till ts:
Jag hade en pognae, var inte alls nöjd med den. stel, tjocka och hårda axelremmar(så jag förstår att det är väldigt obekvämt att bära korsat) och tyckte att själva panelen blev smal snabbt. mitt barn har ändå inte så långa ben.
mätte nyss min wompat(medium), axelremmarna där går att spänna in helt så då är den minsta längden på axelremmarna(inklusive spännet) 47,5cm. det kanske hade funkat? tror jag började använda den när min lille var ca 10 månader och var 75cm lång. det gick precis och han satt som en smäck då och sitter fortfarande som en smäck(han är nu 17 månader och kommer kunna ha den lääänge till). en oerhört skön sele! (går dessutom att flytta bröstspännet hur man vill då det inte är fastsytt i någon fålla utan helt löst fast som går att spänna fast om du förstår hur jag menar)
det går ju dessutom att specialbeställa wompatselarna så att du får extra korta axelband, smalare midjeband osv. det går ju att få dom enfärgade också om man inte gillar det allt för pråligt..
jag rekommenderar varmt wompat iaf! Du är välkommen att prova min, jag bor i Helsingborg om du har vägarna förbi. tyvärr sålde jag pognaen för inte så länge sen annars kunde du ju provat den. men jag tror att pognaen och ergon är rätt lika om jag inte minns helt fel..