Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av AnnelieT83
Behöver verkligen expert hjälp!
Jag är helt ny i bärsele djungeln.
Ska till Thailand om 3 månader med våran då 1 år på dagen fyllda bebis.
Idag är han 9 mån 76lång och 10,7kg med "knubbiga" ben:-)

Jag vill ha en bärsele med, dels för flygningen o mellanlandning sen tänker jag även när vi är i Bangkok. Vad skulle ni rekommendera?
Jag bor i Skåne och hittar ingen som är Tula Toddler återförsäljare har hittat babyvintage i ramlösa som ska sälja Manducan ska prova den nästa vecka.

Det är främst pappan som är lång 1,88 som kommer bära killen så viktigast att den sitter bra på honom.

Kommer en Tula toddler passa honom? Kommer den bli för varm?
Finns det någon vänlig själ i Skåne som vill ses o låta mig prova annars?

Snälla hjälp mig!
Av AnnelieT83
Ja det tycker jag med men blir inte klok på tula storleken.
Om jag går in på deras egna hemsida står det på toddler storleken från 18 månader eller förvisso 25 pounds är väl 11,3kg.
Kommer min lille kille vara för liten?
Jag tippar på att han kommer vara 79-81lång o väga ca 11kg.
Användarens profilbild
Av marmite
Jag har testat tulan med min nästan precis ettåring. Det var ett tag sen vi var på BVC men hittills har hon legat strax över mitten på längd och strax under på vikt. För tulan är nog benlängden viktigare. Det funkade att bära fast hon satt med benen ganska rakt ut. Ni har inte funderat på boba? En sån köpte jag och den funkar kanon. Jättebra huvudstöd som man kan få upp själv! Rea på tinytots.se :)

Jag kommer nog köpa en tula också sen, men den var lite i största laget nu även om det hade funkat.
Användarens profilbild
Av Labyrint
Boba tror jag inte sitter bra på en man som är 188... Jag upplevde att jag var för lång för den, jag är bara 172. Min kompis som är 1,88 kan ha just Tula Toddler och Manduca av alla selar jag provat på honom, men han är rätt stor och kraftig också.

Jag älskar Tula Toddler, men det är på gränsen för en ettåring. Jag använde den från 11 månader men den passade egentligen inte helt förrän vid 13 månader och sen när hon blivit större har den ju konkurrerat ut alla andra selar jag provat med hästlängder, men där i gränsen... (Min dotter ligger över medelkurvan på längd, men har främst lång rygg, mitt på viktkurvan). Manduca är också en väldigt bra och flexibel sele, fast kanske lite varmare.

Hur är du byggd, Tula är ju ofta i största laget på små bärare (Manduca också, men den är ändå mer justerbar), och det är väl ett plus ifall du också kan ha den.
Av AnnelieT83
Åh vad svårt detta är!
Hade precis nästan bestämt en boba.
Ja det är nästan bara sambon som ska bära
och han är ju 1,88 jag själv är 1,67.
Han är normal byggd men lång överkropp.
Av Changan
Hej
Jag har fått hem en tula toddler till min liten. 11 mån och ca 80 cm. Tycker det funkar, även om liten föredrar butterflyen där liten kan titta runt mer. På ryggen fungerar det däremot super. Visst han känns lite liten i selen men inte för liten. Själv är jag ca 1 dm längre än dig och smalt byggd. På ryggen funkar det väldigt bra för mig men när jag har liten på magen har axelremmarna en tendens att vilja kasa ner och då har jag ändå dragit åt så mycket jag kan :hmm: Fördelen med en tula vore ju att er liten kan sitta ergonomiskt längre, iom den breda sittbredden. Men är det tänkt att ni "bara" ska ha den under tiden i Thailand kanske en annan variant vore bättre. :hmm:

I vilken del av skåne bor ni? Kanske finns det någon i er relativa närhet som har en tula som ni kan få prova. Sedan går det ju alltid att beställa en via internet.
Av AnnelieT83
Vi bor i Landskrona men hittar ingen som har en så vi kan prova.
Kommer använda den mest till Thailand men vill givetvis fortsätta ha den sen med.
Men vi kommer inte ha honom i selen massor av timmar så gör kanske inte jättemycket om han är lite liten i början. Ska fungera helt enkelt
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?