Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av marcy
Den fanns med i tidning nr 4 från 2002 också (samma?) fast mig veterligen är den inte alls så jättelik. Min är mer strutig (längre strut) och med rejäla öronlappar som hänger ner. Och struten är placerad mer bakåt än mittupp på som på dessa.
Bild
1 2005.
Bild
Användarens profilbild
Av marcy
Och eftersom jag ogillar starkt att bli kallad tjuv bifogar jag här en bild på skillnaden mellan min mössa och ottobres mössa. (Förstorat upp gula mössan och ritat av dess konturer.) Inte så jättelikt, eller vad säger du Kaja? ;)

Bild
Användarens profilbild
Av florin
marcy skrev:Och eftersom jag ogillar starkt att bli kallad tjuv bifogar jag här en bild på skillnaden mellan min mössa och ottobres mössa. (Förstorat upp gula mössan och ritat av dess konturer.) Inte så jättelikt, eller vad säger du Kaja? ;)

Bild
Men inte är det väl nån som anklagat dig för att vara tjuv!!!! Att jag skrev om den mössan i ottobre var mest för att tipsa andra om att det finns ett snarlikt mönster att köpa till dem som gillade din mössa ju.... Det var inget illa menat Sandra!!! Förlåt om du tog det så.
Men jag tycker forfarande att de är ganska lika...
Användarens profilbild
Av marcy
Jo, jag tog faktiskt illa upp. Och "ganska lika" är väldigt långt ifrån jättelika tycker jag. Självklart går det inte längre att göra ett mönster som inte liknar något annans det minsta, men att insuinera att jag plagierar ett mönster tycker jag är hemskt taskigt.

Om jag skulle använt mig av ett redan befintligt mönster skulle jag väl inte skriva att jag ritat det själv, jag är väl för bövelen inte väck i pallet.

Dessutom tycker jag fortfarande att det skiljer sig en hel del mellan mössorna, (de låååånga öronlapparna, struten är bakpå och mössan är gjord i rak vinkel från nacke till topp, ottobres är rundad. Den är dessutom är helfodrad utan kantband, och till sist kan jag ju tillägga att jag visste inte ens om ottobremössan innan Kaja nämnde den.
Användarens profilbild
Av florin
Som sagt, jag har inte påstått att du plagierat någonting, jag vet mycket väl att du kan rita egna mönster!

Att jag skrev väldigt lika är helt enkelt för att när jag såg din bild så tyckte jag att de såg väldigt lika ut, förutom att din har långa öronlappar och den andra är en hjälmmössa. Till saken hör att jag dagen innan bläddrat i Ottobres tidning med det där mönstret i och när jag såg din mössa så kom jag genast att tänka på det. För mig fanns inte minsta lilla tanke om att du ritat av det mönstret eller ens sett det tidigare....

Jag kan inte göra mer än att be om ursäkt om jag nu skrivit något som du missuppfattat men från min sida finns inga anklagelser för någonting, tyckte bara att din mössa var fin och ville tipsa andra om liknade mönster....
Användarens profilbild
Av marcy
florin skrev:Som sagt, jag har inte påstått att du plagierat någonting, jag vet mycket väl att du kan rita egna mönster!

Att jag skrev väldigt lika är helt enkelt för att när jag såg din bild så tyckte jag att de såg väldigt lika ut, förutom att din har långa öronlappar och den andra är en hjälmmössa. Till saken hör att jag dagen innan bläddrat i Ottobres tidning med det där mönstret i och när jag såg din mössa så kom jag genast att tänka på det. För mig fanns inte minsta lilla tanke om att du ritat av det mönstret eller ens sett det tidigare....

Jag kan inte göra mer än att be om ursäkt om jag nu skrivit något som du missuppfattat men från min sida finns inga anklagelser för någonting, tyckte bara att din mössa var fin och ville tipsa andra om liknade mönster....
Det är okej Lina, det var inte ditt inlägg jag tjurade ihop över. ;)

Boadicea skrev:Marcy, jag undrar om du är villig att dela med dig av hur du gjort för att sy i hop foder och yttertyg snyggt? (Jag tänker sno idén, och det står jag för! )
Självklart, fast det är inget specialtrick, har helt enkelt sytt ihop dom aviga mot aviga, lämnat en bit på 3-4 cm, vänt ut och in på mössan och sytt ihop sista biten för hand.
Användarens profilbild
Av florin
Boadicea skrev:
marcy skrev:
Boadicea skrev:Marcy, jag undrar om du är villig att dela med dig av hur du gjort för att sy i hop foder och yttertyg snyggt? (Jag tänker sno idén, och det står jag för! )
Självklart, fast det är inget specialtrick, har helt enkelt sytt ihop dom aviga mot aviga, lämnat en bit på 3-4 cm, vänt ut och in på mössan och sytt ihop sista biten för hand.
OK. Tack! Har du lämnat öppet bak, då eller? Det borde väl vara minst märkbart där? :)
Jag tycker det syns minst om man lämnar öppet uppe på toppen på mössan...
Användarens profilbild
Av Fina
Jag tycker att mössan var jättesnygg! Hur cool som helst! :D
Användarens profilbild
Av aspen
Jag har ärligt stulit idéen, så igår kväll knåpade jag ihop den till olivia o idag en till isak. Hoppas det är ok med dig ;-)

Jag sydde ihop foder o yttertyg i 2 delar, först nederdelen bara och sen räta mot räta foder mot foder o yttertyg o yttertyg och lämnade öppet i nacken på fodret, vände ut o in och sydde ihop hålet o stoppade in fodret i mössan...typ :wink:
Användarens profilbild
Av aspen
Och glömde ju berömma den, jag blev så himla kär i mössan. jättecool är den. dock blev olivias för stor o isaks för liten :wink:
Användarens profilbild
Av Kaja
Anso skrev:
Kaja skrev:
Anso skrev:
Kaja skrev:Du är det ett Ottobre-mönster?? Hittade något snarlikt nu när jag bläddrade igenom gamla tidningar i ett annat ärende??

//Kaja
Vilket nummer har du bläddrat i då? :roll: :D
Örk. Det var säkert 10-15 nummer jag bläddrade igenom. 2003-2004-2005 ungefär. Ska se om jag orkar gå igenom dem en gång till. Senare.
:lol: :lol: Jag förstår, nej nej, leta inte för min skull i så fall. Jag får sätta mig och gnugga geniknölarna helt enkelt. :wink:

Hittat! Det var inte det numret som Florin hade hittat. Det var 2005-4, modell 14. Det är en teddyhjälm som på "system-bilden" såg ganska lik ut Marcys, så det var därför jag undrade om det var därifrån mönstret var hämtat. Fast, på bilden i tidningen så var det inte så värst likt...

Jag har VERKLIGEN inte anklagat någon för att stjäla. Om det var så du uppfattade det så ber jag verkligen om ursäkt. Jag hade missat att det var egenkonstruerat mönster från början och eftersom "alla" syr efter Ottobre-mönster nu för tiden, så trodde jag helt enkelt att det var det mönstret jag hade sett som du hade utgått ifrån. Ibland börjar jag på ett mönster, men när jag väl har modifierat klart så liknar det inte ens ursprungsmönstret. För mig räcker det med att det är en snygg mössa. Någon ytterligare värdering av saken lägger jag inte i det hela.

//Kaja
Senast redigerad av Kaja den sön nov 04, 2007 21:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Woow hur fin som helst!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?