Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Det handlar inte om att bära hunden för bärandet skulle eller för att jag tycker det är särskilt roligt. Jag har 25-års erfarenhet av hund, hundträning och tävlade på hög nivå. I alla normala sammanhang och generellt sett så ska man så klart inte bära en hund! Men som ni alla vet så är det normala sällan bestående eller någon som är för alltid.
Både när hundarna är valpar är det viktigt att de inte går för mycket. Har man då andra familjemedlemmar som också har behov så kan det mycket väl finnas anledning. I mitt fall handlar det om en liten hung på 5 kg. e pudel som är 13 år och som har artros och beläggning/ gamla skador på ryggen på två ställen. Jag tog hand om henne från ett misshandelsbakgrund och hon är väldigt fäst vid mig. Hon är och har alltid varit vältränad då vi som sagt tävlar på hög nivå. Men nu är ordinationen så lite motion som det bara går för att de tinte ska bli onyttigt. Gärna bara på platt underlag med kortklippt gräs som högsta hindret.
Men två 3-åringar och en annan unghund är det svårt att uppnå. Det i kombination med att hon börjar se sämre, öras sämre blir hon mer och mer "fäst" vid mig och det gör att jag vill ha med henne så mycket som möjligt. För då mår hon bäst. Lämnar jag henne hemma när jag och unghunden åker så blir hon jätte deprimerad. (tänk er själva att vara den som följer med på alla roliga tävlingsäventyr och helt plötsligt byts man ut till att ligga hemma på dörrmattan och dessutom bli utbytt)
Hon älskar med andra ord att få följa med och att få vara där jag är och då hade det varit fantastiskt bra att kunna bära henne korta stunder. Och då inte i en ryggsäck som belastar ryggen mycket....
Åsså har här figurerat bilder på när Ulf Lundell sjalar nån liten hund.

Men detta är dock en allvarlig fråga i TS - och där har jag tyvärr inget råd att ge :oops:

Mer än att sjäva idéen utifrån behovet är god :tumup:
Jag har en bärpåse som du säkert kan minska omfånget på ifall du har en symaskin till hands. Den är i fleece, men det är alltid något att prova med (grön med "drakspetsar" går att ansa bort). Min syster lånade den för att ha till sin hund när hon var valp, men det slutade med att den inte blev använd. Skickas enkelt mot lite porto.
ylvast skrev:I såna fall förstår jag behovet helt och fullt. Googlade lite och den här påminner ju väldigt mycket om en bärpåse, men hundkomforten vet jag inget om:

http://www.dobaz.se/se/art/hund-barvaska-gron.php
Jag tycker den ser smart ut, kanske värt att testa? Hunden verkar ju sitta säkert utan stor risk att ramla ur.
ylvast skrev:I såna fall förstår jag behovet helt och fullt. Googlade lite och den här påminner ju väldigt mycket om en bärpåse, men hundkomforten vet jag inget om:

http://www.dobaz.se/se/art/hund-barvaska-gron.php
Det som gör mig lite fundersam är just ställningen för hunden. Det kändes när jag snabb-provade min kompis sjal att då var hon mer fast-spänd och åt rätt håll om ni förstår. Även i denna påsen ser det ut som om de behöver sitta lite mer för att inte tycka det är obehagligt att hänga där.

Men som sagt jag vet inte alls. Alla idéer är bra att testa!
Summer skrev:Jag har en bärpåse som du säkert kan minska omfånget på ifall du har en symaskin till hands. Den är i fleece, men det är alltid något att prova med (grön med "drakspetsar" går att ansa bort). Min syster lånade den för att ha till sin hund när hon var valp, men det slutade med att den inte blev använd. Skickas enkelt mot lite porto.
Ja men det kanske är en utomordentlig bra idé att börja på....
Nettan Sahlsten skrev:
Summer skrev:Jag har en bärpåse som du säkert kan minska omfånget på ifall du har en symaskin till hands. Den är i fleece, men det är alltid något att prova med (grön med "drakspetsar" går att ansa bort). Min syster lånade den för att ha till sin hund när hon var valp, men det slutade med att den inte blev använd. Skickas enkelt mot lite porto.
Ja men det kanske är en utomordentlig bra idé att börja på....
Jag inboxar dig på FB...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?