Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag upplever Ergon som lite stor :( men K sitter så bra i den (2år). Axelremmarna är långa, även i det mest inspända läget. Becon passar mig bättre, men känns inte lika funkis för större barn. Men minstingen sitter bra i den. Jag är 157 cm lång. Inte bred.

Ska jag satsa på annan sele? Någon med förslag? :heart:
Jag är 1,60 och väger 48 kg. Ergon är för stor för mig. De flesta selar är för stora för mig. I den åldern har jag ofta burit mina i en Oh snap från babyhawk....om de inte behövt sova för den har dumt nog inget huvudstöd. Jag har burit mycket i en Boba 2G också. Passar små bärare bra. Pognae sitter också bra på mig. Väldigt lika ergon med skillnaden att den just passar kortare bärare bättre och har en ryggförlängare som är bra för äldre barn.
martinah skrev:Jaha... Tack för svaret.

Då får jag väl bli (ännu) fattigare, och köpa en annan sele... Undrar vilken som blir bäst :hmm: hade velat testa...
Spännande ändå. Tills dess sjalar jag! :tumup:
Med tanke på åldern på ditt barn så skulle jag säga Oh snap. Bredare panel = bättre sittposition. Nackdelen är att den saknar huvudstäder om man vill ha barnet sovandes på ryggen. Finns heller ingen svensk återförsäljare. Bobans panel är ordentligt bred upptill så sluter om ett större barn fint, men sittytan är inte så bred - kompenseras med fotstöd. Pognae har jag bara testat. Måttmässigt väldigt lik ergon, men går att dra åt mer (bra om man är liten).
Jag är 157 cm lång och på mig funkar manduca utmärkt, finns många tampar att dra i så den blir perfekt :tumup: . både 3-åring och 1-åring sitter jättebra i den. Gubben är längre och rundare och den funkar på honom oxå, de gånger han går med på att bära och 3-åringen går med på att sitta på pappas rygg :o .
Har du kollat på tabeller med mått för de olika selarna? Kanske kan ge lite vägledning?
tex dessa två
http://www.knyt-an.se/list_varugrupp.as ... B%C4RSELAR
http://www.edenbaby.se/pages/valjasele.php

Jag är längre än dig, men det beror nog mer på bredd och annat om selen går att dra åt... Beco gemini kunde jag inte dra åt tillräckligt på ryggen (iofs med en rätt liten bebis). Boban kan jag dra åt men den satt inte jättebra på mig. Manducan går att dra åt och har nån cm tillgodo och sitter betydligt bättre på mig :tumup:
Manducan rekommenderas stora bärare. Vi är inne på vår andra manduca - sambon bär i den - men jag kan inte dra åt ordentligt någonstans. Går ok på mage om jag korsar axelbanden i ryggen.
Tror att det får bli en boba. Men ska kolla in oh snap. Lite begränsande att inte ha huvudstöd, men stora somnar sällan på ryggen numera, bara i extremsituationer när jag missar tajmingen på kvällen och plockar i köket med en dåsig tvååring på ryggen typ... :)

Retligt med ergon, hade tänkt mig att vara aktiv mamma och amma i den samtidigt som stora leker på lekplats typ.... :hmm:
Jag är också kort, 158 cm. Ergo original satt inte bra på mig heller, men ergo performance sitter perfekt (och passar även make som är större och bredare). Det är faktiskt den enda selen som funkar för mig. Fördelen med ergon är också att den finns i många butiker så man kan prova innan.
Erika H skrev:Jag är också kort, 158 cm. Ergo original satt inte bra på mig heller, men ergo performance sitter perfekt (och passar även make som är större och bredare). Det är faktiskt den enda selen som funkar för mig. Fördelen med ergon är också att den finns i många butiker så man kan prova innan.
Jo, men det låter dyrt... :|
martinah skrev:Tror att det får bli en boba. Men ska kolla in oh snap. Lite begränsande att inte ha huvudstöd, men stora somnar sällan på ryggen numera, bara i extremsituationer när jag missar tajmingen på kvällen och plockar i köket med en dåsig tvååring på ryggen typ... :)

Retligt med ergon, hade tänkt mig att vara aktiv mamma och amma i den samtidigt som stora leker på lekplats typ.... :hmm:
Jag trivdes jättebra med boban, men oh snapen avlastar bra mycket bättre och har bättre bredd på sittytan. Övre delen av panelen är också rejält stadig vilket ger fin stabilitet för ett äldre barn. Nu tillhör jag inte den händiga skaran, men i teorin borde man ju kunna fixa något enkelt huvudstöd.... :hmm:
martinah skrev:
mammatillE skrev:Mei tai kanske kunde vara ett plånboksvänligt alternativ?
Annars kan man ju välja rätt mycket på wompat...
Har meitai :dansar:
Ska köra på den tills jag blir rik! Men wompat är väl "stor"?

Wompat kan beställas i alla möjliga varianter och storlekar. Både med avseende på barnets och bärarens storlek.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?