Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag ska sticka mig en tröja med hålmönster i bomull, 22m på stickor 4. mly eller någon, kan ni tipsa mig om ett fint garn, helst ekologiskt och inte apdyrt. Finns det? :D
Av mly
gurkan skrev:Jag ska sticka mig en tröja med hålmönster i bomull, 22m på stickor 4. mly eller någon, kan ni tipsa mig om ett fint garn, helst ekologiskt och inte apdyrt. Finns det? :D
Har inte sån bra koll på tjockare bomullsgarn tyvärr, har mest stickat i vanligt virkgarn.
mly skrev:
gurkan skrev:Jag ska sticka mig en tröja med hålmönster i bomull, 22m på stickor 4. mly eller någon, kan ni tipsa mig om ett fint garn, helst ekologiskt och inte apdyrt. Finns det? :D
Har inte sån bra koll på tjockare bomullsgarn tyvärr, har mest stickat i vanligt virkgarn.
Hur tjockt är vanligt virkgarn?
Av mly
gurkan skrev:
mly skrev:
Jag brukar använda 8/4. 27-30 maskor/dm på det jag använde till koftan.
mly skrev:
gurkan skrev:
mly skrev:
Jag brukar använda 8/4. 27-30 maskor/dm på det jag använde till koftan.
Aha. Tack! Då får jag garnsurfa lite ikväll.
ellla skrev:
gurkan skrev:Hur beter sig silke som färdigstickat plagg?
Jag tycker att det är rätt dött. Resår drar inte ihop sig utan är liksom bara platt.
Håller med. Kommer i samma kategori som bomull- och lingarn, för det mesta. Men det har ofta vackert fall och lyster.
ellla skrev:Så fin och härlig Cecilia!
Tack! :D

Jag gillar blomknapparna också, det blev så fint!

Blev inte så mycket sömn dessvärre. :roll: Minou sover som en liten gris halva förmiddagarna. Men Irmeli är ju pigg och har släpat upp mig.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?