Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jos
Evelina1201 skrev:"Men oj, är det inte tungt!?" hahaha, sagt när jag bar halvårsplutten på inte ens 8 kg i Ergo. :lol: "Nää", svarade jag - "nej, du är stark du!"
Den kommentaren är ju också lite märklig, särskilt när man bär på ryggen. Det dröjer ju ändå några år innan barnet väger mer än en packad ryggsäck av större modell. I fjällen i somras bar en vuxen barnet och en vuxen ryggsäck. Ingen ifrågasätter ju att man orkar bära sin fjällpackning, men undrar om det inte är tungt att bära barnet, som väger mindre.
Clärchen skrev:
keah skrev:"Tja, hon är ju så liten och nätt så du orkar ju bära fortfarande".
Typ sådant får jag höra nu de sällsynta gånger jag bär. S är snart tre (och springer helst själv) och jag skulle tippa på att hon väger omkring 12-13 kg. Vi ska snart på treårskontroll på BVC så då får jag en mer exakt vikt. Jag kan ju liksom inte argumentera emot att hon är liten och nätt, men det känns som att folk tycker att jag har det för lätt och att om mitt barn varit större hade jag minsann inte orkat bära henne såhär länge. Det är ju inget jag vet något om, men jag brukar ändå förklara med att om man bär hyfsat regelbundet så blir det ju ingen chock för kroppen att bära utan man tränar upp de muskler som man använder vid bärning kontinuerligt vid ökande vikt på barnet.
Min treåring väger 15 kg och jag tycker inte det är nån match att bära honom med redskap. Däremot börjar armarna protestera nuförtiden ;)
Jag orkar inte bära Liv mer än max 10 minuter med armarna, men i sjalen kan hon sitta nästan hur länge som helst!
Användarens profilbild
Av moggleif
Jos skrev:
Evelina1201 skrev:"Men oj, är det inte tungt!?" hahaha, sagt när jag bar halvårsplutten på inte ens 8 kg i Ergo. :lol: "Nää", svarade jag - "nej, du är stark du!"
Den kommentaren är ju också lite märklig, särskilt när man bär på ryggen. Det dröjer ju ändå några år innan barnet väger mer än en packad ryggsäck av större modell. I fjällen i somras bar en vuxen barnet och en vuxen ryggsäck. Ingen ifrågasätter ju att man orkar bära sin fjällpackning, men undrar om det inte är tungt att bära barnet, som väger mindre.
Det ska jag tänka på när några på jobbet frågar. En del av dem vandrar mellan varven.
Av Erika H
Strax efter hemkomsten från BB stod jag och pratade med grannarna (ett äldre par). A sov i sjalen. Efter en lång stund vaknar han, börjar söka bröstet och bli frustrerad, varpå "granngubben" lite triumferande (i mina öron åtminstone) säger "jasså, det var visst inte så bekvämt där i alla fall".
En gång fick ja frågan om jag inte var rädd att jag skulle glömma att jag hade barnet på ryggen och sätta mig på henne, eller ja, sätta mig och luta mig bakåt typ. Och klämma henne.

:lol: :hmm:

Vad svarar man på det? ...Eh, nej. Jag är inte orolig...

Det var en busschaufför som frågade.
Av Jos
Nina & lilla J skrev:En gång fick ja frågan om jag inte var rädd att jag skulle glömma att jag hade barnet på ryggen och sätta mig på henne, eller ja, sätta mig och luta mig bakåt typ. Och klämma henne.

:lol: :hmm:

Vad svarar man på det? ...Eh, nej. Jag är inte orolig...

Det var en busschaufför som frågade.
:Hahaa:

Är väl större risk att man glömmer att man har barnet i barnvagn i så fall. Och går av bussen utan vagnen eller nåt sånt.
Hej lilla bebisen! Sagt till Albin av ett barn som är två år äldre :wink:
Samt föräldrar som ofta säger till sina barn i samma ålder "titta en liten bebis!"
:lol:
Solstorm skrev:
AbbesMamma skrev:Hej lilla bebisen! Sagt till Albin av ett barn som är två år äldre :wink:
Samt föräldrar som ofta säger till sina barn i samma ålder "titta en liten bebis!"
Men det måste väl vara jätteroligt att rätta dem i det läget? 8)
Det har jag faktiskt aldrig gjort men ser fram emot när han rättar själv :wink:
Användarens profilbild
Av moggleif
Solstorm skrev:
AbbesMamma skrev:Hej lilla bebisen! Sagt till Albin av ett barn som är två år äldre :wink:
Men det måste väl vara jätteroligt att rätta dem i det läget? 8)
Jupp. Genom att ta ner barnet som kan springa och är större än deras!
Av Aennil
"Åh, en liten koalabebis!" Det är nog det gulligaste någon förbipasserande har sagt till oss.

Vi åker rätt mycket tåg, lokaltrafik och hem till föräldraföräldrarna. Det händer ofta att folk, särskilt äldre damer, får en sötchock när jag efter att ha stått på perrongen ett tag råkar vända mig om så de blir varse bebisen. "Åh, det var det gulligaste jag har sett!" "Åh så mysigt!" Av någon anledning händer det inte alls lika ofta på tunnelbaneperrongen. Kanske för att man inte står lika länge där innan tåget kommer?
Oj oj oj, en riktig liten färsking? Kan inte va gammal? Sagt till Albin när han var 14 mån tror jag. Verkar vanligt att barnen uppfattas som mycket yngre när de blir burna.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?