Idag:
Två karlar, en byggjobbare som bromsade in mitt i steget och konstaterade att den var inte gammal, innan han skyndade vidare. Sedan en säkert pensionär som kom fram till bordet där vi satt, och undrade hur man får på sig en såndär (eller sa han knyter?)
En dam som sa typ å vad söt får man titta, och pillade lite på kinden. Ta väl hand om honom, avslutade hon med.. Hittills har damer nöjt sig med att klappa på ryggen genom sjalen, det var också inne i en liten rätt personlig butik. Men den här var mitt på gatan i blåst och begynnande regn...
Tidigare har jag fått en kvinna bredvid på bussen också som när hon väl insåg att hon stod en halvmeter från en nyföding blev lite chockad och tårögd... Och några kommentarer om hur mycket mer praktiskt det verkar vara än vagn här (i en trång folkmassa) och sånt
I barn-sammanhang får jag också ofta frågor om hur jag tycker att det funkar, hur man gör, var man får tag i en sjal osv...
Den var inte gammal, och någon variation på ser mysigt/skönt ut, är annars vanligast, som då många andra har nämnt.
Tantmagnet kallade jag min plutt med bärsjal... Men ju mer huvudet syns, desto mer verkar målgruppen vidgas ; p