Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av berit
Det där med acceptans iinför de ibland inte helt perfekta färgkombinationerna... Känner igen mig. Funderar på att utesluta den rosa färgen ur kroppen, men den är ju med på båda ärmarna och det kanske blir konstigt att färgerna inte går igen i hela koftan. Hmm.. Men den rosa blev helt fel färg och skär sig rätt rejält.

Glis: spännande med uppklippningen. Och allt gick bra? Jag måste provklippa i nåt innan jag gör det mes orkneyn. Känns inte som ett ultimat testobjekt..
Användarens profilbild
Av berit
Marion: väldigt fin blir den! Färgerna går liksom i varandra och smälter samman till ett skymningsljus. Väldigt härligt!

Skoj också att du lyckas få till en ledig modell. Min blir nog mer ormskinnsvarianten. Stickade ärmarna i xl, men de är ganska tajta. Nu funderar jag på om jag ska sticka kroppen i xxl. Kan ju bli lite knepigt - smala armar och bred kropp..
Användarens profilbild
Av glis
Jo, nu är den uppklippt och klar. Jag har tom fäst trådarna i ärmarna. Det gick bra efter tät sicksack på båda sidor av klippet.

Jag gjorde föresten ärmarna i xxl och kroppen i L. Jag har ju inte provat än men tror att det blir ganska lagom i kroppen. Ärmarna kunde gott ha varit lite bredare nertill...
Användarens profilbild
Av Majaå
berit skrev:Det där med acceptans iinför de ibland inte helt perfekta färgkombinationerna... Känner igen mig. Funderar på att utesluta den rosa färgen ur kroppen, men den är ju med på båda ärmarna och det kanske blir konstigt att färgerna inte går igen i hela koftan. Hmm.. Men den rosa blev helt fel färg och skär sig rätt rejält.

Glis: spännande med uppklippningen. Och allt gick bra? Jag måste provklippa i nåt innan jag gör det mes orkneyn. Känns inte som ett ultimat testobjekt..
Jag skippade en färg fån kroppen som jag inte tyckte passade ihop så bra med de andra och införde en fjortonde färg på ärmen istället. Det blev bra och såg inte konstigt ut. Så jag skulle nog skippa den rosa om du verkligen inte gillar den, färgerna är ju ändå olika på ärmar och kropp. Eller skulle jag behålla den rosa, men bara som små detaljer (inte hela sjok eller kontinuerliga ränder). Fast jag har ingen erfarenhet av färgmatchningar, det är bara min egen känsla. Melon kanske har lite tankar om hur man kan göra med färgerna? Själv tycker jag att koftan blir fin hur som helst för det är så många färger att ingen färg för för mycket utrymme, det blir bara kul! Lycka till!
Användarens profilbild
Av Fryle
Marion skrev: Fryle skulle ju virka en till och med :siishah: . Får vi se någon bild kanske :)?
Jag tror jag skrivit det tidigare i tråden :hmm: , men orkar inte leta. I vintras orkade min då sjukskrivna hjärna inte följa ett orkney-mönster, men jag ville ändå virka något färgglatt, så jag spontanvirkade en tröja istället:
Bild
Användarens profilbild
Av berit
Fryle skrev:
Marion skrev: Fryle skulle ju virka en till och med :siishah: . Får vi se någon bild kanske :)?
Jag tror jag skrivit det tidigare i tråden :hmm: , men orkar inte leta. I vintras orkade min då sjukskrivna hjärna inte följa ett orkney-mönster, men jag ville ändå virka något färgglatt, så jag spontanvirkade en tröja istället:
Bild
Omfg, vad snygg! :app: Frivirkade du den? :siishah: Från vilket håll? Och berätta mer!
Användarens profilbild
Av Fryle
berit skrev:
Fryle skrev:
Jag tror jag skrivit det tidigare i tråden :hmm: , men orkar inte leta. I vintras orkade min då sjukskrivna hjärna inte följa ett orkney-mönster, men jag ville ändå virka något färgglatt, så jag spontanvirkade en tröja istället.
Omfg, vad snygg! :app: Frivirkade du den? :siishah: Från vilket håll? Och berätta mer!
Hmm, jag började uppifrån och virkade fastmaskor nedåt. Blommönstret tog jag fram med hjälp av rutigt papper och penna, ökningarna (5m/varv) gjorde jag mellan blommorna och så provade jag mig fram efter hand. En fördel med virkning är att det är lätt att prova under arbetets gång. En annan fördel är att det bara är en maska i taget att hålla reda på och att det inte blir några lösa trådar på baksidan vid flerfärgsmönster, eftersom den färg som inte används virkas in i varvet. Fickorna är gjorda med luftmaskor och så en ficklapp i efterhand. Sist stickade jag på en halsmudd, självklart är det ett sömlöst alster 8) . Jag är inte så bra på att förklara mina frihandade projekt... Här är en tråd om den, förresten: http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=5&t=220619
Användarens profilbild
Av glis
min Orkney är nu officiellt färdig! Tryckknappar ditsydda idag men jag tänker sy tygremsor för klippkanterna någon gång...

Bild
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:min Orkney är nu officiellt färdig! Tryckknappar ditsydda idag men jag tänker sy tygremsor för klippkanterna någon gång...

Bild
Den är så himla snygg :app: :loving:
Användarens profilbild
Av Mosan
Den är superfin Glis, härliga färger! :love: :app:

Kommer någon hit till sthlm på syfestivalen? Det skulle ju vara så kul och jämföra alla koftor!
Av Ponyo
Mosan skrev:Den är superfin Glis, härliga färger! :love: :app:

Kommer någon hit till sthlm på syfestivalen? Det skulle ju vara så kul och jämföra alla koftor!
Jag tänker gå i år :tumup:
Och om det blir en junta utanför stan så kommer jag. :lol:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jättesnygg, glis! :vågen:

Det är roligt att se hur olika koftorna blir i olika färgställningar.
Användarens profilbild
Av berit
Åh, vad fin glis!! Jättefin :love:

Jag har börjat sticka på kroppen nu, så jag kanske också kommer bli klar nångång. Det är väldigt rolig stickning, men lite omständlig att plocka fram tycker jag.

Jag är långt bort från Stockholm, men vore det inte skoj att typ göra en bildtråd med de färdiga koftorna?
Användarens profilbild
Av glis
Ponyo skrev:
Mosan skrev:Den är superfin Glis, härliga färger! :love: :app:

Jag tänker gå i år :tumup:
Och om det blir en junta utanför stan så kommer jag. :lol:
Jag skulle gärna åka i år och i så fall blir det såklart stickjunta i Vällingby.
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?