Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
CAKirre skrev:
melon skrev:
CAKirre skrev:Gaaah! Jag håller på med tröjan "East Village" och repade häromdagen upp hela framstycket då jag upptäckt att jag gjort ett fel som förskjutit en av mönsterrapporterna en maska. Nu har jag stickat ikapp och förbi och upptäckte just att jag gjort ett litet fel som förskjutit en rapport en maska igen (fast det är inte på samma ställe som första gången, om ni förstår vad jag menar) och detta fel gjorde jag i nedkanten av tröjan, vilket gör att rapporten är förskjuten genom hela tröjan... :duh: Sambon som ska ha tröjan säger att det inte syns och det gör det inte, om man inte tittar väldigt noga, jag har ju inte sett det förrän nu, men det stör mig något enormt! :gaah:
Hade inga problem som helst med bakstycket naturligtvis, men börjar nog bli lite less på enformigheten i mönstret... :roll:
Vad typiskt! Har du hunnit sticka långt sedan förskjutningen? Jag känner igen mig, jag kan irritera mig något enormt på misstag jag själv gjort trots att de är så små att ingen annan lägger märke till dem.
Japp, jag har stickat långt, felet är fem cm ovanför nedre resåren och nu har jag maskat av för ärmhålen hunnit sticka en bit efter det, med andra ord ca 40 cm. :roll:
Ja det tar man ju inte upp. Fördelen är att det bara är barn som kommer titta på den höjden på tröjan :tumup:
Av gurkan
Fina sockar, Ponyo!

Jag har stickat allt jag ska sticka på min steekkofta. Idag ska jag fästa trådar och virka och klippa. Huga. Sedan ska jag blöta upp den och forma till den lite. Och försöka fundera ut hur jag löser att jag missat knapphål. :lol: Kollade på lusekoftsspännen men de var lite dyra i affären. Kanske virkar öglor och tar knappar. Jag har en kofta som jag ska skänka kom jag på nu, ska se om de knapparna passar.
Av gurkan
Hej ni kunniga!

Jag ska precis börja virka (något jag egentligen inte kan) för att sedan klippa steeken. Men ska jag ta med avmaskningskantmaskan? Det ser inte ut så på de (flertalet) instruktioner som jag tittar på.
Av gurkan
gurkan skrev:Hej ni kunniga!

Jag ska precis börja virka (något jag egentligen inte kan) för att sedan klippa steeken. Men ska jag ta med avmaskningskantmaskan? Det ser inte ut så på de (flertalet) instruktioner som jag tittar på.
Jag är lite inne på att ta fram symaskinen, man blir det fel så är det liksom lite kört...
Av Ponyo
gurkan skrev:

Jag är lite inne på att ta fram symaskinen, man blir det fel så är det liksom lite kört...
Ta fram maskinen. Tror melon testade att virka på orkneyn, men att det slutade med att hon fick sy på maskinen ändå.
Av gurkan
Ponyo skrev:
gurkan skrev:

Ta fram maskinen. Tror melon testade att virka på orkneyn, men att det slutade med att hon fick sy på maskinen ändå.
Då gör jag det.
Av gurkan
Nu är det sytt och klippt. :app: Nu ska jag lära mig nåt lämpligt stygn att fästa med på baksidan.
Användarens profilbild
Av MuuM
Mosan eller någon annan som stickat Rockefeller - hur lång är snibben från uppläggningskant till slut? Dvs ledtråd fyra. Jag gör den i en annan teknik, knit-one-below, och behöver veta hur lång den ska bli för att veta hur ofta jag ska minska.
Användarens profilbild
Av emindy
Ponyo skrev:Hur är det nu? Är det isländska garnet Létt-Lopi sticksigt?
Såg en så underbar islandströja på instagram
Jo, jag tycker att det är sticksigt. Men jag har undertröja under så går det bra :-)
Användarens profilbild
Av Fryle
För en tid sedan (några månader eller så) var det någon som visade ett mönster där man började med hals- och axelpartiet, det stickades i ett stycke med ökningar för ärmarna samtidigt. Jag hittar det inte när jag letar i den förra tråden. För mitt inre ser jag en bild av en tröja i grönt garn, men det kan vara fel. Det var inte Tant kofta och inte incredible custom fit raglan, faktiskt var det nog inte raglan ens. Vet någon vad jag pratar om och var mönstret finns?
Av mly
Fryle skrev:För en tid sedan (några månader eller så) var det någon som visade ett mönster där man började med hals- och axelpartiet, det stickades i ett stycke med ökningar för ärmarna samtidigt. Jag hittar det inte när jag letar i den förra tråden. För mitt inre ser jag en bild av en tröja i grönt garn, men det kan vara fel. Det var inte Tant kofta och inte incredible custom fit raglan, faktiskt var det nog inte raglan ens. Vet någon vad jag pratar om och var mönstret finns?
Va det inte något med contiguous axel? Min Alecia beth är stickad så och även klänningen jag gjorde till Amanda.
mly skrev:
Fryle skrev:För en tid sedan (några månader eller så) var det någon som visade ett mönster där man började med hals- och axelpartiet, det stickades i ett stycke med ökningar för ärmarna samtidigt. Jag hittar det inte när jag letar i den förra tråden. För mitt inre ser jag en bild av en tröja i grönt garn, men det kan vara fel. Det var inte Tant kofta och inte incredible custom fit raglan, faktiskt var det nog inte raglan ens. Vet någon vad jag pratar om och var mönstret finns?
Va det inte något med contiguous axel? Min Alecia beth är stickad så och även klänningen jag gjorde till Amanda.
Tröjan jag bråkade med ett tag och nu försöker strunta i var av den modellen med contiguous sleeve. Metoden var trevlig, men just det mönstret gjorde tröjan bylsig under armen.
http://www.ravelry.com/patterns/library/hey-hey-my-my
Sedan vet jag att Melon stickade en kofta i någon sådan metod, kan det vara den du tänker på?
Användarens profilbild
Av Mosan
Fel
Senast redigerad av Mosan den sön sep 01, 2013 18:46, redigerad totalt 1 gånger.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?