Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sirisirius
Någon som har tips på vad för garn man använder för att virka korgar?
Finns så många fina modeller på pinterest men det står aldrig vad man ska använda, måste ju bli rätt stabilt. :hmm:
Av Sofie
exiteme skrev:
sirisirius skrev:Någon som har tips på vad för garn man använder för att virka korgar?
Finns så många fina modeller på pinterest men det står aldrig vad man ska använda, måste ju bli rätt stabilt. :hmm:
Jag klipper sönder gamla t-shirts. :tumup:
Så virkar man tight så blir det stadigt :tumup:
Användarens profilbild
Av sirisirius
Sofie skrev:
exiteme skrev:
sirisirius skrev:Någon som har tips på vad för garn man använder för att virka korgar?
Jag klipper sönder gamla t-shirts. :tumup:
Så virkar man tight så blir det stadigt :tumup:
Smart, får testa det! :tumup:
Användarens profilbild
Av Fryle
Aborre skrev: 1. Ska jag vika en bård runt om med melerat garn?
2. Ska jag virka några fasta maskor runt hela och sen en melerad bård?
3. Ska jag virka några fasta maskor runt hela och sen en enfärgad bård?
4. Ska jag virka en bård runt hela i enfärgat garn?
Jag tror att en svart bård skulle förta färggladheten. En melerad bård hade jag valt.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Fryle skrev:
Aborre skrev: 1. Ska jag vika en bård runt om med melerat garn?
2. Ska jag virka några fasta maskor runt hela och sen en melerad bård?
3. Ska jag virka några fasta maskor runt hela och sen en enfärgad bård?
4. Ska jag virka en bård runt hela i enfärgat garn?
Jag tror att en svart bård skulle förta färggladheten. En melerad bård hade jag valt.
Röstar också på melerad bård!
Användarens profilbild
Av Faegis
Aborre skrev:Men ni tror inte det blir lite för plottrigt med melerad bård? Jag funderar på om inte en enfärgad svart skulle kunna förstärka färggladheten, lite som i

Bild

Men jag tror att jag ska ta och börja med en färgglad kant i fastamaskor till att börja med.
Jag tror också att det blir för plottrigt, och röstar definitivt för en svart bård.
Av Exem
Nu surfar jag på mobilen o ser kanske inte så bra men jag tänker att svart blir för skarpt, för stor kontrast. Går det inte att köra enfärgat men plocka upp en av färgerna i tröjan istället?
Användarens profilbild
Av mimpen
Aborre skrev:Men ni tror inte det blir lite för plottrigt med melerad bård? Jag funderar på om inte en enfärgad svart skulle kunna förstärka färggladheten, lite som i

Bild

Men jag tror att jag ska ta och börja med en färgglad kant i fastamaskor till att börja med.
Hjälp vad snygg!!!
Användarens profilbild
Av Faegis
Maddemoa skrev:
mimpen skrev:Vet nån var jag hittar mönster till vågfilt? Vill göra en lite större bebisfilt i hyfsat tunt garn.
Utgå från denna kanske?
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... 24&lang=se
Jag virkade en sådan i ett lite tjockare akrylgarn som en av de första grejerna jag virkade "på allvar", och den blev snygg och bra även om jag använde färger som jag nog tycker är ganska fula. Framför allt har den varit bra som bebisfilt eftersom det är lagom mycket hål i den, så den inte blir för tät och kvävningsorolighetsframkallande men ändå är varm. (Här är min: http://arbetsbien.blogspot.se/2011/09/i ... ncing.html)

Vill du göra en mindre sicksackig och mer mjukt vågig kanske den här vore fin?

Bild
http://www.ravelry.com/patterns/library ... le-pattern

Den här verkar vara lite mer invecklad, men snyggare:

Bild
http://www.ravelry.com/patterns/library ... by-blanket
Användarens profilbild
Av mimpen
Hjälp! Hur fäster man trådar bäst?

Jag har nu virkat en randig filt, så det var en herrans massa trådar att fästa. Jag ska inte tala om hur jag gjorde, det kanske var helt fel och kommer att gå åt skogen. Nej, nu vill jag veta hur jag BORDE ha gjort, så jag kan göra det bra till nästa gång :)

Sen skulle jag av kvarvarande garn vilja virka en helt vanlig trekantig sjal. Mönstertips någon?
  • 1
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?