Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Limpo
Har inte hittat någon julklappstråd, är jag tidig kanske? Men med två små barn, stort hus, hund, får och alldeles för många hästar kan man behöva några månader på sig att fixa julklappar.

I år tänkte jag göra:
Väggalmanacka med allas födelsedagar iskrivna
Kökshanddukar med monogram (eller ska jag köra på sängkläder?)
Notebooks
Finsockar stickade med garn från mina får
Torgvantar -||-

Fler tips?
Användarens profilbild
Av Fryle
Vi har avskaffat nästan alla julklappar, så jag behöver inte fundera så mycket på det, men tassar tråden i hopp om tips på presenter för andra tillfällen. :tumup:
Av Smultronbarn
Här är planerna ett par torgvantar eller liknande till min syster
En kofta eller tröja till sonen
En bäbiskofta till min kompis lille son
Böcker till flera stycken, med ev bokmärken och skyddsomslag/pocketomslag på
Ev en sjal eller krage som axel- och nackvärmare till min mamma

Sen har jag inte kommit längre i funderingarna. Blir lite köpta presenter också. Och ja tiden ska ju räcka till med... :roll:
Användarens profilbild
Av AnKa
Limpo skrev:Har inte hittat någon julklappstråd, är jag tidig kanske? Men med två små barn, stort hus, hund, får och alldeles för många hästar kan man behöva några månader på sig att fixa julklappar.

I år tänkte jag göra:
Notebooks
Torgvantar -||-

Fler tips?
Väggalmenacka var en bra idé. Hur tänker du göra den?
Användarens profilbild
Av Limpo
AnKa skrev:
Limpo skrev:Har inte hittat någon julklappstråd, är jag tidig kanske? Men med två små barn, stort hus, hund, får och alldeles för många hästar kan man behöva några månader på sig att fixa julklappar.

I år tänkte jag göra:
Notebooks
Torgvantar -||-

Fler tips?
Tidigare har jag använt mig av önskefoto, men där kan man inte skriva in fördelsedagar och dyl. Tänkte prova http://renner.se/calendar/ i år, jag kan ge en liten utvärdering när jag provat!
Användarens profilbild
Av AnKa
Limpo skrev:
AnKa skrev:

I år tänkte jag göra:
Notebooks
Torgvantar -||-

Fler tips?
Tidigare har jag använt mig av önskefoto, men där kan man inte skriva in fördelsedagar och dyl. Tänkte prova http://renner.se/calendar/ i år, jag kan ge en liten utvärdering när jag provat!
Det där ska jag också göra. Tack för tips. Nu ska jag välja bilder :D
Användarens profilbild
Av Limpo
Smultronbarn skrev:Här är planerna ett par torgvantar eller liknande till min syster
En kofta eller tröja till sonen
En bäbiskofta till min kompis lille son
Böcker till flera stycken, med ev bokmärken och skyddsomslag/pocketomslag på
Ev en sjal eller krage som axel- och nackvärmare till min mamma

Sen har jag inte kommit längre i funderingarna. Blir lite köpta presenter också. Och ja tiden ska ju räcka till med... :roll:
Torgvantarblir det nog till en syster här också! Jag har dessutom ett fint (och superenkelt) mönster på bebiskofta men ingen att ge bort den till, så jag får väl sticka till min egen bebis ;-)
Av Flygmusen
Jag är lite less på handarbetande just nu så jag kommer inte göra lika mycket som jag gjort förr om åren men min plan är att sticka en overall till dotterns docka (är klar drygt halvklar med den redan) och sy lite dockkläder till samma docka. Mer ambitiösa handarbetsplaner har jag inte än så länge.
Användarens profilbild
Av Limpo
AnKa skrev:För övrigt är mina idéer att sy shoppingkassar och att låta barnen göra julpynt tex kulor. Och så kanske nåt smycke till syrran eller så (fast hon börjar nog bli rätt trött på att jämt få smycken , tror jag)
Tittade in på din pysselblogg, det röda armbandet med pärlor är helt underbart. Är det svårt att göra ett sånt? Hemmagjorda presenter är väldigt uppskattade hos oss.
Användarens profilbild
Av AnKa
Limpo skrev:
AnKa skrev:För övrigt är mina idéer att sy shoppingkassar och att låta barnen göra julpynt tex kulor. Och så kanske nåt smycke till syrran eller så (fast hon börjar nog bli rätt trött på att jämt få smycken , tror jag)
Tittade in på din pysselblogg, det röda armbandet med pärlor är helt underbart. Är det svårt att göra ett sånt? Hemmagjorda presenter är väldigt uppskattade hos oss.
Du menar det här?
http://ankapysslar.blogspot.se/2013/01/ ... m.html?m=1

Svårt, tja, det tar rätt lång tid och var väl inte det första jag gav mig in på när jag började göra smycken. Men kan man göra en berlock med hattpinne så grejar man det. Det är ju rätt basic teknik egentligen.
Av Eloem
Jag tänker sy bomullsrondeller i flanell med tillhörande påse till tonårsdöttrarna och lite kläder till treåringen, något mer att göra själv har jag inte kommit på än. Kanske det blir några stenbilar eller stenhus fast jag är tveksam, vill helst inte bygga på med mer grejor här hemma. Förra året sydde jag en docka och gjorde en stor filtjulgran med tillhörande filtpynt. Den ska fram till advent i år.
Av Ildita
Eloem skrev:Jag tänker sy bomullsrondeller i flanell med tillhörande påse till tonårsdöttrarna och lite kläder till treåringen, något mer att göra själv har jag inte kommit på än. Kanske det blir några stenbilar eller stenhus fast jag är tveksam, vill helst inte bygga på med mer grejor här hemma. Förra året sydde jag en docka och gjorde en stor filtjulgran med tillhörande filtpynt. Den ska fram till advent i år.

Kan man få se bild på filt julgranen? Jag funderar på att göra en variant som adventskalender o vill gärna ha inspiration. Var köper man stora bitar filt bäst?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?