Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av isbl
CAKirre skrev:Måste få muttra lite i denna tråd också (känns som om jag varit och muttrat om allt möjligt i alla möjliga trådar idag... ;))
Den nya tröjan jag börjat med till sambon går framåt, men mina knitpro-stickor i den storleken har jag knappt använt tidigare och de är så spetsiga att de stuckit hål på mitt vänstra pekfinger där högerstickan emellanåt träffar.
Nu har jag letat reda på mina bamburundstickor i samma storlek. Får sticka med dem ett tag så fingret får vara ifred.
Minns inte att mina andra knitpro-stickor har varit så spetsiga, var/är era det?
Nä inga vassa knitpro här. Du kanske får ta fram lite sandpapper :wink:
isbl skrev:
CAKirre skrev:Måste få muttra lite i denna tråd också (känns som om jag varit och muttrat om allt möjligt i alla möjliga trådar idag... ;))
Den nya tröjan jag börjat med till sambon går framåt, men mina knitpro-stickor i den storleken har jag knappt använt tidigare och de är så spetsiga att de stuckit hål på mitt vänstra pekfinger där högerstickan emellanåt träffar.
Nu har jag letat reda på mina bamburundstickor i samma storlek. Får sticka med dem ett tag så fingret får vara ifred.
Minns inte att mina andra knitpro-stickor har varit så spetsiga, var/är era det?
Nä inga vassa knitpro här. Du kanske får ta fram lite sandpapper :wink:
Ja, jag funderar faktiskt på det. :fnissa:
Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo skrev:Har ni någonsin hört talas om dessa?
http://www.millamia.com/home.php

Millamia Sweden kallar de sig.
Ja, jag har en eller två böcker från dem. En kollega har varit kontorschef på deras kontor i London.
gurkan skrev:Och så måste jag fråga en sak. Jag stickar en kofta i ett merinogarn på stickor 3,5. Ärmarna ska stickas runt på stickor 3. Men jag har ingen sån sticka. Däremot har jag en liten rundsticka som är 2,5. Tror ni det blir för stor skillnad mellan kroppen och ärmarna?
Jag tar tillbaka. Jag har läst helt tokigt. :lol:
Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo skrev:
MuuM skrev:
Ponyo skrev:Har ni någonsin hört talas om dessa?
http://www.millamia.com/home.php

Millamia Sweden kallar de sig.
Ja, jag har en eller två böcker från dem. En kollega har varit kontorschef på deras kontor i London.
Jag var så förvånad, för jag har aldrig sett deras garn här.
Inte jag heller men har en kollega som köpt och stickat i det och gillar det.
ellla skrev:
Trulsamin skrev:Åh vad jag blir frustrerad, vi håller på att flytta, allt garn är i lägenheten och alla stickor och virknålar är i huset...
:lol:
Typiskt!
Ja men visst är det, jag har visserligen en dreambird liggandes här men den startade jag ju bara för att jag trodde garnet skulle passa och jag ville se om det gjorde det, inte för att jag egentligen vill sticka den :P

Så nu har jag på ett par dagar velat starta upp en krage och ett par tossor men inget har påbörjats pga stickproblemet :P
isbl skrev:
gurkan skrev:Vilka fina grejer ni stickar! :love: :love:
:iagree:
Vad är det för mönster till din tröja Björklöv?
Det är Kaffemosters favorittröja stickad i drops muskat. Förstår att det blivit en favorit att sticka eftersom det är så lätt att själv räkna ut hur många maskor och sedan anpassa efter sina egna idéer om hur man vill att tröjan ska bli :vågen:
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 198

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?