Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej,
Jag sitter och försöker komma underfund med vilken typ av sjal som skulle fungera att bära en hund i.
Provade en vävd sjal härom dagen. och den kan fungera...

Sedan behöver jag tips på vart och hur jag kan få tag på en billig. Kan man använda en sarong eller liknande att sy av?
Dels bär man ju inte lika mycket och ofta som ett barn och troligen inte heller lika långa stunder och egentligen vet jag inte om det fungerar. Så jag vill inte lägga massa pengar på sjalen i första vändan.
Hur stor hund är det frågan om?

Jag vet att det är flera här inne som burit sina valpar i ringsjal/bärpåse (och har kompisar som stoppad valpen i ryggsäck som de burit på magen, precis som en bärsele för barn :loving: ) så det verkar absolut gå! :D
Jag har testat bära Doris i ringsjal, hon älskar att bli buren, vara i knä osv men sjalen vet jag inte om det var för henne, hon verkade känna sig lite osäker. Hon väger ca 2 kg.
mammatillE skrev:Men varför? :hmm:
En kompis till oss har en väldigt liten hund. Och han sitter ofta innanför hennes jacka.
Ibland för att han fryser. Ibland för att han blir trött, och lägger han sig på den kalla marken så fryser han. Och det är inte alltid de kan gå in direkt med honom. Dottern måste få vara ute lite också. ;)
Så en väldigt liten hund kan man nog behöva bära på ibland.
Ponyo skrev:
mammatillE skrev:Men varför? :hmm:
En kompis till oss har en väldigt liten hund. Och han sitter ofta innanför hennes jacka.
Ibland för att han fryser. Ibland för att han blir trött, och lägger han sig på den kalla marken så fryser han. Och det är inte alltid de kan gå in direkt med honom. Dottern måste få vara ute lite också. ;)
Så en väldigt liten hund kan man nog behöva bära på ibland.
Kanske om man vill passa på att ta hundpromenaden med en lill-hund när man ändå ska gå någonstans och det är längre än den orkar också? Vi tog med svägerskans lilla hund på barnvagnspromenad några gånger och den brukade åka under vagnen när det blev för trött.
Jag ställer mig också frågande till att bära hundar (om de inte är valpar). Jag bar vår dvärgpudel i en liten ryggsäck när hon var bebis, men sedan dess har hon använt sina egna ben. Även mycket små hundar kan, och bör, gå långt. Det ligger ju i deras natur! Om det handlar om korta bärstunder (typ i lokaltrafiken) så skulle jag köra på en rygga.

Jag såg ett program om en elitmaratonlöperska som hade en dvärgpudel som träningkompis!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?