Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tif
Hej! Har burit lillan i sjalen tills hon var c.a 3,5/ 4 månader, då strejkade hon och jag fick köpa barnvagn. Men har fruktansvärt ont i ryggen av att använda vagnen, så osmidigt (måste lyftas upp på bussar, trängas in i små hissar och jag med, m.m).
Har provat då och då med sjalen sedan dess men tösen säger ifrån.
Är också ägare av en Beco Butterfly, enda modellen jag kunde tänka mig att skaffa då jag inte kan ha någon assistans för att börja med den och att tösen inte är behjälplig alls. Men spädbarnsinlägget var ingen höjdare (huvudet stack bara ut utan stöd, och barnet hängde bara som i en vanlig oergonomisk sele kändes det som. Har provat igen senare, fick till och med det på rygg förra veckan och tog en kort promenad, men det höll på att sluta i hälsokatastrof när tösen skulle ut, lyckades stoppa fallet innan hon knäkte skallen men det var nära :roll:
Är lite avundsjuk får jag säga, när jag ser någon liten som håller i och ter sig som en liten koala mot mamman, så gör inte alls mitt barn.

Jag kanske borde ge mig? Ungen stormtrivs i sin vagn, hon sover t.o.m alla sina vilotider i den på dan. Hon är snart 8 månader. Men jag vantrivs med vagnen, tycker att det är osmidigt och gör så ont i axlar och rygg, orkar inte med tanken att förtsätta såhar 2 år till...

Någon som varit i liknande situation och har något tips?
Hälsning
Tif
Användarens profilbild
Av Disaia
Men, hmm... Jag tänker att det borde gå! Har du funderat på att testa bärsjal eller någon annan sele?
Användarens profilbild
Av zink
Ungar är olika, en del är sjalvägrare.

Men de brukar även förändras över tiden så värt att testa annat, ja!

Vid den åldern så skiftade vi från trikåsjaäl till bärsele (Patapum blev det för oss, nu finns dte så många så kolla med andra - det som påverkar är ens egna kroppsforn bl a) efts han blev för tung, det blev svajigt.

Vi bar på mage, hela vinter. så skönt att slippa böket med vagn! Fast liggvagnen använde vi i början, hade inet fattat grejen med bärdon åsså funkade det ju. Och när våren kom och han blev över året så passade det bra med en enkel sittvagn som variation.

Vi blev alrig några ryggbärare. inte förrän enstaka tillfällen på senare år när vi varit på resa eller festival.

Så testa något annat bärdon och på mage såväl som rygg med ert skrutt :tumup:
Användarens profilbild
Av zink
Välkommen hit förresten :hello:
Av litensoetis
men, hur gick det till egentligen när barnet höll på att trilla ur? :hmm: den selen är ju med en extra panel man knäpper fast barnet i först liksom. lät ju livsfarligt. :( :klappa:

var bor du? det finns många här som har olika selar, meitais, sjalar osv som du kanske kan få prova. med lite "expert"hjälp kanske du känner dig tryggare också och slappnar av= barnet slappnar också av och går kanske med på att bli buren en stund. värt att testa?

om du verkligen vill bära så ge dig inte, det är ju övning övning övning som gäller, tillvänjning för barnet som inte vet annat än barnvagn nu ju. hoppas det löser sig för dig, ställ gärna fler frågor här i forumet, det finns många som vill hjälpa! :tumup:
Användarens profilbild
Av Mammazenita
Står inför liknande ... Mitt lilla sjalbarn som vägrade vagn hela första året vägrar nu vid 1 1/2 blankt att åka sele/ sjal/ MT eller nåt annat :cry:
Av Isadora
Visa att andra barn blir burna. Här har klipp på youtube och instruktionsböcker till de få sjalar jag köpt nya varit till stor hjälp. Ja, och så förståss alla fina bilder som finns att se här!
:loving:

Butterfly är bara bökig. Den sitter förvisso väldigt skönt när man väl fått på den. Men den där säkerhetsgrejen ger falsk trygghet, eftersom barnet kan ramla ut åt sidorna om man inte passar sig. Var bor du TS? Jag föreslår att du annonserar om en sjalträff där du bor. Det kan bli riktigt trevligt, och du kommer med stor säkerhet att få bra hjälp. :heart: Välkommen hit förresten!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?