Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Smultronbarn
Fryle skrev:
Smultronbarn skrev:
Emor skrev:Fina koftor, men ffa, vilket fantastiskt tyg i klänningen!
Oh, det lade jag inte märke till förrän nu! :bryn: Fint! :loving:

Ska nog försöka mig på en sån där grå kofta också, men det ser svårt ut och vet ju att du är superbra på att sticka Fryle!
Tack, det är en gammal klänning från Lollopard.

Den grå är verkligen busenkel. Låna boken på bibblan. Eller kortfattat: Lägg upp 110 m, sticka runt en rät, en avig i 12 cm. Öka till det dubbla, sticka tre räta en avig i 12 cm. Öka 110 m, sticka fem räta, ,en avig i 12 cm. Klart!

Fast jag började med att göra ett ryggstycke och stickade på ärmar sedan. Båda koftorna är förstås sömlösa.
Tack, ska kolla om boken finns härpå bibblan då! :tumup:
Användarens profilbild
Av Fryle
Kesti skrev:Oj så fina!
Hur stickade du ryggstycke och ärmar på den grå? Imponerande :urule:
Ser att jag inte svarat dig :oops: . Jag började med en kvadrar till ryggstycke, sedan plockade jag upp maskor upptill och nertill samt lade upp maskor motsvarande halva ärmmaskantalet i sidorna så att de upplagda och upplockade maskorna sammanlagt blev 110 maskor, sedan stickade jag enligt sjalreceptet ovan. Efter det plockade jag upp maskor till ärmar, gjorde några avkortade varv för att få fason på ärmkullen och stickade rakt ner med intagningar för avsmalnande ärm.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?