvätt).Kaffemoster skrev:jak!Jag skulle inte våga mig på jak - jag som inte tål ull. Då skulle jag först prova med något litet först. Inte en hel tröja.
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?