Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Fryle skrev:För en tid sedan (några månader eller så) var det någon som visade ett mönster där man började med hals- och axelpartiet, det stickades i ett stycke med ökningar för ärmarna samtidigt. Jag hittar det inte när jag letar i den förra tråden. För mitt inre ser jag en bild av en tröja i grönt garn, men det kan vara fel. Det var inte Tant kofta och inte incredible custom fit raglan, faktiskt var det nog inte raglan ens. Vet någon vad jag pratar om och var mönstret finns?
Jag håller på med en slanted sleeven. Jag har delat av för ärmarna och stickat en bit ner på bålen och än så länge känns det väldigt bra.
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:För en tid sedan (några månader eller så) var det någon som visade ett mönster där man började med hals- och axelpartiet, det stickades i ett stycke med ökningar för ärmarna samtidigt. Jag hittar det inte när jag letar i den förra tråden. För mitt inre ser jag en bild av en tröja i grönt garn, men det kan vara fel. Det var inte Tant kofta och inte incredible custom fit raglan, faktiskt var det nog inte raglan ens. Vet någon vad jag pratar om och var mönstret finns?
Va det inte något med contiguous axel? Min Alecia beth är stickad så och även klänningen jag gjorde till Amanda.
contiguous var det! :vågen:

(Finns det beskrivning på svenska, tro, jag kan inte sticka på engelska :hide: )
Användarens profilbild
Av Fryle
glis skrev:
Jag håller på med en slanted sleeven. Jag har delat av för ärmarna och stickat en bit ner på bålen och än så länge känns det väldigt bra.
Den var också snygg, men är mer raglanlik.
mly skrev:Jag stickar visst en ec norrsken för tillfället.
Läckert! Är man sjalnörd så är man :Hahaa:
Av mly
Majaå skrev:
mly skrev:Jag stickar visst en ec norrsken för tillfället.
Läckert! Är man sjalnörd så är man :Hahaa:
Det slog mig inte förän jag kommit en bit att det va en sådan det blev. K fattade inte alls och jag visste att det inte fanns någon annan stans än här jag kunde dela med mig av infon å nån skulle fatta, den verkar bli fin iaf.
Hej! Hoppas jag får vara med här? :wave:

Jag försöker hitta tid och ork att montera klart en liten enkel slätstickad bebiskofta i bommulsgarn. Den skulle vara lagom sval på sommaren, var tanken.' :roll:

Nu hoppas jag få ihop den innan bebisen vuxit ur den helt. Jag kom av mig, den har blivit liggande. :duh:

Sen har jag planerat och köpt garn till den här klänningen:

http://www.ravelry.com/patterns/library ... lillesster

Jag hittade jättefint super mjukt ullgarn i Danmark. :D

Om jag gör stl 6 mån, hon är 3 mån nu, kan det vara bra till vintern då? Eller bör jag sticka större? :hmm:

Jag har också tänkt göra några snabba små mössor. Vad ska jag börja med? :hmm:
Av mly
Cecilia skrev:Hej! Hoppas jag får vara med här? :wave:

Jag försöker hitta tid och ork att montera klart en liten enkel slätstickad bebiskofta i bommulsgarn. Den skulle vara lagom sval på sommaren, var tanken.' :roll:

Nu hoppas jag få ihop den innan bebisen vuxit ur den helt. Jag kom av mig, den har blivit liggande. :duh:

Om jag gör stl 6 mån, hon är 3 mån nu, kan det vara bra till vintern då? Eller bör jag sticka större? :hmm:

Den har jag stickat, modellen är sådan att den går använda länge, först som klänning, sen som tunika och sist nästan som väst. Så jag tror nog att 6 månader blir lagom!

Cecilia skrev:Hej! Hoppas jag får vara med här? :wave:

Aviatrix är fin och rolig: http://www.ravelry.com/patterns/library ... x-baby-hat
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?