Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimani
Det var många år sen jag hade en liten nyfödd att bära och jag bar mest i sjal i början. Nu ska min bror snart bli pappa och jag tänker ge dem en bärsele. Det ska vara en man kan använda redan från början och som är enkel. Jag hade en beco butterfly som jag gillade. Men vad finns nu? Det har väl säkert kommit en massa nyheter de senaste åren.
Av Flygmusen
Bäst vet jag inte om den är men vi bar mycket i Manduca från dottern var några dagar bara. Den är inte svår tycker jag i alla fall och har ett inbyggt spädbarnsinlägg man knäpper fast barnet i.
Användarens profilbild
Av milimani
Flygmusen skrev:Bäst vet jag inte om den är men vi bar mycket i Manduca från dottern var några dagar bara. Den är inte svår tycker jag i alla fall och har ett inbyggt spädbarnsinlägg man knäpper fast barnet i.
Jag tycker av någon anledning att manducan är knölig att använda. Fick själv aldrig till det med den.
Av Sarah79
Patapum är den selen som gått hem här hemma, men jag skulle nog provat ergo från början ist då jag har fått för mig att den är bäst. Hade en beco butterfly 2 som inte användes och såldes förra månaden efter blivit använd Max tre ggr på två år.
Av Flygmusen
Grodfen skrev:Jag älskar vår Manduca, men fick inte in snitsen med babyinlägget förra gången. Var tvungen att sitta ner för att få dit barnet och det kändes osmidigt.
Jag kan inte komma ihåg att det var speciellt bökigt eller att jag gjorde något speciellt, däremot öppnades ena knappen ibland när dottern var lite större var på gränsen mellan vanlig användning och inlägg. Jag satte fast selen runt midjan, satte mig ned och lade dottern i knät och spände fast henne och sedan flippade jag upp allt och spände axelremmar osv. Jag upplevde det inte jobbigt och om jag var tvungen att spänna fast stående så satte jag fast henne utan spädbarnsinlägg i selen först och lirkade upp den och knäppte det sen men kunde jag sitta använde jag den tekniken.
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Vi gav fruns bror en beco gemini och de har varit nöjda med den. Vi har haft manduca- gillade inte inlägget som innebar att tyngden hamnade på axlarna när man bär en nyfödd. Därefter hade vi en pikkolo till nästa barn. Som geminin har den smal sittyta så man behöver inte inlägg till en nyfödd. Bra på så sätt men klurigt huvudstöd till en liten. Jag tycker inte om alla detaljer på beco gemini, men skulle ändå tipsa om den, eftersom jag tycker att en sele utan inlägg är smidigast. Tror det är en enkel basic sele som funkar för många. Då får de möjligheten att bära på rygg senare om de vill, men till ett barn över året är den inte optimal. Men jag tänker mig att första året är viktigast att frälsa folk, trivs de sedan med att bära kan de byta sele sedan.

Kul att bli faster :D
Ps. De kanske kan få låna en sjal med?
Av Isadora
Jag säger också Gemini! Grämer mig över att jag var för snål för att köpa en sådan till yngsta. Annars är Beco Soleil min absoluta favosele. Men jag köpte ju den till en 2,5åring, så hur den är med spädbarnsinlägget vet jag inte. Personligen tycker jag att insattser av olika slag är krångligt. Så det är därför jag röstar för Gemini. När jag väl tog mig råd till en var dottern för stor, eller selen var för smal i grenen rättare sagt. på längden satt hon fortfarande bra. då var hon 18 månader och 77 cm lång.
Användarens profilbild
Av Andelle
Ja Gemini är toppen till nyfödda men tyvärr tycker jag den har kort användningstid, redan efter ett halvår började vi känna att en rejälare sele behövdes. Jag hade satsat på trikåsjal de första månaderna och sen en sele som håller längre.
Användarens profilbild
Av milimani
Det blir nog en beco butterfly ändå. Jag var ju nöjd med den, både till pyttebebis och till 2-åring. Ergo gillar jag iofs mer men inte till nyfödd.
Användarens profilbild
Av Andelle
milimani skrev:Det blir nog en beco butterfly ändå. Jag var ju nöjd med den, både till pyttebebis och till 2-åring. Ergo gillar jag iofs mer men inte till nyfödd.
Du vet att den inte tillverkas längre va? Kanske finns den kvar i lager hos någon försäljare annars finns den såklart begagnad.
Användarens profilbild
Av milimani
Andelle skrev:
milimani skrev:Det blir nog en beco butterfly ändå. Jag var ju nöjd med den, både till pyttebebis och till 2-åring. Ergo gillar jag iofs mer men inte till nyfödd.
Du vet att den inte tillverkas längre va? Kanske finns den kvar i lager hos någon försäljare annars finns den såklart begagnad.
Den finns vad jag sett kvar hos ganska många försäljare både i Sverige och uk :D
Användarens profilbild
Av Andelle
milimani skrev:
Andelle skrev:
Den finns vad jag sett kvar hos ganska många försäljare både i Sverige och uk :D
Vad bra!
Av Frugrön
Vi hade Boba g3 från första början. Man behöver inget särskilt inlägg. Den var jättebra då och den är fortfarande jättebra nu vid 10 kg.

Vilken bra present förresten att ge till någon som ska få barn. Det blir säkert uppskattat oavsett vilken modell ni väljer.
Användarens profilbild
Av Smyfröken
Frugrön skrev:Vi hade Boba g3 från första början. Man behöver inget särskilt inlägg. Den var jättebra då och den är fortfarande jättebra nu vid 10 kg.

Vilken bra present förresten att ge till någon som ska få barn. Det blir säkert uppskattat oavsett vilken modell ni väljer.
Hur funkade Boban? Vi har en som vi använt till stora dottern när hon var lite större (använder den fortfarande, hon är snart tre) men tänker att vi ska använda den till bebben i magen när hon kommer. Man spänner väl upp den ett snäpp med knapparna antar jag?? :hmm: Ser inte riktigt framför mig hur det ska se ut.. :hmm:
Av Frugrön
Smyfröken skrev:
Frugrön skrev:Vi hade Boba g3 från första början. Man behöver inget särskilt inlägg. Den var jättebra då och den är fortfarande jättebra nu vid 10 kg.

Hur funkade Boban? Vi har en som vi använt till stora dottern när hon var lite större (använder den fortfarande, hon är snart tre) men tänker att vi ska använda den till bebben i magen när hon kommer. Man spänner väl upp den ett snäpp med knapparna antar jag?? :hmm: Ser inte riktigt framför mig hur det ska se ut.. :hmm:
Nederdelen veks upp (så att varningstexten inte syntes) och fästes med tryckknappar. Spännena som man har runt midjan får man ta loss och vända på. Man tar på sig selen först och sätter i barnet sedan. Barnet ska ha benen inuti selen.

Vad trevligt att ni fortfarande använder er sele. Det känns som att det var en bra investering att köpa den.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?