Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av theos
AbbesMamma skrev:Oj oj oj, en riktig liten färsking? Kan inte va gammal? Sagt till Albin när han var 14 mån tror jag. Verkar vanligt att barnen uppfattas som mycket yngre när de blir burna.
:shock: :Hahaa:
Användarens profilbild
Av SCSI
AbbesMamma skrev:Oj oj oj, en riktig liten färsking? Kan inte va gammal? Sagt till Albin när han var 14 mån tror jag. Verkar vanligt att barnen uppfattas som mycket yngre när de blir burna.
Haha! Men jo, det har jag märkt med - halva ungen försvinner liksom in i grodpositionen så det är svårt att bedöma storleken om man inte vet att räkna med det...
Av Sofie
SCSI skrev:
Haha! Men jo, det har jag märkt med - halva ungen försvinner liksom in i grodpositionen så det är svårt att bedöma storleken om man inte vet att räkna med det...
Samma har hänt mig!

Roligaste var i en hiss när en pappa med typ en fyra månaders i babyskydd sa till mig "och där har vi en ännu färskare" när jag hade frågat hur gammal hans bebis var och jag svarade "nädå, hon är ett halvår"
"Oj, hon är rätt liten eller?"
"Öm, nejdå, hon ligger mitt på medelstrecket."

Han såg ut som om jag ljög :Hahaa:
AislinCarys skrev:
Minimumsa skrev:
Åsita skrev:"Där hänger du bra" av Icapersonal
"Mysigt det där va?" flera olika kvinnor som vågar sig på att prata
"Hang in there" till liten med ett stort leende av en yngre kille på typ 18 när jag kämpade med liten i salen som ville sträcka sig efter massor i kön på coop och jag med lite saker som skulle upp på bandet och betala kalaset.

En äldre kvinna stoppade mig och berättade att det där minsann såg så gosit ut men att jag skämde bort liten.
"Min dotter skämde bort sitt barn med att bära henne länge, hon ville bli buren när hon var sju månader!" (Pause för ett chockerat ansiktsuttryck som inte fick nån respons av mig)
"Hur gammal är den här sötingen då? Undrar tanten vidare
"6 månader" svarade jag "och jag hoppas han vill bli buren i flera månader till!"
"Hum... ja, alltså det är inget direkt fel med att bära omkring på dom men du skämmer bort han, det säger jag dig bara!"
"Ja, det hoppas jag att jag gör! Jag vill skämma bort honom, har jag riktigt tur får jag bära honom i nått år till och med!" Ja, stackars tant...
Tur hon inte mötte mig då... Med treåringen på ryggen...
:lol: Eller mig pa flygplatsen i Bangkok i juni med somniga 5-aringen pa magen i mei taien...
Haha, ja, eller mig, sjalammandes :whut: min treåring.
Det är väl inget jag brukar göra men jag vet i alla fall tre gånger de senaste månaderna.
Användarens profilbild
Av smurfis
Jag har nog glömt att skriva det här. När jag var på ICA för ett tag sen, mitt på dan en vanlig veckodag stötte jag på en NÅGOT full karl. Han fick syn på Malva på min mage, stod å vinglade lite och sa "men va fan, haru en BEBIS mellan bröna?! Vad mysigt." Han såg jättechockad ut. :lol:

-"ja, nära till maten" blev mitt svar. 8)
smurfis skrev:Jag har nog glömt att skriva det här. När jag var på ICA för ett tag sen, mitt på dan en vanlig veckodag stötte jag på en NÅGOT full karl. Han fick syn på Malva på min mage, stod å vinglade lite och sa "men va fan, haru en BEBIS mellan bröna?! Vad mysigt." Han såg jättechockad ut. :lol:

-"ja, nära till maten" blev mitt svar. 8)
:D Underbart!
Av ell
Idag:
Två karlar, en byggjobbare som bromsade in mitt i steget och konstaterade att den var inte gammal, innan han skyndade vidare. Sedan en säkert pensionär som kom fram till bordet där vi satt, och undrade hur man får på sig en såndär (eller sa han knyter?)
En dam som sa typ å vad söt får man titta, och pillade lite på kinden. Ta väl hand om honom, avslutade hon med.. Hittills har damer nöjt sig med att klappa på ryggen genom sjalen, det var också inne i en liten rätt personlig butik. Men den här var mitt på gatan i blåst och begynnande regn...

Tidigare har jag fått en kvinna bredvid på bussen också som när hon väl insåg att hon stod en halvmeter från en nyföding blev lite chockad och tårögd... Och några kommentarer om hur mycket mer praktiskt det verkar vara än vagn här (i en trång folkmassa) och sånt :)

I barn-sammanhang får jag också ofta frågor om hur jag tycker att det funkar, hur man gör, var man får tag i en sjal osv...

Den var inte gammal, och någon variation på ser mysigt/skönt ut, är annars vanligast, som då många andra har nämnt.

Tantmagnet kallade jag min plutt med bärsjal... Men ju mer huvudet syns, desto mer verkar målgruppen vidgas ; p
Av Åsita
Blev stoppad av två kvinnor varav en sa "det där är det bästa. Jag har jobbat på BB i 20 år och vet att det där är det bästa. Det värmer en gammal barnmorska att se en sån liten en bäras och får mysa med mamma hela tiden!"

Liten var då 10 månader och tantens kompis såg imponerad ut. Liten svarade med ett glatt "Eeeej!" och vinkade när vi gick! :loving:
Åsita skrev:Blev stoppad av två kvinnor varav en sa "det där är det bästa. Jag har jobbat på BB i 20 år och vet att det där är det bästa. Det värmer en gammal barnmorska att se en sån liten en bäras och får mysa med mamma hela tiden!"

Liten var då 10 månader och tantens kompis såg imponerad ut. Liten svarade med ett glatt "Eeeej!" och vinkade när vi gick! :loving:
ååh!! :love:
Av ell
En dam stoppade mig idag för att engagerat berätta att det är bra för barnets språk att få vara nära sådär.. Och så är det bra för pappan att få vara nära också.
Iaf det sista höll min man med om... (Det första fnös han åt)
Av ell
Haha, ja, säg det... Lite för flummigt kanske? Men han accepterar att hjärnans utveckling påverkas positivt, och det i sin tur lär ju hjälpa språket med, så... :)

Idag var det f ö en karl i kassakön som tyckte att det blir billigare på bussen att ha barnet "gömt under jackan" sådär... Ja, om barnet är tjugo kanske, men då får man ha en stor jacka ;) (tio år räcker nog iofs, beroende på bolag...)
ell skrev:Jo det låter ju inte helt orimligt ; )
Med en tvåmånaders blir det väl iofs lite mer abstrakt...
Delvis börjar språkutvecklingen redan i magen, så det är inte alls abstrakt tycker jag
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?