Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Minchi
Jag och bebisen håller som bäst på att öva ryggknytningar och det går fint. Lilla Ofelia sover i ryggsäcken just nu, vilket väl borde vara ett bevis på att hon trivs.

Mitt problem är att jag är SÅ rädd att hon ska ramla ner medan jag försöker att få upp tyget över hennes kropp. Hon ligger rätt stilla, men ibland känns det mer än lovligt svajigt. Jag håller till i sängen eller på något annat mjukt ställe, men känner mig ändå osäker...

Jag läste nånstans att man kan få upp både barn och sjal samtidigt, men jag förstår inte riktigt hur det går till. Ligger alltså sjalen redan över bebisens rygg då, så att man slipper krångla med det? Det skulle nog kännas säkrare om jag kunde göra på det viset. Vill någon vänlig själ försöka förklara för mig? Eller finns det kanske någon länk?
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag vet inte hur gammal Ofelia är, men innan Nemo satt stadigt brukade jag lägga honom mitt på sjalen, hålla ihop sjalen med handen framför hans mage/bröst och sen lägga honom och sjalen över min axel så han kom på plats på ryggen. Efter att han börjat sitta stadigt har jag lagt sjalen om hans rygg, tagit tag i hans armar (och sjalen) med varsin hand och svingat honom över axeln upp på ryggen. Jag ska leta bilder och återkomma. Svårt att förklara i text...
Senast redigerad av Elin G den fre okt 26, 2007 11:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Minchi
Hon är född den 7:e maj och har börjat sitta så smått men är inte helt stadig än.
Användarens profilbild
Av Minchi
Elin G skrev:Så här fast med utbredd sjal menade jag för spädis http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/backstrap.htm

Och sen gör jag som Långsjal Omslutet ryggkryss under Knyta på www.sjalbarn.se, fast jag har sjalen runt barnet hela tiden.

Förstår du?
Nämen, titta! Vad bra med bilder :).

Jag ska prova det där! Tack snälla för hjälpen.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Elin G skrev:Och sen gör jag som Långsjal Omslutet ryggkryss under Knyta på www.sjalbarn.se, fast jag har sjalen runt barnet hela tiden.
Så gör jag också - men jag håller i både sjalen och L+s armar när jag svingar upp honom på ryggen!

Har faktiskt gjort så från den att han fick börja att sitta lite på ryggen, har kännts stadigare än att bara hålla i sjalen - men så blev L tung och stor ganska tidigt också, kan kanske ha påverkat?!
Användarens profilbild
Av Minchi
Tack CrazyMagpie och Elin G!! Nu har jag fått till det; svingade lätt upp både Ofelia och sjalen på ryggen. Jag bredde ut sjalen och lade Ofelia ovanpå. Då gick det som en dans och det gick MYCKET fortare att knyta till ryggsäcken.

Tack igen!
Av eamane
Apelsin skrev:Lägg sjalen över barnetsaxlar, ta tag i axlarna på barnet, samtidigt får du tag i tyget med fingara., men håller i barnet
Svinga och du har allt på plats
Så gör jag! Eller rättare sagt jag lägger Frida på sjalen och svänger upp dem på ryggen.
Användarens profilbild
Av Minchi
Apelsin skrev:Lägg sjalen över barnetsaxlar, ta tag i axlarna på barnet, samtidigt får du tag i tyget med fingara., men håller i barnet
Svinga och du har allt på plats
Jamen precis! Så gjorde jag och oj vad lätt det gick! :)
Har fått till det flera gånger nu; känner mig som värsta proffset ;)

Tack igen, snälla ni :heart:
Av Emmiez
http://www.youtube.com/watch?v=vHQay2iFHKk här e en film som visar hur man kan få upp på ryggen med sjal o bebis samtidigt :)
Användarens profilbild
Av Minchi
Emmiez skrev:http://www.youtube.com/watch?v=vHQay2iFHKk här e en film som visar hur man kan få upp på ryggen med sjal o bebis samtidigt :)
Tack!
Det ser ut ungaeär som när jag gör det, fast jag lyckas inte få upp Ofelia så högt. Fast jag antar att övning ger färdighet. :)
Av Emmiez
Minchi skrev:
Emmiez skrev:http://www.youtube.com/watch?v=vHQay2iFHKk här e en film som visar hur man kan få upp på ryggen med sjal o bebis samtidigt :)
Tack!
Det ser ut ungaeär som när jag gör det, fast jag lyckas inte få upp Ofelia så högt. Fast jag antar att övning ger färdighet. :)
min syster hade också det problemet att hon fick barnet för långt ner, kanske blir bättre när man övat mer, hoppas du får till det :)
Av Sofie
Apelsin skrev: Äre det omslut du gör? Isf kan du inte ha abrnet för högt upp för då kommer sjalen inte kännas bra, barnets nacke måste vara i din armhållehöjd för att inte tyget ska glida ner.
Fast det måste den ju inte... :wink:
W's nacke är oftast ovanför min armhåla, men så har han inte det innersta tyget ända upp i nacken heller. Det går alldeles utmärkt ändå, jag är bara väldigt noga med krysset bak, det är liksom det som håller i honom. Han har inte klagat, och jag känner inte att det är obekvämt heller. :lol:
Användarens profilbild
Av Minchi
Apelsin skrev: Äre det omslut du gör? Isf kan du inte ha abrnet för högt upp för då kommer sjalen inte kännas bra, barnets nacke måste vara i din armhållehöjd för att inte tyget ska glida ner.
Näe, det är ryggsäck.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?