Deltagarlista
binaem svart te är min melodi och alla sorters choklad. Föredrar ullgarn - som inte kliar. Färger -överraska mig (gillar färg, kanske inte lila och rosa). Inga allergier eller djur
CrazyMagpie - Stickar mest och då i princip enbart i ull/ullblandningar av olika slag. Är med i bytet för att få prova på sånt som jag kanske inte skulle testat annars så jag vill gärna prova min givares egna favoriter när det gäller garn/te/choklad!

(Inga allergier)
ellla Jag gillar det mesta. Jag provar gärna dina favoriter!
Ellynil: Stickar helst i naturmaterial. Jag gillar all sorts te och choklad så länge det inte smakar lakrits.

Inga allergier och inga djur. Färgmässigt så är jag inte jätteförtjust i brunt och orange, men jag är inte så knusslig.
Fryle: Stickar och virkar i naturmaterial, gillar både löste och påste (dock inte te med lakritssmak), äter all choklad (även med lakritssmak

) men föredrar ljus och vit framför mörk. Allergisk mot nötter (men
tål spår av, liksom mandel, kokos och jordnötter)
HPe: Stickar. Älskar ull och/eller roliga/annorlunda garner. Gärna ostickigt. Gillar inte att sticka med rena bomullsgarner.
Dricker inte te, so bring it on! Provar gärna. Både lös och påse- har faktiskt en tesil.
Gillar ljus choklad, gärna med nötter, men provar gärna allt (utom typ mandelmassa).
Ketronya: Vill helst ha ostickigt garn i naturmaterial. Använder inte bomull. Gillar mycket färg eller svart. Inte beige/pastell. Dricker svart, rött och örtte. Äter all sorts choklad!
Maddemoa: Stickar och virkar mest i naturmaterial, oftast ull eller ullblandningar. Gillar de flesta färger men undviker pasteller. Mörk choklad eller mjölkchoklad är favoriter, tål inte nötter och mandel men klarar "spår av". Dricker svart och grönt te.
Madde O: är nybörjare på stickning, föredrar lättstickat garn och gärna sånt som passar till lite grövre stickor. Gillar färg! Dricker svart, grönt och te på örter, gärna med juliga smaker, choklad eller lakrits. Äter all choklad förutom sån med sprit i! Inga allergier.
majo0322: stickar (och virkar). Mest strumpor och annat bärbart. Tjockare garner än vad som funkar med stickor 3,5-4 blir liggande för länge, och jag använder helst sockgarnstjocklek i naturmaterial som inte är bomull. Karamelliga färger är fina

Jag dricker kaffe och svart, oparfymerat te, och tycker om all choklad, men med en viss förkärlek för ljus fylld.
milimina: stickar och virkar, gärna i naturmaterial men använder alla typer av garn. älskar rosa, lila och mörka färger, eller regnbågar och färgglatt

dricker alla sorts theer, älskar kanel och vaniljsmak. äter dock bara mörk choklad och tål inte gluten. vi har katt! (cornish rex).
Miltonia: Använder helst garn i naturmaterial, dricker grönt, vitt och rött te, äter alla typer av choklad. Allergisk mot gluten, alla nötter, jordnötter, soja (det går bra med "kan innehålla spår av X")
mimpen: Nybörjare på att virka, så jag vet inte vad jag gillar för material. Surprise me! Färg är jag åt det mer färgglada hållet, älskar rosa, lila, turkost etc. Inga allergier. Dricker mest rött te, men i normala fall (dvs, ogravid!) dricker jag andra sorter också.
Vitsippa: Gillar färg och mjuka naturmaterial. Dricker gärna svart te och är inte allergisk. Har inga husdjur.
Smyfröken: Gillar svart te med kryddiga (gärna juliga) smaker. Tycker mest om mjölkchoklad eller smaksatt mörk choklad. Stickar på en baby filt (av rutor) i merinoull (grå,brun,vit). Det vore kul med en färgklick till filten nu när vi vet att det är en flicka vi väntar. Annars gärna något naturmaterial i mysig höstfärg kanske.

Vi har hundallergi i familjen. Mannen är allergisk mot hasselnöt men det gillar jag, så han behöver ju inte smaka isåfall.