Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

mly skrev:
isbl skrev:Härliga färger mly! Det turkosa ser ut att vara samma färg som jag stickar min Ishbel i. Fast jag tror det hette Bobby Blue :hmm: Det har ju iofs några år på nacken...
Denna färgen heter Emerald, den går mer mot grönt än va jag lyckades fånga på bild.
Vad är det för lila för sorts garn? Det ser mindre luddigt ut än det turkosa.
Av mly
Kaffemoster skrev:
mly skrev:
isbl skrev:Härliga färger mly! Det turkosa ser ut att vara samma färg som jag stickar min Ishbel i. Fast jag tror det hette Bobby Blue :hmm: Det har ju iofs några år på nacken...
Denna färgen heter Emerald, den går mer mot grönt än va jag lyckades fånga på bild.
Vad är det för lila för sorts garn? Det ser mindre luddigt ut än det turkosa.
Malabrigo sock, 100% Merino ull det med.
Användarens profilbild
Av Mosan
mly skrev:
Mosan skrev:
mly skrev:Jag kunde inte hålla mig och visst va det garnet som hade kommit, vilken superaffär det va!
Bild
Bild
Å jag beställde visst bägge garnerna :roll:
:app:
Har du beställt från någon tysk site?
Japp, meinwolle.de billigt och snabbt.
Edit: meinwollshop.de hette den.
:tumup:
Jag börjar snart gråta när det gäller min Hey hey. Nu har jag gjort en till, provat att börja med ärmkullen tidigare och den faller snyggt, men det blir fortfarande lika dj*vla knöligt på sidan, mellan ärm och byst. Funderar på att lägga den åt sidan, alternativt sticka mig en annan i det garnet. Jag har köpt ett annat mönster Maggie May och hon har fina förklaringar på hur man ska få en bra form på plagget så det passar ens kropp. Jag funderar på att sticka efter hennes mönster, men att göra björnbärsmönstret upptill. Det blir en del omräkningar och trixande, men jag står inte ut med hur knäppt det ser ut med att det där extra vid ärmen.

Jag har ju svårt att släppa saker som bara strular, förrän jag fått rätsida på det hela, men trots det undrar jag om jag inte ska ta och sticka sambons East Village istället.
Av Ponyo
CAKirre skrev:Jag börjar snart gråta när det gäller min Hey hey. Nu har jag gjort en till, provat att börja med ärmkullen tidigare och den faller snyggt, men det blir fortfarande lika dj*vla knöligt på sidan, mellan ärm och byst. Funderar på att lägga den åt sidan, alternativt sticka mig en annan i det garnet. Jag har köpt ett annat mönster Maggie May och hon har fina förklaringar på hur man ska få en bra form på plagget så det passar ens kropp. Jag funderar på att sticka efter hennes mönster, men att göra björnbärsmönstret upptill. Det blir en del omräkningar och trixande, men jag står inte ut med hur knäppt det ser ut med att det där extra vid ärmen.

Jag har ju svårt att släppa saker som bara strular, förrän jag fått rätsida på det hela, men trots det undrar jag om jag inte ska ta och sticka sambons East Village istället.
CaKirre - jobbigt :(
Been there, done that. Lika bra att bara repa upp. Och sticka något man vet funkar.
Av Ponyo
Någon som har bra tips på hur man stickar muscher (knutar) lättast?
Har för mig att det pratats om det tidigare.

Börjar bli lite trött på dem nu. Och jag har måååånga kvar.
Ponyo skrev:Någon som har bra tips på hur man stickar muscher (knutar) lättast?

Jag tycker att det lättaste är att sticka dem med en virknål och så stickar man allihopa på en gång samt stickar ihop dem direkt så att man inte behöver sitta på nästa varv och samla ihop dem och sticka ihop dem... Fast jag hatar ju muscher så jag ska kanske inte säga så mkt ;)
Användarens profilbild
Av Mosan

Kolla med MuuM, fick för mig att hon lärde sig ett bra sätt på sin stickkurs i helgen.
Av Ponyo
Trulsamin skrev:

Jag tycker att det lättaste är att sticka dem med en virknål och så stickar man allihopa på en gång samt stickar ihop dem direkt så att man inte behöver sitta på nästa varv och samla ihop dem och sticka ihop dem... Fast jag hatar ju muscher så jag ska kanske inte säga så mkt ;)
Testade med virknål, men det var inte lättare.
Och enligt stickbeskrivningen ska man ta dem direkt och inte varvet senare.
Men tack för tips! :tumup:
Av Ponyo
Mosan skrev:

Kolla med MuuM, fick för mig att hon lärde sig ett bra sätt på sin stickkurs i helgen.
Ok, messar henne. :D
Användarens profilbild
Av Mosan
Blockade min Daybreak igår! :vågen:
Bild
Bild
Ponyo skrev:
Trulsamin skrev:

Testade med virknål, men det var inte lättare.
Och enligt stickbeskrivningen ska man ta dem direkt och inte varvet senare.
Men tack för tips! :tumup:
Jag vet inte om det är det rätta sätter, men jag har många gånger stickat dem bara från framsidan. Typ, sticka upp så många maskor som knuten behöver *för tillbaka till vänstra stickan, sticka ett varv rätstickning över dem* upprepa * till * så många gånger som det behövs, sedan sticka ihop dem som vanligt. Jag har väldigt sällan hållit på och vända på knuten/muschen. Bara man ser till att hålla tråden bakom maskorna hela tiden så brukar det bli bra, i alla fall för mig. ;)
Ponyo skrev:Jag har stickat klart Bs Antler kofta. Visst syns den tydligt? ;)
Bild
Oj, vilka underbara ögon! :shock:
Och vad jag kan se av koftan så verkar den fin. :tumup:
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 198

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?