Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Smyfröken
Jag ska till Uppsala i morgon och undrar om det finns någon bra garnbutik i staden. Vi tänkte ta en tur mitt i centrum så om ni vet någon där i kring får ni hemskt gärna plita en rad med namn på butik alt gatuadress eller så..

:tackar:
Användarens profilbild
Av Kharmion
Det finns typ bara en garnbutik... ligger på Bredgränd 7 (vilket är centralt). Yll och tyll heter den. Om den är bra eller ej låter jag vara osagt.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag (och några till) har tyvärr dålig erfarenhet av Yll&Tyll. De har jättefina garner men dålig service.
Användarens profilbild
Av Smyfröken
Fryle skrev:Jag (och några till) har tyvärr dålig erfarenhet av Yll&Tyll. De har jättefina garner men dålig service.
Usch så tråkigt. :(
Återkommer efter morgondagens besök och avlägger rapport om morgondagens service.
Användarens profilbild
Av Smyfröken
Jag var där igår.
Nja, det var ingen vidare service tyvärr. Det är ju en ganska liten butik, eller åtminstone rörelseytan. Vi var väl runt 8 kunder som smög förbi varandra därinne. Expediterna verkade stressade över att vi rev ner garnet lite här och var när vi försökte åla oss förbi varandra. Så ja, bättre kundbemötande har jag nog varit med om. :roll:
Användarens profilbild
Av Fryle
Smyfröken skrev:Jag var där igår.
Nja, det var ingen vidare service tyvärr. Det är ju en ganska liten butik, eller åtminstone rörelseytan. Vi var väl runt 8 kunder som smög förbi varandra därinne. Expediterna verkade stressade över att vi rev ner garnet lite här och var när vi försökte åla oss förbi varandra. Så ja, bättre kundbemötande har jag nog varit med om. :roll:
Ja, bättre bemötande kunde de gott ha...

(Jag fick ett felaktigt garn där en gång och det krävdes åtskilligt mailande och att jag konstaterade att jag ju berättar för alla mina handarbetande vänner om deras dåliga service innan de var beredda att kompensera mig. Och i butiken när jag handlade detta garn kändes de snarare besvärade än glada över att de hade kunder.)

Hittade du något fint där?
Användarens profilbild
Av Smyfröken
Fryle skrev:
Smyfröken skrev:Jag var där igår.
Ja, bättre bemötande kunde de gott ha...

(Jag fick ett felaktigt garn där en gång och det krävdes åtskilligt mailande och att jag konstaterade att jag ju berättar för alla mina handarbetande vänner om deras dåliga service innan de var beredda att kompensera mig. Och i butiken när jag handlade detta garn kändes de snarare besvärade än glada över att de hade kunder.)

Hittade du något fint där?
Precis så tänkte jag också. Särskilt eftersom vi rev ner några garner. Det var som att vi på nåder fick vara där inne.

Trist att de inte kompenserade dig direkt... :roll:

Jag hittade merinoull i härliga färger. En av färgerna skulle jag ha två nystan av. I kassan upptäckte hon att det var olika färgkoder. Då blev det lite suck och stön när hon var tvungen att klättra upp i hyllan för att hitta rätt nr.
Av Smultronbarn
Men visst finns det en garnbutik till i centrum? :hmm: Jag har för mig att det finns nån bortanför Stadsbibblan, men de kan ju ha flyttat eller slagit igen förståss. :roll:
Användarens profilbild
Av Scilla
Smultronbarn skrev:Men visst finns det en garnbutik till i centrum? :hmm: Jag har för mig att det finns nån bortanför Stadsbibblan, men de kan ju ha flyttat eller slagit igen förståss. :roll:
Ja de har stängt tror jag... minns inte vad de hette nu men jag minns att de hade utförsäljning.
Användarens profilbild
Av Fryle
Förra hösten letade ellla och jag efter Garngalleriet i Uppsala, men vi hittade ingen på den adress som fanns på nätet då.
Användarens profilbild
Av isbl
Scilla skrev:
Smultronbarn skrev:Men visst finns det en garnbutik till i centrum? :hmm: Jag har för mig att det finns nån bortanför Stadsbibblan, men de kan ju ha flyttat eller slagit igen förståss. :roll:
Ja de har stängt tror jag... minns inte vad de hette nu men jag minns att de hade utförsäljning.
Undrar vad det var för ställe? :hmm:
Annars finns ju den på Dragarbrunnsgatan också, där de har rätt mkt tyger också. Fast vad den heter minns jag inte heller... Eller är det den som stängt?
Användarens profilbild
Av Scilla
isbl skrev:
Scilla skrev:
Undrar vad det var för ställe? :hmm:
Annars finns ju den på Dragarbrunnsgatan också, där de har rätt mkt tyger också. Fast vad den heter minns jag inte heller... Eller är det den som stängt?
Hm, jag tror att jag kanske har blandat ihop saker. Tyg & Rum är det jag tänker på, på Dragarbrunnsgatan, och de har nog inte alls stängt. De kanske hade nån form av utförsäljning ändå, bytte ägare eller nåt? De var väl rätt åldriga de gamla ägarna. Äsch, jag tar tillbaka allt, jag har ingen aning!! :oops: :lol: :hellu:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Fryle skrev:Förra hösten letade ellla och jag efter Garngalleriet i Uppsala, men vi hittade ingen på den adress som fanns på nätet då.
Jag tror (är rätt säker faktiskt) att det är så att Garngalleriet finns som web-butik till vardags, och som irl-butik i samband med mässor/happenings, så jag förstår om den kan vara svår att hitta till! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?