Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Amaltea
Andelle skrev:Tass, har fortfarande inte kommit till skott.
Inte jag heller :Hahaa: vi ska kanske ta en koll på sta´n i sommar?
Användarens profilbild
Av Andelle
Amaltea skrev:
Andelle skrev:Tass, har fortfarande inte kommit till skott.
Inte jag heller :Hahaa: vi ska kanske ta en koll på sta´n i sommar?
Det vore toppen med lite draghjälp, igår gick jag förbi en symaskinsbutik och tänkte nästan gå in :Hahaa: det räknas inte va?
Användarens profilbild
Av anna76
Hahaha, min nya kom på bara tre dagar! Nu har jag hunnit provsy både en dyna till båten i markisväv och en t-shirt i trikå till dottern. Den är fantastisk! Vilken skillnad mot min gamla, nu är det ju roligt igen 8)
Av Elna
anna76 skrev:Hahaha, min nya kom på bara tre dagar! Nu har jag hunnit provsy både en dyna till båten i markisväv och en t-shirt i trikå till dottern. Den är fantastisk! Vilken skillnad mot min gamla, nu är det ju roligt igen 8)
Vad blev det för maskin? :)
Användarens profilbild
Av Tuvaliten
Tänkte bara säga att jag har en Janome easy jeans och haft i många år, den fungerar toppen och är funktionell. Är riktigt nöjd!
Av BaraSara
Jag knuffar upp den här tråden eftersom jag fick ett symaskinsbidrag i julklapp, så nu måste jag bestämma mig för vilken symaskin jag ska ha! Jag har lite bråttom för projekten hopar sig.

Jag är tämligen syinkompetent och har bara lånat min mammas gamla Husqvarna någon gång per år (eller vartannat år, snarare). Jag vill ha en maskin som är robust och lätt att förstå sig på. Jag kommer aldrig att sy några avancerade grejer, utan det är mest gardiner, kuddar, påsar, stolsöverdrag, enklare lagningsarbeten och liknande som gäller. Den ska klara tjocka tyger och vara hyggligt bra på trikå. (Och helst vara så trevlig att jag blir lite sybiten :wink: )

Jag har varit in hos en återförsäljare av Janome och Brother, men deras symaskinsansvarige var julledig, så jag kunde inte få så mycket hjälp just då. De visade iaf en Janome Easy Jeans för 3995 kr och en Brother Innov-is 15 för 3795 kr som exempel i min prisklass. Brother-maskinen säljer de många av till skolor, vilket verkar lovande. Klarar den klåfingriga skolbarn kanske den klarar mig? Easy Jeans är å andra sidan mekanisk, jag tänker att det är bra om man inte är ute efter en massa finesser, men jag kanske tänker fel?

Kan man få be om lite tips och råd?
Av BaraSara
Det blev en Easy Jeans 22! Brother-maskinen är kanske roligare att leka med, men enligt försäljaren klarar Easy Jeans av betydligt tjockare tyger och det väger ganska tungt för mig. Nästa problem är hur tusan jag ska få möjlighet att börja använda min nya symaskin med en klåfingrig 2-åring i närheten. Kan bli tufft...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?