Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av vovvemor
Lakritskattan skrev:Ja nu har han faktiskt bett mig fråga en sak (Herr Lakritskatt alltså :D )

Ni som bär i en Patapum, eller liknande. Är den inte lite låg i ryggen, täcker lixom inte upp nacken. Han fick gå och hålla huvudet med handen för att det inte skulle bli så...studsigt.

Och använder ni "nätet"? Sonen protesterade när det drogs upp och han liknade en fisk fångad i nät. Har ni nåt knep?

Själv är jag mera för sjalen alltså - provade selen men känner mig fastlåst. Hellre inlindad än fastlåst alltså!
Jo, patapumen är ganska låg i ryggen, ergon är högre och becon är ännu högre till exempel. Vi bar i patapum (bland annat) när dottern var mellan 5 och 16 månader och huvudstödet använde vi bara när hon somnat, i vaket tillstånd skulle vi aldrig kunnat använda det.
Av sm7vkx
Jag bär i Ergo och sjal. Bara älskar sjalen, är så underbart när man kommer nära sitt barn.
Användarens profilbild
Av Kramus
Jag bär helst i sjal (så mycket som möjligt, väntar på att få ett litet pyre till att bära...). Ergo är annars också ok. Patapum har jag inte testat.
Användarens profilbild
Av Elsa
Mei Tai är favoriten för sjalpappan i denna familj! :D
Av SjalPappa
Jag har ingen man, men jag bär själv vår 6 mnd dotter i Tricot-Slen eller ibland i en BabyBjörn. Ibland även en Sino, men den är lite kort för min 195cm långa kropp. Även BabyBjörnen är egentligen för liten för mig. Just nu letar jag efter en Ergo eller annan ergonomisk bärsele eftersom Saga av någon konstig anledning växer och blir större...
Användarens profilbild
Av mejamy
De få ggr min man bär använder han de bärdon vi har, dvs långsjal och MT. Han har dock flera ggr sagt att han skulle bära mer om jag sydde/skaffade en MT i militärtyg. Det har jag dock inte gjort...Men det är ett tips från mig då: Camo-MT! :)
Användarens profilbild
Av Foxan
Maken bär i allt utom kitenge. Ergo är lättast att ta på sig, tycker han.
Användarens profilbild
Av Lydia
Mats bar Hanna i ergo/patapum, ringsjal och sen även MT.
Med Nova-Li bär han i "allt"; han bär lika mkt som mig! :heart: Mest bär han i trikåsjal (och MT).
Användarens profilbild
Av tinnunculus
Jag (pappa) bär vår lille V, 7 månader, i Ergo och det är alldeles förträffligt. Funkar bra "trots" att jag är lång (1.93) och smal. Snacka om att ha närhetskänsla! Det kan bli utepromenader när han kan titta sig omkring och se på folk, träd å buskar tills han blir less. Då kikar han upp på mig, suckar förnöjt, borrar sin näsa mot min bringa och somnar. Underbart! Rekommenderar detta starkt till alla pappor! Har även "fuskat" med babybjörn kortare stunder samt ringsjal som är lite mer krångligt men blir nog bra när jag tränat lte mer. Detta att som pappa kunna bära sitt barn nära på detta sätt känns helt rätt. En aha-upplevelse som heter duga:-)
Användarens profilbild
Av zink
(uppdatering : nedanstående gällde min gamla avatar...)

Jag får väl erkänna att min bild/avatar är "falsk". Det är hos pappa som V sitter (i ergon) då han fick en snålskjutsåkare i form av en bärfis med sig in... Nu när han (inte bärfisen) har hittat till SjalBarn så får jag väl ge honom bilden och hitta en egen då ;-)
Senast redigerad av zink den sön jan 13, 2008 01:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av kjelin01
mannen här bär i allt jag knäpperfast/knyter på honom 8)
jag får oftast ta fram bärdonet ifråga och fixa på det, men då bär han ju med vadsomhelst, trikåsjal, vävd,sele :D
Av herilane
Min man bar först i trikåsjal, numera i Connecta.
Bild
Användarens profilbild
Av Tozzis
Min man gillar Ergon som vi köpt och testat med en bekants barn. Han bara längtar efter att få bära..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?