Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
sirisirius skrev:Senaste jag virkade var en filt till bebisen.
Bild

Sugen på att virka nått nytt men jag vet inte riktigt vad. Tänkte virka en bebisfilt till min bror som också ska ha barn men då var det de där med att man måste köpa en massa garn först.
Får kanske bli en sjal däremellan. :hmm:
Vilken fin filt. Pippikänsla! :loving:
Användarens profilbild
Av mimpen
sirisirius skrev:
mimpen skrev:
sirisirius skrev:
mimpen skrev:Nu har jag och mamma kliat våra huvuden ihop och jag har börjat om ett par gånger och nu blir det bättre. Men jag har en fråga.

Om jag gör exv en stolpe, så när den är avslutad, så har jag ju liksom en luftmaska på nålen. Om det sen står "virka 2 lm", betyder det att jag redan har en och bara ska virka en till. Eller ska jag virka två till förutom den som redan sitter på nålen?
Du ska virka två luftmaskor, se den som du har på virkpinnen bara som en maska/ögla. :tumup:
Aha. Då får jag börja om igen då :duh: Men det såg ändå mycket bättre ut när jag gjorde det, blev mindre rombiskt :hmm:
Drops är ju ganska bra på att glömma saker i sina beskrivningar, kan sätta mig sen och provvirka och se om det blir samma för mig.
Åh. Vad bussigt! Om du ändå kollar på mönstret, kan du förklara varför man på varv fyra ska göra en smygmaska på slutet, det begriper jag inte.
Användarens profilbild
Av exiteme
sirisirius skrev:Senaste jag virkade var en filt till bebisen.
Bild

Sugen på att virka nått nytt men jag vet inte riktigt vad. Tänkte virka en bebisfilt till min bror som också ska ha barn men då var det de där med att man måste köpa en massa garn först.
Får kanske bli en sjal däremellan. :hmm:
Så fin!
Användarens profilbild
Av little_me
exiteme skrev:Mitt största projekt någonsin. Jag är sjukt nöjd! Virkad på frihand.
Bild
:app: :love:
Användarens profilbild
Av sirisirius
mimpen skrev:
sirisirius skrev:
mimpen skrev:
sirisirius skrev:
Aha. Då får jag börja om igen då :duh: Men det såg ändå mycket bättre ut när jag gjorde det, blev mindre rombiskt :hmm:
Drops är ju ganska bra på att glömma saker i sina beskrivningar, kan sätta mig sen och provvirka och se om det blir samma för mig.
Åh. Vad bussigt! Om du ändå kollar på mönstret, kan du förklara varför man på varv fyra ska göra en smygmaska på slutet, det begriper jag inte.
Har du fått ordning på det?
Enda förslag jag har är att du ev gjort för många stolpgrupper eller gjort luftmaskor mellan stolparna? :hmm:
Smygmaskan är för att man inte ska få ökningar på varje sida.
Användarens profilbild
Av sirisirius
exiteme skrev:Mitt största projekt någonsin. Jag är sjukt nöjd! Virkad på frihand.
Bild
Tjusigt! :tumup:
Användarens profilbild
Av mimpen
sirisirius skrev:
mimpen skrev:
sirisirius skrev:
mimpen skrev:
sirisirius skrev:
Har du fått ordning på det?
Enda förslag jag har är att du ev gjort för många stolpgrupper eller gjort luftmaskor mellan stolparna? :hmm:
Smygmaskan är för att man inte ska få ökningar på varje sida.
Nu har jag äntligen fått ordning på det. Jag fattar inte vad jag gjorde för fel förut, men nu blir det bra. Jag tror jag börjat om sex gånger :lol:

Och Exiteme: Vilken fantastisk kofta! :love: :love: :love:
  • 1
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?